جمعه 23 آذر 1386

وزير علوم: استعفا نخواهم داد، ايسنا

- حمايت دولت از دانشگاه‌ها بسيار مطلوب است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشی

وزير علوم، تحقيقات و فناوری با رد شايعات برکناری و استعفای خود از وزارتخانه، تصريح کرد:‌ يقينا استعفا نخواهم داد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمد مهدی زاهدی در باره اظهارات اخير رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مبنی بر عدم حمايت دولت از وزارت علوم، تاکيد کرد: به جز وزارت علوم هيچ يک از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی کشور در طول دولت نهم شاهد اين ميزان رشد بودجه‌ای نبوده‌اند و حمايت بيشتر از اين امکان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات اين نماينده در رابطه با عدم حمايت مالی از دانشگاه‌ها و وزارت علوم بوده است، اين درحاليست که در صورت تخصيص اعتبار اصلاحيه بودجه سال ۸۶، بودجه سه سال گذشته دانشگاه‌ها و وزارت علوم معادل بودجه تخصيص داده شده به اين بخش در ۱۶ سال گذشته خواهد بود که اين مساله نشان می‌دهد حمايت دولت از دانشگاه‌ها در حد بسيار مطلوبی است.

وی در حاشيه مراسم اختتاميه دوازدهمين دوره المپياد علمی دانشجويان کشور در جمع خبرنگاران ادامه داد: با توجه به توان و پتانسيل علمی کشور با وجود استعدادهای جوان و دانشمندان حاضر در دانشگاه‌ها، مطمئنا بسيار زودتر از زمان تعيين شده در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله به جايگاه اول منطقه در زمينه توليد علم دست می‌يابيم، چرا که در حال حاضر در رابطه با رشد توليد علم مقام اول منطقه را در اختيار داريم.

به گزارش ايسنا، دکتر زاهدی با بيان اينکه برای پذيرش دانشجو در کليه موسسات و مراکز آموزش عالی کشور معيار و ملاک مشخصی وجود دارد و هيچ دانشگاهی بدون ملاک و معيار نسبت به پذيرش دانشجو اقدام نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی نيز مستثنی نيست و بنابراين برای پذيرش و خروجی دانشجويان خود ملاک و معيار مشخصی دارد.

وی ادامه داد: با اين حال توقع علمی ما از دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، به عبارت ديگر برای توليد علم و آموزش در دانشگاه‌های مختلف تفاوت قائل شده‌ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر زاهدی در خاتمه با بيان اينکه برخی از موسسات آموزشی عالی کشور رسالت گسترش آموزش و تخصص در سطح عمومی کشور را بر عهده دارند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی يکی از اين مراکز است به گونه‌ای که از اين دانشگاه انتظار نداريم که هدف اصلی خود را پژوهش محوری تعريف کند، بلکه از آن می‌خواهيم که بتواند به خصوص در مقطع کاردانی نيروهايی پرورش دهد که به سرعت برای رفع نيازهای مناطق مختلف کشور جذب بازار کار شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير علوم: استعفا نخواهم داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016