دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

طومار هزار تن از همشهريان ابوالفضل جهاندار، فعال دانشجويی سابق، خطاب به رئيس قوه قضاييه و درخواست آزادی وی، ادوار نيوز

گروهی از مردم شهرهای تنکابن، عباس آباد، کجور، چالوس و نوشهر با امضای طوماری خطاب به آيت الله هاشمی شاهرودی رييس قوه قضاييه خواهان آزادی ابوالفضل جهاندار زندانی سياسی شده اند.

در اين طومار که به امضای بيش از يک هزار تن از اهالی اين مناطق از جمله اعضای شورای شهر عباس آباد، مادر شهيد شيرودی و جمعی از خانواده های شهدا ديده می شود آمده است:


به محضر آيت الله شاهروی رياست محترم قوه قضاييه

احتراما به عرض می رسانيم که آقای ابوالفضل جهاندار لاشکی که از تاريخ ۲۹ مرداد ۸۵ تا کنون در زندان بسر می برد، پدر ايشان از رزمندگان دوران دفاع مقدس می باشد و از اقشار ضعيف جامعه بوده و هم اينک به دليل کهولت سن از کار افتاده می باشد. لذا اينجانبان جمعی از اهالی شهرهای تنکابن، عباس آباد چالوس، نوشهر و منطقه کجور تقاضا داريم در سال شکوفايی و نوآوری و با توجه به اينکه نامبرده بيش از نيمی از مدت محکوميت خود را سپری کرده است. باقی مانده محکوميت را مورد عفو قرار گرفته و ايشان به جمع خانواده خود بازگردد.

در همين خصوص هادی کحال زاده عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ايران در گفتگو با ادوارنيوز گفت: متاسفانه اصرار غير قابل توجيه وزارت اطلاعات به استمرار بازداشت و محروم نگاه داشتن ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندی از حقوق قانونی شان، نقض صريح حقوق انسانی اين دو زندانی سياسی بوده و شرايط بسيار نامناسبی را برای اين دو رقم زده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کحال زاده با اشاره به اينکه موارد متعددی از نقض حقوق زندانيان در سالهای اخير اتفاق افتاده تصريح کرد: در مورد آقايان جهاندار و درخشندی موارد مختلفی از اصرار بيجا برای ادامه بازداشت و نقض حقوق ديده می شود از جمله اينکه اين دو زندانی سياسی در ۱۹ ماه گذشته تا کنون حتی ۱ ساعت موفق به استفاده از مرخصی نشده اند و با وجود سپری شدن بيش نيمی از دوران زندان از امکان استفاده از آزادی مشروط بی بهره اند. اين دوستان پس از بازداشت موقت طولانی مستقيما دوران زندان را آغاز کرده و عليرغم اينکه جرم آنها سياسی است در بند زندانيان غيرسياسی نگهداری می شوند.

عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکيم موارد محکوميت جهاندار همانند انتشار مطالب در وبلاگ و يا استناد دادستان به عکسهای خصوصی را نوعی اصرار بيجا برای محکوم کردن و در زندان نگاه داشتن آنها دانست و گفت وضعيت بد تغذيه و وضع بد جسمانی و روحی جهاندار و درخشندی، خانواده های آنها را با نگرانی رو برو ساخته است و اميدواريم رياست قوه قضاييه با توجه به اين موضوع لااقل اين دو زندانی سياسی را از حقوق قانونی يک زندانی ساده همچون امکان مرخصی و حق استفاده از آزادی مشروط بهره مند سازد. کحال زاده در پايان تصريح کرد که طومار فوق الذکر در رزوهای آينده به دفتر رييس قوه قضاييه تقديم خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016