شنبه 28 مهر 1386

محکومیت مجدد ابوالفضل جهاندار به ۳ ماه حبس تعزیری، اميرکبير

خبرنامه امیرکبیر: ابوالفضل جهاندار، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه، به اتهام «توهین به رئیس جمهور و شورای نگهبان» به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر جهاندار پیش از این و توسط شعبه ششم دادگاه انقلاب، به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود. دادگاه انقلاب با اعلام سلب صلاحیت از خود در خصوص اتهامات دیگر پرونده از قبیل توهین به رئیس جمهور، توهین به شورای نگهبان، رابطه نامشروع از طریق داشتن عکس یادگاری دسته جمعی با دانشجویان و… پرونده این فعال سابق دانشجویی را به دادگاه عمومی ارسال کرد.

چندی پیش دادگاه تجدیدنظر در حالی که حکم ۴ سال و نیم حبس دکتر کیوان انصاری را به یک سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی تبدیل کرد، حکم دو سال و نیم حبس را برای جهاندار و سه سال حبس را برای درخشندی عینا تایید کرد. قاضی دادگاه تجدیدنظر به خانواده جهاندار و درخشندی گفته بود جهت تایید این حکم تحت فشار قرار داشته است.

هفته گذشته شعبه رسیدگی کننده به اتهامات ابوالفضل جهاندار با اعلام رای در خصوص اتهامات این فعال سابق دانشجویی، اظهار داشت: «بر اساس اقاریر متهم در جلسه دادگاه، وی به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم می شود.» این در حالی است که جهاندار در جلسه دادگاه اتهامات انتسابی را رد کرده بود. دادگاه همچنین اتهام ارتباط نامشروع از طریق داشتن عکس یادگاری، وارد نداسته و متهم را در این خصوص تبرئه کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به ذکر است، در حالی که یک ماه از ابلاغ رای دادگاه تجدیدنظر به ابوالفضل جهاندار و سعید درخشندی می گذرد، هنوز این حکم برای زندان اوین ارسال نشده است و این دو فعال سابق دانشجویی، علیرغم گذشت بیش از یک سال از حبس آن ها، هنوز قادر به استفاده از امکان مرخصی و… نیستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محکومیت مجدد ابوالفضل جهاندار به ۳ ماه حبس تعزیری، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016