شنبه 10 شهریور 1386

وزير علوم: برخورد سياسی با اساتيد دردانشگاه‌ها را تکذيب می‌کنم، ايسنا


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشی


وزير علوم، تحقيقات و فناوری با اشاره به تغيير چارت سازمانی و تشکيلاتی وزارت علوم، اعلام کرد: سازمان دانشجويان درصورت تصويب معاونت برنامه‌ريزی رياست جمهوری، تشکيل می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمد مهدی زاهدی امروز شنبه در حاشيه نشست روسای کليه دانشگاههای کشور، در خصوص افزايش شهريه دانشگاه آزاد در سال تحصيلی جديد، اظهار کرد: تا اين لحظه هيچ تصميمی در خصوص افزايش شهريه دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است و پيشنهادی نيز از سوی دانشگاه آزاد در اين رابطه به دست ما نرسيده است.

وی با اشاره به تغييرات چارت سازمانی و تشکيلاتی وزارت علوم، اظهار کرد: تشکيل سازمان دانشجويان يکی از اين تصميمات است که مورد تاييد شورای معاونان وزارت علوم قرار گرفته و برای تصويب به معاونت برنامه‌ريزی رياست جمهوری ارسال شده است.

وی افزود: با تشکيل اين سازمان معاونت دانشجويی حذف و در داخل سازمان دانشجويان ادغام می‌شود.

به گفته وی، با تشکيل سازمان دانشجويان، کارهايی که به معاونت دانشجويی مربوط نمی‌شد مانند ارزيابی مدارک فارغ‌التحصيلان از برنامه‌های اين معاونت حذف می شود به عبارت ديگر بايد کارهای اجرايی از بدنه ستاد وزارت علوم خارج شود و در همين راستا نيز سازمان دانشجويان تشکيل می‌شود.

وزير علوم همچنين در خصوص تذکر ۱۰ نماينده مجلس در خصوص جلوگيری از برخورد سياسی با اساتيد دانشگاه‌ها نيز تصريح کرد: بنده از اين نامه نمايندگان مجلس اطلاع ندارم و يقينا برخورد سياسی با اساتيد در دانشگاه‌ها را تکذيب می‌کنم چرا که در همه جای وزارت علوم قانون حاکم است و روسای دانشگاه‌ها نيز با وسعت نظر به اين مساله نگاه می‌کنند.

وزير علوم همچنين تاکيد کرد که حق قانونی دانشگاه‌هاست که با خطاهای صورت گرفته در دانشگاه‌ها در کميته انضباطی برخورد کنند.

دکتر زاهدی وزيرعلوم اظهار اميدواری کرد: تا پايان سال ۸۷ کليه مجلات علمی تحقيقاتی اسلامی تحت پوشش ISC قرار بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی درخصوص انجام پروژه‌های تحقيقاتی توسط دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بايد تحقيقاتشان در جهت راه حلهای علمی، کاربردی و نمونه سازی باشد و در جهت رفع نيازهای کشور انجام شوند. در اين راستا بحث صنعتی شدن تحقيقات دانشگاه‌ها را بايد در صنعت دنبال شود.

دکتر زاهدی بر ثبت اختراع و توليدات نيمه صنعتی در دانشگاه‌ها تاکيد کرد.

وزيرعلوم همچنين در پاسخ به تهيه نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: پس از تاکيد مقام معظم رهبری در اين رابطه، يک گروه کاری متخصص در معاونت پژوهشی وزارت علوم مسئوليت تهيه نقشه جامع علمی کشور را بر عهده گرفتند که تعداد زيادی از اساتيد دانشگاه‌ها نيز عضو اين گروه کاری هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير علوم: برخورد سياسی با اساتيد دردانشگاه‌ها را تکذيب می‌کنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016