دوشنبه 12 شهریور 1386

محمد سلامتی: جبهه اصلاحات با همين تابلو در انتخابات شرکت می‌کند، ايسنا

ـ مسوولان در مورد غيرجناحی و عادلانه بودن بررسی صلاحيت‌ها تضمين دهند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران با تاکيد بر اين‌که "اصلاح‌طلبان نيازی به جوسازی عليه شورای نگهبان ندارند" گفت: اگر سليقه‌يی عمل نشود، اصلاح‌طلبان قطعا از عملکردها تعريف وتمجيد خواهند کرد؛ چراکه معتقديم ارکان نظام با توجه به وظيفه ملی، شرعی و انقلابی خود بايد عادلانه و بی‌طرفانه قضاوت کنند.

محمد سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: به تجربه ثابت شده در چند انتخابات گذشته، حداقل‌ها در تاييد صلاحيت رعايت نمی‌شود و حتی در صحبت‌ها و اظهارنظرهای برخی نيز اين موضوع استنباط می‌شود و طبيعتا واکنش‌های اصلاح‌طلبان را به دنبال دارد. بنابراين آن‌چه از سوی اصلاح‌طلبان مطرح می شود جوسازی نيست بلکه نوعی ابراز نگرانی از شيوه‌هايی است که در چند انتخابات گذشته اعمال شده و چيز جديدی نيست، بنابراين نبايد آن را غيرمنتظره تلقی کرد.

دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران ادامه داد: اگر مسوولين حتی شفاهی تضمين کنند که قرار است غيرجناحی و عادلانه در مورد بررسی صلاحيت ها عمل شود، اين امر می تواند در جامعه اعتماد ايجاد کرده و اصلاح‌طلبان نيز قطعا با نظر مثبت به عملکرد‌ها احترام خواهند گذاشت.

وی هم‌چنين خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نيازی به سواستفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان که بخواهند مردم فريبی کنند نمی‌بينند، چون عملکرد اصلاح‌طلبان است که مردم را راضی يا ناراضی نگاه می‌دارد و اگر اصلاح‌طلبان اقداماتی جهت توزيع ديدگاه‌های خود و تنوير افکار عمومی انجام دهند، امری طبيعی، شرعی و قانونی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سلامتی هم‌چنين درباره تحليل‌هايی مبنی بر معرفی چهره‌های ناشناخته توسط اصلاح‌طلبان در انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تحليل‌های جناح مقابل در اين زمينه نشان می‌دهد که مشخصا قرار است عده‌ای را رد صلاحيت کنند، اما چرا بايد اين کار را انجام دهد. اگر در چارچوب قانون عمل شود نه در موضع جناحی و حزبی، طبيعتا بايد بسياری از ثبت نام کنندگان تاييد صلاحيت شوند مگر آن‌که چهارمرجع در مورد عدم صلاحيت فرد رای دهند. بنابراين نبايد اين‌قدر رد صلاحيت‌ها وسيع باشد که اصلاح‌طلبان ناچار باشند عده زيادی را به ميدان بياورند و شيوه‌های مختلفی را برای حضور در عرصه‌ انتخابات و ايجاد نشاط در مردم به کار گيرند.

دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران هم‌چنين درباره اين که آيا اصلاح طلبان قرار است با تابلويی غير از جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت کنند گفت: جبهه اصلاحات با همين عنوان در انتخابات شرکت می‌کند و تصميمی در اين زمينه گرفته نشده و اين شايعات که از سوی رسانه‌های جناح مقابل بعضا منتشر شده تنها برای مغشوش کردن اذهان مردم است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد سلامتی: جبهه اصلاحات با همين تابلو در انتخابات شرکت می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016