شنبه 4 خرداد 1387

جلوگيری از اعتراض هواداران يک کانديدا در سلسله و دلفان، آفتاب

فضای شهرستان سلسله و دلفان و نورآباد استان لرستان آرام است و هواداران آقای آل‌کاظمی از طرق قانونی به دنبال احقاق حق کانديدای مورد نظر خود هستند.


آفتاب: يک منبع آگاه درسلسله و دلفان گفت: « در هفته گذشته ۱۲ اتوبوس و حدود ۸۰ خودروی شخصی برای اعتراض آماده اعزام به تهران شدند که مامورين نيروی انتظامی در اولين پاسگاه ماشين‌های هواداران آقای آل‌کاظمی را متوقف کرده و به شهرستان برگرداندند و تعدادی هم دستگير شدند».

يک منبع آگاه در شهرستان سلسله و دلفان استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی آفتاب با اشاره به حواشی انتخابات مجلس اين حوزه انتخابيه گفت: «علی آل کاظمی کانديدای اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابيه سلسله و دلفان بود که با اختلاف ۲۵۸ رای با نفر اول نتوانست حائز اکثريت آرا شود».

وی افزود: «علی رغم گزارشاتی که از تخلفات گسترده‌ای در حوزه انتخابيه سلسله و دلفان ارائه شد، متاسفانه شورای نگهبان هم انتخابات اين حوزه را تاييد کرد».

وی با اشاره به تخلفات به وقوع پيوسته در سلسله و دلفان اظهار داشت: «به طور مثال در يک روستايی که در انتخابات رياست جمهوری ۸۰۰ رای داشت در انتخابات مجلس از صندوق اين روستا ۱۵۰۰ رای شمارش شده است و در تخلف ديگری که خود آقای آل‌کاظمی مشاهده کرده بود تعرفه‌های رای در خيابان‌ها ريخته شده بود و در برخی از روستاها هم اعضای هيات اجرايی اسامی کانديداها را در تعرفه می‌نوشتند و برگه را به مردم نمی‌دادند».

وی افزود:« اکثر اين تخلفات به تاييد بازرس شورای نگهبان رسيده است و آقای آل‌کاظمی هم مستندات خود را در شکايتی به شورای نگهبان ارسال کرده است».

اين منبع آگاه ادامه داد: «هواداران آل‌کاظمی از به وقوع پيوستن اين تخلفات بسيار ملتهب شده بودند و قصد اعتراض داشتند که آل‌کاظمی به آنها گفت که فعلا صبر کنيد تا من به تهران بروم و با مسئولان شورای نگهبان صحبت کنم».

وی اضافه کرد: «آقای آل‌کاظمی با آيت الله جنتی ديداری داشتند و اين تخلفات را به ايشان گزارش دادند و علی رغم نظر ايشان در مورد اين پرونده، ظاهراً انتخابات سلسله و دلفان بدون توجه به اعتراضات، تاييد شده است».

اين منبع آگاه تصريح کرد: «آقای آل‌کاظمی رسيد دارد که اعتراض را در موقع مقرر تحويل داده است. آيت الله جنتی هم دستور بررسی را دراين مورد صادر نموده‌اند».

وی افزود: «اکنون مسئولان شورای نگهبان اعلام کرده اند و می‌گويند که فرماندار دلفان اعتراضات را دير به شورای نگهبان ارسال کرده است و به همين دليل به اعتراض شما رسيدگی نشده است».

اين منبع آگاه خاطرنشان کرد: «با اعتراض آقای آل‌کاظمی پرونده مجددا جريان پيدا کرد و ۳ بار بازرس به شهرستان آمد و گفتند که درصد بيشتری از آرای سلسله و دلفان متعلق به آقای آل کاظمی است و حتی در ۳۰ صندوق که مورد بازشماری قرار گرفت آقای آل کاظمی آرای بيشتری نسبت به رقيبشان داشتند».

وی ادامه داد: « برخی نيز به نام هواداران رقيب آقای آل‌کاظمی از شهرستان کوهدشت به تهران رفته اند و جلوی شورای نگهبان تجمع کرده و گفته‌اند اگر انتخابات سلسله و دلفان باطل شود درسلسله و دلفان درگيری ايجاد می کنيم».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين منبع آگاه گفت: «با توجه به تحصن هواداران رقيب آقای آل‌کاظمی، هواداران وی نيز تصميم گرفتند که به تهران بروند و جلوی شورای نگهبان تجمع کنند و از اينرو ۱۲ اتوبوس و حدود ۸۰ خودروی شخصی آماده حرکت به تهران شدند که مامورين نيروی انتظامی در اولين پاسگاه ماشين‌های هواداران آقای آل‌کاظمی را متوقف کردند و به شهرستان برگرداندند و تعدادی هم دستگير شدند».

وی در پايان گفت: «اکنون فضای شهرستان سلسله و دلفان و نورآباد استان لرستان آرام است و هواداران آقای آل‌کاظمی از طرق قانونی به دنبال احقاق حق کانديدای مورد نظر خود هستند».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلوگيری از اعتراض هواداران يک کانديدا در سلسله و دلفان، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016