سه شنبه 31 اردیبهشت 1387

الياس حضرتی: رأی پايين مردم و مشارکت حداقلی در امر انتخابات از مهم ترين عوامل رأی پايين اصلاح‌طلبان بود، فردا

شيوه تبليغاتی برای برگزاری يک انتخابات کارآمد شيوه ای نامتعارف بود. همچنين زمان برگزاری انتخابات نيز بسيار نامناسب بود. در برنامه اصلاح‌طلبان مشکل خاصی وجود نداشت. آنها تنها نتوانستند از تمام پتانسيل خود در راستای برگزاری انتخابات استفاده نمايند.
حضرتی برخی دلايل رای پايين اصلاح طلبان را برشمرد.

الياس حضرتی مديرمسئول روزنامه اعتماد در گفتگو با خبرنگار «فردا» نوع برگزاری انتخابات، شيوه تبليغات و شرايط تاييد صلاحيت‌ها در مجلس هشتم را دارای نقص عنوان کرد و گفت: تبليغات کانديداها در انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به شيوه تبليغات يعنی نداشتن پوستر بسيار سرد بود.

وی افزود: اين شيوه تبليغاتی برای برگزاری يک انتخابات کارآمد شيوه ای نامتعارف بود. اين در حالی است که زمان برگزاری انتخابات نيز بسيار نامناسب بود.

حضرتی در ادامه افزود: در مرحله اول انتخابات، مجموعه عوامل مثل ردصلاحيت‌ها، مشکلات اقتصادی و تورم، باعث شد تا بسياری از طيف‌های سياسی و مردم رغبتی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند و اين امر باعث کاهش مشارکت مردم در امر انتخابات شد.

سردبير روزنامه اعتماد، استفاده نکردن اصلاح طلبان از تمام پتانسيل موجود در طيف را از جمله مشکلات در برنامه‌های انتخاباتی در مجلس هشتم شورای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: رأی پايين مردم و مشارکت حداقلی در امر انتخابات از مهمترين عوامل رأی پايين اصلاح‌طلبان بود.

حضرتی افزود: در برنامه اصلاح‌طلبان مشکل خاصی وجود نداشت. آنها تنها نتوانستند از تمام پتانسيل خود در راستای برگزاری انتخابات استفاده نمايند.

وی همچنين تصريح کرد: ردصلاحيت‌ نامزدهای شرکت کننده در انتخابات، مشارکت پايين مردم تهران، مسائلی است که در ايجاد رأی حداقلی جبهه ائتلاف اصلاح‌طلبان موثر بوده است.

حضرتی همچنين در رابطه با ادامه روند کار اصلاح‌طلبان برای انتخابات رياست جمهوری و شوراها گفت: جبهه اصلاح‌طلبان تازه از مسائل درگير در انتخابات مجلس هشتم فارغ شده‌ است، اما چناچنه روال انتخابات پيش رو به همين شکل باشد، يعنی در بين مردم اطمينان صددرصد از رأی‌ها وجود نداشته باشد و همچنين مردم رغبتی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند، انتخابات آينده نيز با مشکل رأی‌های پايين، روبرو خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

الياس حضرتی در پايان گفت: بايد شرايط طوری فراهم شود که همه گروهها از جمله گروه‌های اصلاح‌طلب، فرصت شرکت در انتخابات را داشته باشند و مشارکت مردم نيز حداقلی نباشد.

Copyright: gooya.com 2016