سه شنبه 27 شهریور 1386

محمد سلامتی: دولت بايد در شيوه‌ برخورد با احزاب و گروه‌هاى سياسى تجديدنظر كند، ايسنا

خبرگزارى دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسى


دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى با انتقاد از مواضع ضد حزبى گفت: احزاب و انجمن‌ها جزء نهادهاى مدنى هستند و هيچ كشورى بدون چنين نهادهايى نمى‌تواند مسير دموكراسى، سلامت و امنيت ملى را طى كند.

محمد سلامتى در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا) " تخريب احزاب و انجمن‌ها را مساوى با تخريب اتحاد ملى و نهادهاى مدنى و پيشرفت" دانست و اظهار كرد: احزاب هميشه علاقمندند تا با حضورشان به اركان مملكتى با نقد برنامه و ارائه راه‌حل كمك كنند.

وى هم‌چنين " ايجاد يك رابطه‌ مطلوب ميان دولت و احزاب" را مستلزم برطرف شدن موانع اين رابطه از سوى دولت و حاكميت دانست و گفت: حاكمين مسوولند قانون اساسى و قوانين مصوب مجلس شوراى اسلامى را اجرا كنند و تعجب‌آور است، برخى از كسانى كه چنين مواردى را رعايت نمى‌كنند، چطور خود را مسوول مى‌دانند؛ چراكه يك مسوول حداقل كارى كه بايد انجام دهد عمل كردن در چارچوب قانون اساسى است، بنابراين دولت بايد در شيوه‌ برخورد با احزاب و گروه‌هاى سياسى تجديدنظر كند.

وى گفت: البته بايد توجه داشت كه احزاب و گروه‌هاى سياسى نيز بايد فعاليت‌هاى خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

سلامتى تاكيد كرد: اشخاص، افراد و كسانى كه هنوز از قافله‌ پيشرفت اجتماعى دور هستند نمى‌توانند اركان جامعه‌ مدنى را بپذيرند و سال‌ها طول مى‌كشد كه ذهن‌شان به چنين سازوكارى عادت كند و معمولا كسانى كه چنين رويكردى را نمى‌پذيرند به دنبال تقويت باندها و محفل‌ها هستند. خلا حضور احزاب باعث تقويت باندهاى اين‌چنينى مى‌شود. حضور احزاب مى‌تواند پاسخگوى تمام مطالبات باشد و چرخ‌هاى مملكت به خوبى در غلتك بيفتد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سلامتى با بيان اين‌كه " سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى ايران در شهرستان داراى شعب فعالى است" خاطرنشان كرد: آگاهى مردم از وضعيت نماينده و روابط قومى در راى دادن مردم تاثيرگذار است، اما به تدريج اين روابط جاى خود را به شناخت از كانديدا و شناخت از گروه‌هايى كه به معرفى افراد مى‌پردازند، مبدل مى‌شود كه اين خود نشانگر پيشرفت اين مناطق است.

وى با تاكيد بر اين‌كه " مهم‌ترين عوامل براى ترغيب مردم در اين مناطق به عرصه انتخابات مسائل ملى است" اظهار كرد: بايد به تدريج مردم عادت كنند كه به كسى راى دهند كه به مصالح، ‌منافع و طرح‌هاى ملى توجه دارد تا اين‌كه بخواهند به طرح و منافع منطقه‌يى راى دهند.

Copyright: gooya.com 2016