دوشنبه 23 اردیبهشت 1387

محمد سلامتی: اصلاح‌طلبان به کانديدای جناح مقابل برای رياست رای نخواهند داد، ايسنا

ـ اقليت مجلس هشتم سخنگوی واقعی قشر وسيعی از مردم باشد

دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران گفت: رييس مجلس بايد با توجه بيشتر بر بعد نظارتی مجلس، فلسفه وجودی و استقلال مجلس را حفظ کند.

محمد سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار کرد: مجلس دو وظيفه اصلی و مهم قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانو ن توسط دستگاه‌های مختلف را بر عهده دارد. به همين علت بايد از ظرفيت و پتانسيل بالايی به لحاظ سياسی و نظارتی برخوردار باشد.

وی افزود: مردم نيز انتظار دارند نمايندگان آن‌ها وظايف خود را که همان سرنوشت سياسی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم است، به درستی انجام دهند؛ بنابراين زمانی که نمايندگان مجلس شخصی را به عنوان رييس انتخاب می‌کنند، او بايد بتواند از اين جايگاه مهم پاسداری کرده و استقلال مجلس را حفظ کند.

وی با بيان اين‌که " رييس مجلس بايد فلسفه وجودی خود را از طريق توجه بيشتر به بعد نظارتی حفظ کند" ابراز عقيده کرد: با توجه به اين‌که مجلس هفتم با اکثريت اصولگرا نتوانست وظايف خود را به درستی انجام دهد و نيز دلايلی که در مجلس هشتم نيز اصولگرايان اکثريت را بدست آوردند، انتظار مردم اين است که بتواند جايگاه خود را ارتقا دهد؛ گرچه من اميدی به اين ندارم اما به هر حال انتظار مردم و امثال من به عنوان شهروند اين است که چنين کاری انجام دهند.

سلامتی تاکيد کرد: يکی از کارهای مهمی که فراکسيون اقليت مجلس قاعدتا بايد انجام دهند اين است که مطالبات جامعه را منعکس کرده و آن‌ها را پيگيری کنند. در عين حال هم رياست مجلس و هم کل مجموعه وظيفه دارند در جهت اعتلای اين قوه حرکت کنند.

وی با بيان اين اعتقاد که " اصلاح‌طلبان به دليل رد صلاحيت‌ها در اقليت قرار دارند" تاکيد کرد: اصلاح‌طلبان نبايد از نظرات خود کوتاه بيايند؛ بلکه بايد کانديدای خاص خود را معرفی و برنامه‌های او را در سطح مجلس منعکس و تفاوت برنامه‌هايی را که هر يک پی‌گيری می‌کنند، مطرح کنند. مردم نيز نسبت به برنامه‌ها و مواضع آن‌ها مستحضر شوند؛ بنابراين فراکسيون اصلاح‌طلبان به همراه مستقلينی که گرايش اصلاح‌طلبی دارند، می‌توانند کارهای زيادی انجام دهند و سخنگوی واقعی قشر وسيعی از مردم باشد.

دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران با تاکيد بر اين‌که " فعاليت فراکسيون اقليت هميشه می‌تواند بسياری از جهت‌ها را اصلاح و راه درست رانشان دهد" گفت: اصلاح‌طلبان در مجلس بايد جناح اکثريت را به سمتی که شايسته و در جهت منافع ملت است سوق دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سلامتی " مهمترين پيام تغيير رياست مجلس را وجود تضاد در درون جناح اصولگرا " دانست و اظهار کرد: اصولگرايان علی‌رغم اين‌که تلاش کردند وحدتی ميان خود ايجاد کنند، اما موفق نشدند و اين اتحاد نسبی که شکل گرفت نيز شکننده به نظر می رسد؛ چراکه هر طيف ديدگاه‌ها و منافع خاصی را دنبال می‌کنند که متضاد و متفاوت است، بنابراين تغيير رييس مجلس نشان دهنده ناهماهنگی و تضاد بين ديدگاه‌های درونی آن‌هاست که البته وجود اين تضادها دليل بر آن نيست که در برابر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سياسی ايجاد شده پاسخگو نباشد؛ بلکه همه آن‌ها مقصرند و بايد پاسخ دهند.

دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران در ادامه با بيان اين‌که " رياست مجلس تاثير چندانی بر انتخابات رياست جمهوری آينده نخواهد داشت" تصريح کرد: اصلاح‌طلبانی که در اين انتخابات وارد مجلس شده‌اند، کانديدای خاص خود را برای رياست معرفی می‌کنند و به کانديدای جناح مقابل رای نخواهند داد و برنامه‌ای را که از پيش تهيه و تدوين کرده بودند، پی‌گيری خواهند کرد.

Copyright: gooya.com 2016