شنبه 24 شهریور 1386

احمد شيرزاد: دولت پيش از هر چيز، موضع رسمی خود را در برابر احزاب روشن کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


يک عضو شورای مرکزی جبهه‌ مشارکت ايران اسلامی با بيان اين‌که " احزاب ضرورت وجودی دموکراسی هستند" گفت: دولت‌هايی که از طريق رای مردم ايجاد شده‌اند از وجود احزاب همسو و حتی منتقد خود استقبال می‌کنند و هر دو نوع حزب برای‌شان نعمت محسوب می‌شود.

احمد شيرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار کرد: دولت در وهله اول بايد ضرورت وجود احزاب را بپذيرد و اگر به لحاظ نظری اين پذيرش وجود نداشته باشد، طبيعتا صحبت کردن درباره‌ وجود يک رابطه‌ مناسب بين احزاب و دولت بلاموضوع می‌شود. البته وزارت کشور در سياست‌های رسمی خود، با خانه‌ احزاب ـ که جمعی از نمايندگان همه احزاب در آن حضور دارند ـ همکاری دارد، اما در سطح دولت متاسفانه تمام گفتمان‌ها بر پايه نفی کلی تحزب است.

وی افزود: گفتمان ضد تحزب هنوز به صورت رسمی و شفاف اعلام نشده اما در سخنرانی‌های غيررسمی برخی مسوولان عملا اين نوع از گفتمان موج می‌زند،‌ بنابراين دولت بايد پيش از هر چيز، موضع رسمی خود را در برابر احزاب روشن کند.

شيرزاد با بيان اين‌که " احزاب ضرورت وجودی دموکراسی هستند"‌ خاطرنشان کرد: مردم زمانی می‌توانند بر سرنوشت سياسی خود دخيل باشند که امکان ايجاد تشکل وجود داشته باشد و در جامعه‌ای که امکان فعاليت تشکل‌ها و گروه‌های سياسی فراهم نباشد، زمينه‌ برای شکل‌گيری ديکتاتوری مستعد می‌شود و عده‌ای با استفاده از گفتمان‌های عوام‌گرايانه، در تريبون‌ها، مردم را هدايت می‌کنند و در چنين موقعيتی اراده مردم، تنها در تاييد عده‌ای متجلی می‌شود نه در نقد آن.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شورای مرکزی جبهه‌ مشارکت ايران اسلامی با تاکيد بر اين‌که " دولت بايد ديدگاه خود را نسبت به تحزب شفاف کند" ادامه داد: دولت بايد بگويد با بازوی کدام تشکل و سازماندهی توانسته به قدرت برسد؟ اگر اصرار دارد که از هيچ‌گونه سازماندهی در به قدرت رسيدن برخودار نبوده، بايد بگويد چگونه به قدرت رسيده است؟ بگويد در يک روند سالم سياسی در ديدگاه او، چه احزاب و گروه‌هايی همسوی با او و چه احزاب و گروه‌هايی اپوزيسيون هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد شيرزاد: دولت پيش از هر چيز، موضع رسمی خود را در برابر احزاب روشن کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016