دوشنبه 16 مهر 1386

معاون عمليات نيروی انتظامی: طرح امنيت اجتماعی در ۶ ماهه دوم امسال با قاطعيت ادامه می‌يابد، فارس

خبرگزاری فارس: معاون عمليات نيروی انتظامی گفت: طرح امنيت اجتماعی در دستور کار دائمی برنامه‌های ناجا قرار داشته و در ۶ ماهه دوم سال نيز با قاطعيت ادامه می‌يابد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سردار اسکندر مومنی امروز در جمع خبرنگاران افزود: طرح امنيت اجتماعی شامل مقابله با اراذل و اوباش، امنيت اخلاقی، طرح نجات درباره معتادان و امنيت پارک‌ها و تفريح‌گاه‌ها‌ست‌ که از ابتدای سال توسط ناجا اجرا شده و در ۶ ماهه دوم سال نيز با قاطعيت اجرا می‌شود.
وی با بيان اين‌که اجرای طرح امنيت باعث کاهش جرائم در ۶ ماهه اول سال نسبت به سال‌های گذشته شد، خاطرنشان کرد: در پرتوی اجرای اين طرح در ۶ ماهه اول سال جاری يکی از بهترين شرايط امنيتی را طی ۱۰ سال گذشته داشتيم و بنابراين اجرای طرح امنيت اثر خود را در کاهش کليه جرائم برجا‌گذاشت.
وی ادامه داد: طی ۶ ماهه اول سال در جرائمی مانند سرقت‌های مهم، ۴۰ درصد، سرقت مسلحانه ۲۲ درصد، آدم‌ربايی ۲۰ درصد و قتل ۱۶ درصد کاهش داشته است.
معاون عمليات ناجا با بيان اين‌که برای نخستين بار در کشور شاهد کاهش ۱۰ درصدی سرقت خودرو بوده‌ايم، گفت: معمولاً در هر دوره زمانی بين يک تا ۲ درصد کاهش سرقت خودرو مواجه بوده‌ايم که امسال با اجرای طرح امنيت اجتماعی برای نخستين بار شاهد کاهش ۱۰ درصدی اين جرم در کشور هستيم.
سردار مومنی با اشاره به کاهش وقوع جرائم در ايران در مقايسه با کشورهای ديگر گفت: ۷۴ کشور عضو اينترپل (پليس بين‌الملل)‌ که ساليانه آمار جرائم خود را به اين سازمان ارائه می‌کنند ايران در زمينه کلاهبرداری در بين کشورهای عضو رتبه ۵۰ را دارد که در زمينه قتل رتبه ۴۳ و سرقت مسلحانه دارای رتبه ۶۴ است.
وی با بيان اين‌که در ماه رمضان نيز همه ساله شاهد کاهش جرائم هستيم، گفت: در ماه رمضان امسال قتل ۳۱ درصد، سرقت مسلحانه ۳۷ درصد و جرائم اخلاقی به طور ميانگين ۴۰ درصد با کاهش مواجه بوده است.
سردار مومنی با اشاره به ميزان نرخ جرم نسبت به جمعيت در استان‌های کشور گفت: با توجه به نرخ جرم نسبت به جمعيت در زمينه جرايم به عنف و امنيتی استان قم، تهران بزرگ و هرمزگان بالاترين نرخ جرم را دارا هستند.
وی ادامه داد: در زمينه قتل نيز استان‌های سيستان و بلوچستان، فارس و کرمان بيش‌ترين نرخ جرم و خراسان جنوبی، اردبيل و همدان کم‌ترين ميزان جرم را دارند.
سردار مومنی ادامه داد: در زمينه سرقت‌های مهم نيز استان‌های قم، سمنان و تهران بزرگ بيش‌ترين نرخ جرم نسبت به جمعيت را دارا هستند و در اين زمينه استان کردستان، ايلام و اردبيل کم‌ترين جرم را دارند.
معاون عمليات ناجا با اشار به انسداد مرزها توسط ناجا گفت: تاکنون ۳۷۳ کيلومتر کانال، ۷۰ کيلومتر خاک‌ريز، ۳۰۰ کيلومتر جاده دسترسی، ۷۸ برجک نگهبانی و ۲ پايگاه در مناطق مرزی شرق کشور ايجاد شده است و اقداماتی را نيز برای انسداد الکترونيکی انجام گرفته است.
وی با بيان اين‌که انسداد مرزها در شرق کشور منجر به کاهش جرائم در اين مناطق شده است گفت: در زمينه سرقت مسلحانه ۲۸ درصد، آدم‌ربايی ۳۴ درصد، راهزنی ۴۰ درصد و قتل ۱۵ درصد کاهش جرائم در مناطق شرق کشور مواجه بوده‌ايم.
سردار مومنی ادامه داد: با انجام اقدامات لازم توسط ناجا در شرق کشور ميزان پاکسازی‌ها افزايش داشته و ميزان درگيری‌ها با اشرار در اين مناطق نيز ۱۵۶ درصد افزايش يافته است.
وی گفت: در ۶ ماهه اول سال ۳۴ نفر از پرسنل نيروی انتظامی و درگيری با اشرار شهيد شدند و ۱۰۲ نفر از اشرار نيز به هلاکت رسيدند.

* پليس ۱۱۰ به نرم‌افزار جديد مجهز شد
-------------------------------------------------
معاون عمليات نيروی انتظامی با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار پيشرفته در سيستم فوريت‌های پليسی ۱۱۰ گفت: با اجرای اين طرح يکی از پيشرفته‌ترين فوريت‌های پليس دنيا در ايران راه‌اندازی شده است که با استفاده از سيستم GIS فعاليت می‌کند.
وی گفت: بيش از ۱۷ ميليون تماس طی ۶ ماهه اول سال با مرکز فوريت‌های پليس ۱۱۰ برقرار شد که برای جلوگيری از بروز خطای کاربران اين سيستم راه‌اندازی شده است.
سردار مومنی درباره ويژگی‌های اين طرح گفت: بعد از اخذ تماس از سوی مردم نشانی فرد روی نقشه مشخص شده و سيستم به صورت خودکار و هوشمند موضوع را برای بررسی به کلانتری مربوطه ارجاع می‌کند.
وی گفت: با استفاده از سيستم GIS تمام خودروهای گشتی پليس روی نقشه مشخص شده و بنابراين کنترل تمام واحدها نيز به صورت کامل در مرکز کنترل انجام می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار مومنی ادامه داد: در گام بعدی در نظر داريم تا بعد از اخذ تماس از سوی تلفن‌های ثابت مردم با پليس ۱۱۰ نشانی آن‌ها روی نقشه افتاده و به صورت هوشمند برای بررسی، موضوع به کلانتری‌ها ارجاع می‌شود وی با بيان اين‌که اجرای اين طرح باعث کاهش حضور مأموران در صحنه شده است گفت: ميانگين حضور مأموران ۵۰ ثانيه کاهش داشته است.
معاون عمليات ناجا گفت: فعلاً اين طرح در تهران اجرا می‌شود که در نظر داريم آن را در تمامی کشور اجرايی کنيم.

Copyright: gooya.com 2016