پنجشنبه 19 مهر 1386

هاآرتص: دستور آزادی کاظم دارابی در آلمان صادر شد، مهر

- اختلاف برلين و تل آويو بر سر آزادی دارابی

مقامهای کشور آلمان با درخواست اسرائيل برای آزاد نکردن يک ايرانی دربند برلين مخالفت کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه "ها آرتص"، دولت آلمان دستور آزادی کاظم دارابی را صادر کرد. اين اقدام دولت آلمان با وجود درخواست رسمی اسرائيل مبنی بر صرف نظر از آزادی اين فرد ايرانی صورت گرفته است.

به نوشته ها آرتص، ايهود اولمرت نخست وزير رژيم اسرائيل شخصا از آنجلا مرکل صدراعظم آلمان درخواست کرده بود تا از آزادی دارابی جلوگيری کند، اما صدراعظم آلمان در پاسخ اظهار داشته بود که اين امر يک مسئله حقوقی است و دارابی پس از سپری کردن دو سوم مدت محکوميتش آزاد می شود.

با آنکه کاظم دارابی در آلمان زندانی است، اما بر اساس قرارداد مبادله اسرايی که در سال ۲۰۰۴ با ميانجيگری آلمان بين حزب الله لبنان و اسرائيل به امضا رسيده بود ، تل آويو درصدد بود تا دارابی را با "رون آراد" از نظاميان نيروی هوايی اسرائيل که در لبنان ناپديد شده مبادله کند.پيش از اين آلمان شرط آزادی دارابی را گرفتن اطلاعاتی از حزب الله لبنان درباره رون آراد ذکر کرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يادآوری می شود کاظم دارابی صاحب يک فروشگاه خواربار فروشی در برلين بود که در سال ۱۹۹۲ به همراه سه لبنانی به اتهام ترور سه نفر از اعضای گروههای اپوزيسيون کرد در آلمان بازداشت شده و سپس به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

يادآور می شود در آلمان محکوميت ۲۰ سال زندان معادل محکوميت حبس ابد است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاآرتص: دستور آزادی کاظم دارابی در آلمان صادر شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016