چهارشنبه 21 آذر 1386

شمقدری، مشاورهنری احمدی نژاد: احمدی‌نژاد با ساخت فيلمش توسط اليور استون موافقت کرده است، ايسنا

- به همت دولت نهم کاظم دارابی، سرباز گمنام جمهوری اسلامی، آزاد شد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

شمقدری ضمن تبريک ۱۶ آذر ازآزادی کاظم دارابی به همت دولت ياد کرد و گفت:‌ بيش از ۱۵ سال که دارابی در زندان‌های آلمان به سر می‌برد و شرايط بدی را می‌گذارند و به سرنوشت او و خانواده اش که از سربازان گمنام جمهوری اسلامی بود، بی‌توجهی شده بود، به همت دولت نهم ظرف شش ماه فعاليت، ايشان به ميهن خود بازگشت اين موضوع مصداقی از تلاش وهمت دولت نهم برای برداشتن بارهايی که بر زمين مانده بود، است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) جواد شمقدری، مشاورهنری رييس جمهور در همايشی با عنوان « عملکرد دولت نهم و لزوم اطلاع‌رسانی و نقد سازنده يا مخرب» که از سوی بسيج دانشجويی دانشکده‌ی علوم اقتصادی برگزار شد در پاسخ به اين سوال که علت تعويض سريع وزيران جوانی که به کار خود وارد نيستند و نياز به فرصت دارند و همچنين عدم استفاده از وزيران با تجربه چيست؟ توضيح داد: دولت اسلامی احمدی نژاد قواعد ويژه ای دارد که با بيست سال گذشته تفاوت می‌کند. اين قواعد ريشه در تفکرات انقلابی دارند.

وی افزود: می‌دانيم که انسان هر لحظه در حال تغيير و نو شدن است و حرکت و پيروزی انقلاب اسلامی مديون تصميماتی است که درهر لحظه گرفته شده است. بزرگترين ويژگی اين حرکت‌ها تلاش برای رضای خدا است.

شمقدری به رويکرد امام خمينی (ره) در سال‌های پيروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شاهديم که دولت بازرگان وسپس بنی صدر درمدت‌های کوتاهی روی کار آمدند.

وی افزود: اشکالات مديريتی و علايق و وابستگی‌هايی که درسيستم ساختاری وجود دارد باعث سردرآوردن مفاسد اقتصادی می‌شود و اين وابستگی‌ها سبب می‌شود وقتی مدير بالاتر حس می‌کند کسی مناسب مقامی که در آن قرار دارد نيست، می‌تواند جلوی ادامه حضوراو در اين مقام رابگيرد. بنابراين فضای تغيير و تحول ازنگاه حرکت اسلامی دارای ارزش است.

مشاورهنری رييس‌جمهور درخصوص عدم استفاده از افراد باتجربه توضيح داد: يکی ازدلايلی که انتظارات و آرمان‌های ما به تحقق نرسيده است اشکالات سيستم و ساختارکشور است، ضمن اينکه تجربه‌ها ،همکاريها و هماهنگی‌ها نبايد موکول به يک فرد باشد؛ همانطورکه در وصيت‌نامه ی امام (ره)شاهديم علی‌رغم اين که بزرگترين عضو نظام بودند معتقد بودند که نبايد نظام قائم به او باشد . اينکه سيستمی را قائل به يک فرد کنيم، غلط است. درست است که فرد تازه وارد به علت نداشتن تجربه ممکن است اشکالاتی به وجود آورد، اما بايد بسنجيم که کدام بهتر است.

شمقدری يادآور شد: از روز اول تشکيل دولت نهم قرار بر اين بوده است هرکسی که منتصب می شود، تا آخر کار بماند، اما از تمام آن‌ها تعهد گرفته شده که اگر از وظيفه‌ی خود عدول کردند، تغيير و تحول ايجاد شود. تغييرات در جهت اصلاح قابل قبول است و فرض مديريتی کشور بر اين است.

او همچنين به سوالی درخصوص استعفای لاريجانی توضيح داد: لاريجانی در دانشگاه صنعتی شريف اعلام کرد فرايندی که توسط روحانی در جريان هسته‌يی شکل گرفته است قابل تاييد است؛ اين درحالی است که احمدی نژاد آن‌را تاييد نمی‌کند. تنها قضيه بر سريک اختلاف نظر بوده است و تغيير و تحول به وجودآمده به زعم ما در جهت مثبت و پوياتر شدن دولت بوده است.

مشاور هنری رييس جمهوردر جواب اين سوال که چراعفت سينمای ما علت عقب ماندگی آن می شود؟ اظهارکرد: من منتقد ويژه اين حوزه هستم بعد از انقلاب حوزه هنر رها شده بود و به دست جريانی افتاده بود که ريشه‌های انديشه‌ای آن برخاسته از حرکت انقلابی وامام(ره) نبود. اين فرآيند با دوره‌ِی هشت ساله دفاع مقدس برخورد کرد و در فاصله زمانی ده ساله نيروهای انقلابی در ساختار فرهنگی آن حاضر نبودند.

اودر ادامه توضيح داد: رييس جمهوران بعدی نيز اين عنايت را نداشتند و در ۱۲سالی که اين حوزه به دست خاتمی بود خود او ازدوم خردادی‌ها به حساب می‌آمد. حوزه هنر سخت ترين حوزه برای ايجاد تحول است و شاهديم تنها کسی که دراين سال‌ها معترض بود و هشدار می‌داد مقام معظم رهبری بودند. شاهديم که بسياری از هنرمندان خوب ما از دست رفته‌اند. متاسفانه درمجموعه وزارت ارشاد مديرانی حضوردارند که با تفکر قبلی هماهنگ هستند تا زمانی که چنين کسانی حضوردارند نمی‌توان کاری کرد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شمقدری همچنين در ادامه اين جلسه در پاسخ به سوالی مبنی برچند شغله بودن الهام توضيح داد: مبارزه با قاچاق موادمخدر و حوزه‌ی دادگستری مربوط به هم هستند. احمدی نژاد همچنين در کارهايی که مربوط به بحث رسانه‌ای می‌شود نيز فرد مناسبی به غير از الهام درنظر نداشته است . البته بهتر است از سه نفردر اين موارد استفاده می‌شد، اما بايد ديد در اين سه حوزه چطورعمل می‌شود.

او همچنين در خصوص علت عذرخواهی بعد از پخش فيلم نقاب، گفت: همانطورکه گفتم منتقد اين حوزه هستم. فيلم نقاب قرار بود در سال۸۳ اکران شود که به بعد موکول شد که تغييراتی در حوزه معاونتی سينمايی رخ داد در اين خصوص صفارهرندی بايد پاسخگو باشد.

مشاور هنری رييس جمهور درخصوص اين که چرا بودجه‌های عمرانی صرف ساختار سازندگی فرهنگی نمی‌شود، بيان کرد: درحوزه‌ی فرهنگ مشکل بودجه وجود ندارد، مشکل ما طرح، برنامه ، فکر و انديشه‌ی غالب بر اين حوزه است. تفکر و زيربناها بايد تغيير پيدا کند.

او در پايان درپاسخ به علت مخالفت خود باساختن فيلم مستندی در مورد احمدی نژاد که « اليوراستون» پيشنهاد آن را داده است افزود: خود کاسترو در خصوص فيلمی که استون درخصوص او ساخته است، شکايت دارد؛ چرا که شيطنت‌هايی در ساخت اين فيلم صورت گرفته است به طورمثال درحاليکه در آمريکای لاتين، گرسنگی معضل بزرگ است بارها صحنه‌ی غذا خوردن وصحبت کردن کاسترو تکرار می‌شود که در ذهن مخاطب تاثير بد می‌گذارد علاوه بر آن فيلم‌های اخير او نيز مشکل دارد. با وجود اين تصميم نهايی را به خود احمدی‌نژاد واگذار کرده‌ايم که او موافقت کرده است. از استون خواسته‌ايم به ايران بيايد ومذاکراتی در اين خصوص انجام گيرد که به نظر ما پيروز نهايی احمدی نژاد خواهد بود.

Copyright: gooya.com 2016