شنبه 21 مهر 1386

نامه سوم اقتصاددان منتقد به رئيس جمهور در راه است، فارس

خبرگزاری فارس: يک کارشناس اقتصادی گفت: پيش نويس نامه سوم اقتصاددانان به رئيس جمهور تهيه شده است و پس از امضا و تاييد ۵۷ اقتصادان با هدف تاثير در تدوين سياستهای راهبردی برنامه پنجم تقديم آقای احمدی نژاد خواهد شد.


عبدالحسين ساسان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهارداشت: اکنون زمان حساسی برای ارائه چنين نامه ای است و قطعا نامه ۵۷ اقتصاددان می تواند معيار کارشناسی مناسبی برای تيم ۲۷ نفره تدوين برنامه پنجم توسعه باشد.
وی افزود: ترکيب فعلی شورای مذکور تنها يک تيم راهبردی بوده که متشکل از مديران فعلی و گذشته است که با رسالت يا وظيفه ای مشابه همايش راهبردی برنامه چهارم توسعه به برنامه ريزی و تدوين کليات برنامه خواهند پرداخت.
اين کارشناس اقتصادی اضافه کرد: ترکيب حاضر با عنايت به انتخابی که از جناحهای اقتصادی صورت گرفته نشان از آرا متفاوت نداشته و لذا نمی تواند کليه مکاتب و بخشهای مختلف اقتصادی را پوشش دهد.
وی با اشاره به نامه سوم اقتصاددانان گفت: متن اوليه اين نامه تهيه شده و در راستای توسعه عدالت در آن پيشنهادهايی شده که از جمله آنها می توان به لزوم توجه دولت به برنامه های آب و خاکو در سرمايه گذاری در آب و خاک و محيط زيست و توسعه شبکه های آب رسانی اشاره کرد.
ساسان گفت: در اين نامه تاکيد شده که عدالت نبايد مردم را غيرفعال کند در عين حال که خود بايد به ابزار توليد تبديل شود.
وی در پاسخ به اين سوال که آيا در اين نامه به چگونگی کنترل تورم نيز اشاره شده است گفت: در اين نامه با اين توضيح که اجرای پروژه های بلند مدت و بلند دامنه در سراسر کشور تورم زا است ، لذا توصيه شده تا با اجرای پروژه ها به صورت مقطعی ، فاصله بين تزريق پول و بهره برداری از پروژه ها کوتاه تر شود تا به اين ترتيب امکان کنترل تورم فراهم آيد.
اين کارشناس اقتصادی گفت: اگر ۵۷ اقتصاددان متوجه حساسيتهای زمانی حاضر باشند ، سريعتر نامه خود را برای تاثير در سياستهای راهبردی ارسال خواهند کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تاکيد کرد: به جز اين به اعتقاد من بايد از صاحبنظران خواسته شود تا آنها نيز سهم فکری خود را با ارائه پيشنهادهای مناسب ادا کنند .
ساسان افزود: رسانه ها نيز در اين روند از رسالت مهمی برخوردارند تا با تلاش خود، امکان ايجاد يک بزرگراه ارتباطی برای گفتمان برنامه ای را فراهم کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سوم اقتصاددان منتقد به رئيس جمهور در راه است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016