جمعه 27 مهر 1386

دانشجويان بسيجی کرمانشاه در تجمعی اعتراض آميز خواستار انحلال شورای اسلامی اين شهر شدند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - کرمانشاه
سرويس: سياسی

جلسه اعتراض آميز تشکل‌های دانشجويی عدالتخواه نسبت به آن‌چه آن را وضعيت نابسامان شورای شهر کرمانشاه می‌خواندند، روز گذشته با حضور اعضای بيش از هفت تشکل دانشجويی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در اين مراسم که به همت بسيج دانشجويی دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پيام نور، مجتمع عالی غرب، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه علوم پزشکی، جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه رازی، مجمع مطالبه دانشجويی عطش و تشکل مصباح دانشگاه آزاد اسلامی برپا شده بود، احمد همتی به نمايندگی از اين تشکل‌ها با انتقاد از نحوه عملکرد شورای اسلامی شهر کرمانشاه، معطل ماندن بحث انتخاب شهردار اين شهر را از مهمترين دلايل برگزاری اين اجتماع اعتراض آميز عنوان کرد.

وی با بيان اين که از ۲۰ روز گذشته جمعی از دانشجويان عدالت خواه دانشگاه‌های استان کرمانشاه در تکاپو نسبت به بررسی وضعيت شورای شهر اقدام کردند، نتايج حاصله از تحقيقات انجام شده در اين مدت را عدم انتخاب شهردار در فرصت زمانی پنج ماهه، تبديل اين مجموعه به دو گروه اکثريت و اقليت و عدم اتخاذ تصميم در خصوص مديريت شهر کرمانشاه و عدم برگزاری جلسه رسمی شورا در يک ماه گذشته به دليل عدم حضور اقليت در جلسات و رسميت نيافتن آن خواند و افزود: تمام اين مسائل بيانگر عملکرد ضعيف اين مجموعه است.

وی با بيان اين که فرمانداری کرمانشاه مسوول اصلی نظارت و رسيدگی به مسايل شوراست، عملکرد اين مجموعه را در اين راستا ضعيف عنوان و تصريح کرد: بعد از انجام اين تحقيقات جنبش عدالتخواه دانشجويی به اين نتيجه رسيد که در راستای رفع مشکلات موجود در حرکتی دانشجويی موجب ايجاد تغيير در اوضاع نابسامان فعلی گردد و تصميم در برگزاری تجمع اعتراض آميز بر اين مبنا عملی شد.

وی با اشاره به اين که قرار بود که اين تجمع اعتراض آميز در مقابل ساختمان شورای شهر کرمانشاه برگزار شود، اصلی ترين هدف دانشجويان از برگزاری اين تجمع را پيگيری مطالبات مردم و رفع مشکلات موجود شهر کرمانشاه دانست و مدعی شد: متاسفانه عکس العملهای نامناسبی از سوی اعضای شورا و حاميان آنها در مورد اين مسئله صورت گرفت که درخواست برگزاری تجمع توسط گروه اکثريت شورا در اعتراض به اقليت آن به فرمانداری در همين روز و همين ساعت يکی از دلايل عدم موافقت مسوولين فرمانداری با برگزاری اين تجمع بود.

همتی که به نمايندگی از تشکلهای دانشجويی عدالتخواه استان سخن می گفت، اظهار داشت: تنها نتيجه ای که درخواست گروه اکثريت برای برگزاری تجمع به همراه داشت عدم صدور مجوز برای هر دو تجمع (جنبش عدالتخواه و اکثريت شورا) بود.

وی گفت: اما به طور حتم بروز اين گونه مسائل ذره ای از اهداف دانشجويان در اين زمينه نخواهد کاست و ما هوشيارانه تا رسيدن اين موضوع به نتيجه نهايی پيگير آن خواهيم بود.

وی با طرح اين ادعا که در چند روز گذشته تماس های مشکوک و همراه با تهديدی با برخی از برگزار کنندگان اين تجمع گرفته شده است عنوان داشت: در اين شرايط و با مطالعه تمام شرايط اسف بار کنونی به اين نتيجه رسيديم که تنها گزينه برون رفت از اين وضعيت، انحلال قطعی چنين شورايی است که اعضای آن قدر خود را به بهايی اندک فروخته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اينکه هر گونه حمايت و حضور مسوولان از اين حرکت دانشجويی از سوی اعضای شورا به توطئه چينی متهم می شد، گفت: تمام هزينه های اين تجمع از سوی خود تشکلها پرداخت شده است.

در حاشيه اين مراسم دانشجويان شرکت کننده با امضا طوماری از وزارت کشور خواستار انحلال شورای شهر کرمانشاه شدند.

به گزارش ايسنا در بخشی از اين طومار خطاب به مسوولين وزارت کشور آمده بود " ما دانشجويان عدالتخواه کرمانشاه با توجه به وضعيت اسف بار شورای شهر و با عنايت به اين که هيچ کورسوی اميدی بر بهبود اين وضع باقی نمانده است خواستاريم که هر چه سريعتر وزارت کشور با يک عمل انقلابی اين شورا را منحل و از خسران بيشتر ملت مظلوم و ستمديده کرمانشاه جلوگيری نمايند."

در حاشيه اين مراسم نيز تعدادی کاريکاتور با مضمون عملکرد شورا به نمايش گذاشته شده بود.

اين مراسم با ۴۰ دقيقه تاخير در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقيقه برگزار شد.

Copyright: gooya.com 2016