یکشنبه 29 مهر 1386

ديدار نمايندگان ستادائتلاف اصلاح‌طلبان با رييس صدا و سيما، ايسنا

عبدالله ناصری: آقای ضرغامی نسبت به کمک برای تحليل و تجزيه بی‌طرفانه مردم قول داد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان درباره ديدار نمايندگان اين ستاد با عزت‌الله ضرغامی رييس سازمان صدا و سيما روز گذشته انجام شد، گفت: اصلاح‌طلبان آن‌چه را که در روند حرکت صداوسيما در انتخابات نهم رياست جمهوری ديدند انتظار داشتند که در انتخابات شوراها و خبرگان نيز ديده شود، اما متاسفانه اين روند به ميزان قابل توجهی تفاوت پيدا کرد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار کرد: حرکت صدا و سيما درانتخابات نهم رياست جمهوری بسيار خوب بود و توسط رييس دولت اصلاحات نيز مورد تشويق قرار گرفت اما پس از آن انتظاراتی که داشتيم ديگر برآورده نشد و گاهی با گرايشات اختلاف‌افکنی مسايلی در برخی شبکه‌ها مطرح شد و حتی گاهی نيز شاهد تحريف خبرها بوديم. در ماه‌های گذشته نيز فضای انتخاباتی مجلس هشتم که شکل گرفت اين روند ادامه پيدا کرد؛ بنابراين قرار شد گروهی به نمايندگی از ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با عزت الله ضرغامی ديدار کنند.

وی ادامه داد: در اين نشست مباحث بی‌پرده توسط نمايندگان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان مطرح شد، آقای ضرغامی نيز صحبت‌های ما را شنيدند و مسايلی را نيز مطرح کردند و قول دادند که اين جلسات ادامه پيدا کند. هم‌چنين ايشان مواردی هم از انتقادات اصلاح‌طلبان را نسبت به برخی عملکردهای صدا و سيما پذيرفتند و قول مساعد دادند تا اين مشکلات را حل کنند. ما نيز اميدواريم که نتيجه اين ديدار خوب و مطلوب باشد.

ناصری هم‌چنين گفت: ما نيز مطرح کرديم که اصلاح‌طلبان به انگيزه شرکت در انتخابات و گسترده کردن دامنه مشارکت و نيز کسب کرسی‌های بيشتر وارد ميدان شدند و قانون اساسی و حتی منويات مقام معظم رهبری نيز ايجاب می‌کند که عدالت در اطلاع‌رسانی ديدگاه‌های دو جناح رعايت شود و اميدواريم شاهد روند مثبتی در صدا و سيما باشيم.

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان ادامه داد: به هر حال مسلم است ‌که بخش‌های زيادی از صدا و سيما در ميان افکار عمومی فراگير و اثرگذار است. خصوصا بخش‌های سراسری خبر و شبکه‌هايی که امروز جا افتاده و کسانی که اخبار سياسی و اجتماعی را دنبال می‌کنند، خصوصا در بخش‌های خبری ۲۰:۳۰ ، ۲۰ و ۲۱ بخش عمده‌ای از جامعه هستند. بنابراين اميدواريم صدا و سيما به گونه‌ای مسير خود را طی کند که مردم وقتی بی‌طرفانه می‌خواهند اخبار را تجزيه و تحليل کنند به اين نتيجه برسند که دو جريان سياسی اصلی در کشور وجود دارد با آن‌ها بيشتر آشنا شوند، اين قولی بود که آقای ضرغامی به ما داد.

ناصری همچنين گفت: نکته ديگری حايز اهميت اين ديدار اين بود که در جريان اصلاحات اشخاصی وجود دارند که صاحب نظر هستند اما صدا و سيما از آن‌ها استفاده نمی‌کند. اين ظلم مضاعفی است که برآن‌ها می‌رود، ما کارشناسان خبره‌ای داريم در حوزه‌های آکادميک اما به دليل آن‌که در حوزه اصلاحات قرار گرفته‌اند توانايی‌های آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود که خوشبختانه آقای ضرغامی نيز اين موضوع را پذيرفتند و اميدواريم بازتاب جلسه روز گذشته را در رسانه‌ها ببينيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با ابراز اين عقيده که " دردوره رياست آقای ضرغامی در صدا و سيما تفاوت‌های معناداری نسبت به دوران رياست آقای لاريجانی مشاهده می‌شود" ادامه داد: البته بيشتر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نه سياسی. به هر حال چنانچه گفته شد در انتخابات نهم رياست جمهوری صدا و سيما الگوی خوبی از خود به جا گذاشت که اين روند می‌تواند در انتخابات مجلس هشتم نيز ادامه پيدا کند.

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تاکيد کرد: اميدواريم با اجرای توافقات و اجرای حق مطلوب يکی از مشکلاتی که با آقای ضرغامی که نيز در ميان گذاشتيم اين بود تعادل و عدالت در انتخاب نيروها رعايت شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار نمايندگان ستادائتلاف اصلاح‌طلبان با رييس صدا و سيما، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016