چهارشنبه 7 آذر 1386

محسنی اژه ای: وزارت اطلاعات به رای موسويان اعتراض می‌کند، مهر

وزير اطلاعات در خصوص پرونده موسويان گفت: بر اساس قانون رايی که از سوی دادسرا در خصوص پرونده موسويان صادر شده قابل اعتراض و تجديد نظر است که وزارت اطلاعات اعتراض خود را به دستگاه قضايی به زودی اعلام خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسنی اژه ای در حاشيه جلسه هيئت دولت درجمع خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار داشت: از نظر ما و بر اساس مدارک و استدلال هايی که داريم اسنادی که در دست موسويان بوده طبقه بندی بوده که اين موضوع برای ما روشن وکافی است اما با اين حال نظر قاضی فصل الخطاب است که بايد نظر نهايی را بدهد .

وی افزود: ما استدلال های خود را برای دستگاه قضايی ارسال خواهيم کرد و درخواست تجديد نظر را می کنيم.

اژه ای با بيان اينکه بحثی که امروز دستگاه قضايی مطرح کرده اتهام وی را احراز دانسته ، اما عنوان آن عوض شده است، ادامه داد: از نظر وزارت اطلاعات موسويان اطلاعاتی را به سفارت انگلستان و برخی افراد خارجی و بيگانه داده است که امروز می بينيم دستگاه قضايی عنوان اتهام موسويان را تبليغ عليه نظام و امنيت ملی عنوان کرده که اين تشخيص دستگاه قضايی فصل الخطاب است.

محسنی اژه ای گفت: وزارت اطلاعات بر اساس وظيفه خود موظف است از تمامی اطلاعاتی که باعث اخلال در امنيت ملی کشور می شود، جلوگيری کند و با آنها مقابله و پيشگيری کند و افراد و يا گروه هايی که در اين زمينه تلاش می کنند به دستگاه قضايی معرفی کند.

وی گفت: وزارت اطلاعات وقتی پرونده ای را در دست دارد ، آن پرونده را به طور کامل کارشناسی می کند و سپس تحويل دستگاه قضايی می دهد.

وزير اطلاعات افزود: پرونده موسويان وقتی به دستگاه قضايی ارائه شد، از سوی دادسرا قراری صادر می شود که اين قرار که صادر شده است مبنی بر تبرئه بودن آقای موسويان نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: درباره پرونده موسويان وزارت اطلاعات کارهای تخصصی انجام داده و پس از احراز خلاف موسويان برای وزارت اطلاعات، پرونده وی را به دستگاه قضايی فرستاديم که همين مدارک ما باعث بازداشت موسويان شد و سپس می بينيم که با قرار وثيقه ای که از سوی دادگاه مشخص شد، قرار منع تعقيب نيز صادر شد.

محسنی اژه ای ابراز اميدواری کرد که نتيجه پرونده موسويان که تبليغ عليه نظام بوده است، هر چه سريعتر روشن و حل شود.

وزير اطلاعات در پايان در خصوص پرونده زمين خواران نيز گفت: اين پرونده نيز مانند ديگر پرونده ها سير قانونی خود را طی می کند که اميدواريم به نتيجه برسد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسنی اژه ای: وزارت اطلاعات به رای موسويان اعتراض می‌کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016