جمعه 9 آذر 1386

مناظره بادامچيان از مؤتلفه و شيرکوند از مشارکت، ايسنا

شيرکوند: آزادی بيان برای مخالفان است نه موافقان
بادامچيان: برخی از تهديدها نگرانند و می‌خواهند سازش کنند



خبرگزاری دانشجويان ايران - قزوين
سرويس: سياسی


جلسه مناظره اسد‌الله بادامچيان قائم‌مقام دبير کل حزب موتلفه اسلامی و سعيد شيرکوند عضو جبهه مشارکت در دانشگاه بين‌المللی امام خمينی‌(ره) قزوين از سوی انجمن اسلامی دانشجويان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، اسد‌الله بادامچيان در اين جلسه با بيان اين‌که آزادی بيان در جامعه وجود دارد اما بايد طبق چارچوب‌ها و ارزش‌ها حرکت کرد، عنوان کرد: حکومت‌های دينی در دنيا دو نوع هستند، حکومت‌هايی که دين در آن حاکم است و تمام سياست‌گذاری‌ها از دين استخراج می‌شود و ديگری حکومت‌هايی که فقط به نام دين هستند.

وی افزود: حکومت جمهوری اسلامی جزو حکومت‌هايی است که مبنای آن اسلام است.

بادامچيان در ادامه عدم سازش با آمريکا، اقتدار در زمينه هسته‌ای و داشتن تفکر ولايت فقيه را از جمله خط قرمز‌ها برای کانديدا شدن در انتخابات عنوان کرد و با اشاره به اين‌که برخی افراد از تهديدها و تحريم‌های آمريکا نگرانند و می‌خواهند با آمريکا سازش کنند، اظهارداشت: دولت نهم به طور منطقی و قوی در مقابل تحريم‌ها و تهديدهای آمريکا مقاومت کرده و با اين مساله به طور احساسی برخورد نکرده است.

قائم‌مقام دبير کل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اگر در اين مرحله با آمريکا سازش کنيم بعد از سازش نيز به طور روال سازش خواهيم کرد؛ پس عاقلانه است که از ابتدا به راحتی از اين مساله نگذريم.

بادامچيان در ادامه با اشاره به دغدغه‌های رد صلاحيت برخی کانديداهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: اين دغدغه برای همه وجود دارد؛ اما نبايد در اين زمينه سر و صدا کرد؛ البته برخی از رد صلاحيت‌ها، رد صلاحيت‌ نيست؛ بلکه احراز صلاحيت است.

وی افزود: هميشه شورای نگهبان يک فرصت برای دفاع از افرادی که احراز صلاحيت نشده‌اند، می‌دهد تا افراد از حق خود دفاع کنند تا شورای نگهبان را جناحی نکنند.

بادامچيان درباره احراز صلاحيت نامزدهای انتخاباتی نيز گفت: چرا در دوران آقای موسوی لاری به عنوان وزير کشور، آقای احمدی‌نژاد در انتخابات رای آورد و در دوران آقای ناطق‌ نوری، آقای خاتمی پيروز شد. اگر اين موضوع آزادی انتخاب نيست، پس چه چيزی است؟

وی در پاسخ به سخن شيرکوند مبنی بر نبود يک روزنامه برای اصلاح‌طلبان بيان کرد: اگر احزاب اصلاح‌طلب روزنامه ندارند در عوض سياست و نشريات مخصوص خود را دارند و همچنين در روزنامه‌های اعتماد و اعتماد ملی نيز تمام افکار اصلاح‌طلبان منتقل می‌شود.

بادامچيان اظهرا داشت: اصلاح‌طلبان بايد ببينند چه مشکل قانونی وجود دارد که اجازه داشتن يک روزنامه رسمی به آنها داده نمی‌شود.

سعيد شيرکوند، عضو جبهه مشارکت نيز در اين مناظره لازمه انتخابات را تشکيل احزاب با برنامه‌ها و اهداف معين دانست و افزود: فعاليت‌های احزاب در ايران به طور ريشه‌ای خلا‌هايی دارد که بايد برطرف شود.

وی با بيان اين‌که فعاليت‌های احزاب بايد نهادينه شود، گفت: هيچ کشور توسعه يافته‌ای وجود ندارد مگر اين‌که احزاب به صورت فعال در آن حضور داشته باشد.

شيرکوند با بيان اين‌که ما به عنوان يک حزب، هيچ روزنامه رسمی برای بيان حرفهايمان نداريم، افزود: اصلاح‌طلبان در هيچ روزنامه‌ای به طور مستقل عمل نمی‌کنند و اگر صحبتی نيز هست توسط هم‌فکرانشان نوشته می‌شود.

شيرکوند با بيان اين‌که اگر قرار است در انتخابات همه احزاب به طور آزادانه حرف‌های خود را بگويند نياز به يک روزنامه رسمی دارند، گفت: آزادی بيان برای موافقان نيست؛ بلکه برای مخالفان است. اگر به مخالفان آزادی بيان بدهيم آن موقع معنی آزادی در جامعه صورت خواهد گرفت.

وی با بيان اين‌ عقيده که برخی افرادی که رد صلاحيت می‌شوند با کم لطفی شورای نگهبان روبرو می‌شوند، اظهار داشت: چرا شورای نگهبان دلايل رد صلاحيت کانديداهای انتخابات گذشته را اعلام نکرد و بيان کرد که به علت آبروی کانديدا از گفتن آن معذور هستيم؛ در حالی که اصلاح‌طلبان اعلام کردند از آبروی خود می‌گذرند؛ پس چرا با وجود اين حرف شورای نگهبان باز هم دلايل رد صلاحيت‌ها را اعلام نکرد.

شيرکوند افزود: ما برای رياست‌جمهوری و وزير ارشاد چندين نامه نوشته‌ايم و تقاضای روزنامه رسمی کرده‌ايم اما تاکنون هيچ اقدامی صورت نگرفته است.

شيرکوند در پاسخ به سوالی درباره وجود مفاسد اقتصادی در دولت پيشين نيز گفت: جبهه مشارکت به طور جدی بر اساس اعتقاداتش با هر گونه رشوه، مفاسد و درآمدهای غيرقانونی مخالف است.

شيرکوند در پايان با اشاره به اين‌که اصلی‌ترين شعار رييس‌جمهور مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است،عنوان کرد: يک مبارزه اصولی و دقيق و همه‌جانبه با مفاسد اقتصادی بايد در کشور صورت گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، قائم‌مقام دبير کل حزب موتلفه اسلامی هم‌چنين در جمع مردم در حسينيه امام حسن عسگری(ع) قزوين گفت: علت استعفای آقای لاريجانی، اختلاف نظر در شيوه و روش کار در مساله هسته‌ای بوده است.

بادامچيان افزود: برخی مشکلات وجود دارد که رييس‌جمهور با تغيير برخی از مديران می‌تواند آن‌ها را برطرف سازد.

وی در ادامه با انتقاد از افرادی که در انتخابات ميليون‌ها پول خرج می‌کنند تا رای جمع کنند، گفت: افرادی که پول‌های فراوانی را هزينه می‌کنند تا در انتخابات رای بياورند تنها به فکر به قدرت رسيدن هستند و به خدمت کردن به مردم فکر نمی‌کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مناظره بادامچيان از مؤتلفه و شيرکوند از مشارکت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016