دوشنبه 4 تیر 1386

۴ اقتصاددان منتقد رودروی احمدی نژاد، مهر

مهدی تقوی از امضاء کنندگان نامه منسوب به ۵۷ منتقد اقتصادی به رئيس جمهوری گفت: من به عنوان يک اقتصاددان هرگز نمی گويم که رئيس جمهوری بايد ايده ها و طرح های مرا بپذيرد، بلکه می گويم وی بايد به مشاورين خود دستور دهد تا بر روی اين مسائل مطرح شده کار و بررسی شود و در صورتی که منطقی بود اقدامات لازم صورت گيرد.
مهدی تقوی از امضاء کنندگان نامه منسوب به ۵۷ منتقد اقتصادی به رئيس جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفتگوی "صريح ، صميمی و مستقيم" اقتصاددانان با رئيس جمهوری را مثبت ارزيابی کرد و گفت: با اين اقدام تمام مردم خواهند فهميد که پاسخ انتقاد نسبت به دولت، برچسب زدن از سوی آنها نخواهد بود و چنين تفاهمی مثبت است.

عضوهيئت علمی دانشگاه علامه طباطبايی با بيان اينکه اين اقدام نشان دهنده تفاهم بين دو گروه است، افزود: البته با توجه به اينکه تمام ۵۷ نماينده در اين گفتگو نمی توانند شرکت کنند، ۳، ۴ نفر به عنوان نماينده بايد حضور يابند.

وی با تاکيد براينکه اقتصاددانان واساتيد دانشگاه همواره نظرات خود را ازطريق خبرنگاران، رسانه ها و مقالات خود به اطلاع دولت می رسانند، اعلام کرد: اگر دولت علاقمند باشد به اين موارد توجه نشان می دهد، اين اقتصاد دانان هيچ پاداشی نمی خواهند.

تقوی با تاکيد بر اينکه نبايد به هيچ وجه اين موضوع را به مسئله ای سياسی تبديل کرد، افزود: اين مسئله سياسی نيست و در تمام دنيا اين گونه انتقادات مرسوم است، و به اين نحو عمل می شود که رئيس جمهوری به مشاورين خود دستور بررسی نکات مطرح شده را می دهد.

وی با تاکيد براينکه تمام ما به دنبال ايرانی بهتر با درآمد سرانه بالاتر، نرخ بيکاری کمتر و غيره هستيم، گفت: رئيس جمهوری بايد همچون ما فکر کند، به عبارت ديگر اگر وضع کشور بهتر شود، دوباره رای می آورد و نام نيک از او باقی می ماند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو هيئت علمی دانشگاه علامه طباطبايی تصريح کرد: با انتشار اين نامه عده ای جهت گيری کردند که نويسندگان آن موافق جهانی سازی و يا اين افراد سهامداران بانک‌های خصوصی هستند در صورتی که اين حرف ها منطقی نيست، بلکه اين عده افراد فعال بدون منافع مادی در کشور هستند.

وی گفت: من به عنوان يک اقتصاددان هرگز نمی گويم که رئيس جمهور بايد ايده ها و طرح های مرا بپذيرد، بلکه می گويم رئيس جمهور بايد به مشاورين خود دستور دهد تا بر روی اين مسائل مطرح شده کار و بررسی شود و در صورتی که منطقی بود اقدامات لازم صورت گيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۴ اقتصاددان منتقد رودروی احمدی نژاد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016