دوشنبه 12 آذر 1386

رئیس پیام نور، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بی بی سی

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، استفعای محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش این کشور را پذیرفت و رئیس دانشگاه پیام نور را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرد.

این پنجمین تغییر در وزرای کابینه آقای احمدی نژاد طی دوران دو سال و نیمه ریاست جمهوری وی به شمار می رود.

پیشتر وزرای رفاه و تأمین اجتماعی (پرویز کاظمی)، تعاون (محمد ناظمی اردکانی)، صنایع و معادن (علیرضا طهماسبی) و نفت (کاظم وزیری هامانه) از سمت خود برکنار شده بودند.

هنوز در مورد دلایل کناره گیری آقای فرشیدی از وزارت آموزش و پرورش ایران، اظهار نظر رسمی نشده است.

احتمال استعفای آقای فرشیدی، در روزهای گذشته در رسانه های داخلی ایران مطرح شده بود. جانشینی آقای علی احمدی، رئیس دانشگاه پیام نور، نیز از سوی برخی منابع خبری پیش بینی شده بود.

علیرضا علی احمدی که از افراد نزدیک به رئیس جمهور ایران به شمار می رود، پیشتر برای سمت وزارت تعاون هم معرفی شده بود، اما نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

استیضاح

وزارت آموزش و پرورش ایران، با حدود یک میلیون و صد هزار پرسنل، بزرگترین دستگاه دولتی جمهوری اسلامی به شمار می رود که متولی آموزش بیش از چهارده میلیون دانش آموز است.

آنطور که خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نوشته این وزارتخانه در حال حاضر با 2100 میلیارد تومان (حدود 1/1 میلیارد پوند) کسری بودجه مواجه است.

محمود فرشیدی وزیر مستعفی آموزش و پرورش ایران، در ماه مه (اردیبهشت ماه) گذشته، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی استیضاح شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شماری از نمایندگان مجلس، به دنبال اعتراض فرهنگیان درخصوص وضع آموزگاران و همچنین جنجالی که پیرامون طرح سوالات "توهین آمیز نسبت به پیامبر اسلام" در آزمون خدمت فرهنگیان خوانده شد، وزیر آموزش و پرورش کابینه محمود احمدی نژاد را استیضاح کردند.

استیضاح آقای فرشیدی در مجلس شورای اسلامی، با مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس، رای نیاورد و وی حدود هفت ماه دیگر، در مقام وزارت آموزش و پرورش، به کار خود ادامه داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئیس پیام نور، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016