دوشنبه 12 آذر 1386

فرشيدی استعفا داد يا برکنار شد؟ آفتاب

آفتاب ـ‌ يک عضو کميسون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی در خصوص دلايل استعفای محمود فرشيدی وزير آوزش و پرورش گفت: «من نمی‌توانم قاطعانه قضاوت کنم. اما اگر رييس جمهور برای حفظ حرمت افراد به ايشان گفته باشد که من نمی‌توانم ديگر با شما کار کنم و شما استعفا دهيد به لحاظ مديريتی کار بدی نيست.»

هاجر تحريری در گفت و گو با خبرنگار سياسی آفتاب در اين باره که چرا وزير آموزش و پرورش ساعاتی پيش از انتشار خبر استعفای خود از برنامه‌های بلندمدت سخن می‌گويد و ساعاتی بعد خبر استعفای او منتشر می‌شود اظهار داشت: «مجری برنامه‌های درازمدت فقط وزير نيست. کارشناسان و ديگر کارمندان آموزش و پرورش در اين باره دخيل هستند. من نمی‌دانم ايشان در آن سخنرانی درباره کدام برنامه‌های بلندمدت صحبت کرده‌اند ولی شايد مقصود ايشان برنامه‌هايی بوده که هر وزيری که بيايد بايد اجرا کند و مبتنی بر برنامه‌ توسعه سوم و يا چشم‌انداز بيست ساله است.»

وی افزود: «درباره اينکه ايشان استعفا داده‌اند و يا مجبور به استعفا شده‌اند من نمی‌توانم قاطعانه بگويم. کسی که استعفا می‌دهد از دو حال خارج نيست. يا بسيار با تقواست و قصد دارد جا را برای افراد توانمندتر از خود باز کند و يا اينکه ديگر نمی‌تواند با آن مجموعه کار کند. در اينکه اين امر مربوط به مجموعه است و يا ضعف از خود فرد بوده نمی‌توان به روشنی چيزی گفت و بايد بررسی شود.»

اين نماينده اصولگرای مجلس گفت: «در زمان استيضاح آقای فرشيدی در مجلس نيز شما از من سوال کرديد که آيا جزء امضاکنندگان استيضاح بودم يا نه و من پاسخ دادم که من استيضاح را امضا نکرده‌ام و معتقدم هنوز زمان استيضاح آقای فرشيدی فرا نرسيده است و هنوز برای جبران برخی از کارها فرصت هست.»

تحريری درباره دفاع قاطع رييس جمهوری ازفرشيدی در جلسه استيضاح نيز گفت: «شايد آقای رييس جمهور نيز همين برداشت را داشته و همين نتيجه را گرفته بودند. اما به هرحال فشارهايی هم در کار بود. يکی از اين فشارها موضوع پرداخت مطالبات معوق مانده فرهنگيان بود که بنا به گفته خودشان بالغ بر ۲۳۰ ميليارد تومان شده است. عليرغم تذکراتی که بنده و ديگر نمايندگان در جلسه دولت و مجلس به آقای رييس جمهور داشتيم متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و در حد وعده و وعيد باقی ماند.»

اين عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اضافه کرد: «فرهنگيان مشکل دارند. اين مطالبات بخشی مربوط به معلمان حق‌التدريسی بوده است و بخشی شرکتی و بخشی هم مطالبات معوق مانده از فعاليت‌های دوره انتخابات. اينها هنوز پرداخت نشده و اين فشارها هم درباره وزير در کار بوده است. آقای فرشيدی چندين بار وعده داد که اين مطالبات پرداخت می‌شود و به دو ماه وسه ماه آينده موکول کرد و متاسفانه محقق نشد و از اين جهت در برابر فرهنگيان بدقول شد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تحريری تصريح کرد: «اين اواخر شکايت از ايشان از سوی نمايندگان هم بيشتر شده بود. انتظاراتی که از ايشان بود محقق نشد و حتا در جلسه‌ای که بحث همين حقوق و مطالبات معوق مانده مطرح شد عليرغم اينکه من گمان می‌کردم ايشان از راه‌کارهای ارائه شده استفبال کنند اين کار را نکردند و موافقت خود را من نديدم که اعلام کنند. در حالی که راهکار‌ها عقلانی بود و هم مشکل ايشان را حل می‌کرد و فشاها را کاهش می‌داد وهم مطالبات معوق مانده به سامانی می‌رسيد.»

اين نماينده اصولگرای مجلس هفتم در پايان در خصوص اينکه آيا کنار رفتن وزير آموزش و پرورش استعفا بوده است يا برکناری اظهار داشت:«اگر حتا رييس جمهوری برای حفظ حرمت افراد به آنها گفته باشد که "من نمی‌توانم ديگر با شما کار کنم چرا که انتظارات مرا برآورده نکرديد و بهتر است استعفا دهيد" هم به نظر من از لحاظ مديريتی کار بدی نيست. هرچند من نمی‌توانم قاطعانه بگويم که اين اتفاق افتاده است.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرشيدی استعفا داد يا برکنار شد؟ آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016