دوشنبه 19 آذر 1386

اعلام خطر ناطق نوری درباره ترويج خرافات، آفتاب

آفتاب: علی‌‌اکبر ناطق نوری طی سخنانی در يک مراسم عزاداری در يزد گفت: اگرچه اعتقادات ما مبنای عقلی و فکری دارد، اما از ترويج خرافات و موهومات در کشور احساس خطر می‌کنم. توصيه می‌کنم به ويژه زنان، به نام اسلام، شيعه و امام زمان (عج)، گول اين شيادها را نخورند.

مشاور مقام معظم رهبری که يکشنبه‌شب در مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی ويژه سال‌روز شهادت امام محمد تقی(ع) در موسسه خيريه فرهنگی جوادالائمه يزد سخن می‌گفت، ضمن گراميدشت سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) و تسليت به پيشگاه حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: اميد است خداوند منان ما را از پيروان واقعی اهل بيت و جانشينان راستين آن‌ها قرار دهد.

وی افزود: حرکت نبی اکرم (ص)و ائمه هدی (ع) درطول تاريخ برای رشد و ارتقای فکری انسان‌ها بوده و حرکتی فرهنگی به شمار می‌رود، هم‌چنين انقلاب ما نيز انقلاب فرهنگی است و فرهنگ پيش از هر رنگ ديگری به اين انقلاب صبغه بخشيده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: امروز جنگ و درگيری با دشمنان اسلام و دشمنی آنان با انقلاب، جنگ فرهنگی و به تعبير مقام عظمای ولايت، شبيخون فرهنگی است و طبق فرامين و رهنمود ايشان تمام موسسات فرهنگی بايد در اين راستا گام بردارند.

ناطق نوری با تعريف واژه شيعه اظهار داشت: لفظ شيعه با کلماتی چون مشايعت و تشييع به معنای پيروی هم‌خانواده است و مرحوم شهيد ثانی (ره) نيز بيان می‌دارد، شيعه کسی است که تابع علی باشد و دنبال علی حرکت کند، اما بر اين اساس بايد گفت هرچند محب علی بودن سخت است، اما آسان‌تر از شيعه علی شدن است و نبايد اين دو مقوله يکسان تلقی شود.

ناطق نوری در ادامه با اشاره به خطرناک بودن ترويج خرافات يادآور شد: در سال‌های اخير در کشور ما، يک‌سری خرافات و موهومات در حال ترويج ديده می‌شود که بسيار خطرناک است و پشت اين قضايا به احتمال قوی دست بيگانه در کار است. اين خود يک تهاجم فرهنگی محسوب می‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه گفت: ادعاها و کارهايی به نام شيعه و محبان اهل بيت توسط شيادان هوسران دنياپرست حقه‌باز صورت می‌گيرد که دشمنان شيعه را جری‌تر می‌کند.

وی افزود: توصيه می‌کنم به ويژه زنان، به نام اسلام، شيعه و امام زمان (عج)، گول اين شيادها را نخورند؛ چرا که هر کس، نمی‌تواند ادعای ارتباط و ديدار امام زمان (عج) را داشته باشد و اين مسائل جز خرافات و دکان‌داری افراد پست چيز ديگری نيست.

ناطق نوری ادامه داد: افرادی که در ارتباط با اين گونه مسائل دستگير می‌شوند، اعترافاتی تکان‌دهنده، شرم‌آور و آکنده از فساد دارند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين گفت: از ترويج خرافات و موهومات احساس خطر می‌کنم، حال آنکه اعتقادات ما مبنای عقلی و فکری دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ناطق نوری ادامه داد: دين و مکتب، مردم را در زمان غيبت رها نکرده و استفاده از فقهای دينی را بيان می‌دارد. امروز در جامعه خبرگان از سوی مردم انتخاب می‌شوند و رهبر از طريق خبرگان برگزيده می‌شود و او در حکومت جانشين امام معصوم است.

مشاور مقام معظم رهبری در پايان خاطرنشان ساخت: اختيارات رهبر در حکومت مانند اختيارات ائمه معصوم است. اسلام، اين دين کامل، مردم را بلاتکليف رها نکرده و با توجه به اين مساله مردم می‌توانند شيعيان واقعی باشند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام خطر ناطق نوری درباره ترويج خرافات، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016