سه شنبه 9 بهمن 1386

مجيد انصاری: ناطق نوری هم نسبت به روند انتخابات اعتراض کرده است، بهارستان هشتم

بهارستان هشتم: دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز با اشاره به ابراز نگرانی خاتمی، هاشمی و کروبی نسبت به ردصلاحيت‌های کانديداهای جريان اصلاح‌طلب گفت: برخی شخصيت‌های جريان اصولگرا همانند ناطق نوری نيز با اظهار تعجب نسبت به اين قضيه، برخی رايزنی‌ها را آغاز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاری در گفت‌وگو يی با بيان اين‌که شرايط کشور از لحاظ داخلی، بين‌المللی و تهديدهای روزافزون دشمنان عليه کشورمان حساس است" ادامه داد: اين شرايط برای دلسوزان نظام و کشور و جريانات سياسی، اين اميدواری را به وجود آورده بود که برگزارکنندگان انتخابات با نگاه واقع‌گرايانه در جهت تحکيم و تقويت انسجام ملی و وحدت، به استقبال انتخابات بروند، اما متاسفانه گام اول توسط هيات‌های اجرايی در اين زمينه نااميدکننده برداشته شد و اين نوع عملکرد نگرانی همه‌ دلسوزان و شخصيت‌های موثر کشور و نظام را برانگيخت. به گزارش ايسنا ،رييس کميته‌ حقوقی و سلامت انتخابات ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان افزود: نفس اين‌که بعد از اعلام نتايج صلاحيت‌ها توسط هيات‌های اجرايی، بلافاصله سه شخصيت موثر و برجسته‌ کشور يعنی آقايان هاشمی، خاتمی و کروبی جلسه‌ مشترک گذاشته و وارد ميدان شدند نشان از اهميت مساله دارد.

وی هم‌چنين خاطرنشان کرد: البته اين نگرانی‌ها مختص اين سه شخصيت نيست و در چند روز اخير با هريک از چهره‌های خدوم و دلسوز حتی از چهره‌های جريان اصولگرا از جمله شخصيت‌های اصولگرای مجمع تشخيص مصلحت نظام همانند حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوری که صحبت می‌کنيم، نسبت به قضيه اظهار تعجب و تاسف می‌کنند.

انصاری افزود: اينان نسبت به ردصلاحيت برخی چهره‌های شاخص و سابقه‌دار و انقلابی در اين چند روز اظهار تاسف و تعجب کرده و حتی نسبت به رفع اين مشکل دست به کار شده و رايزنی‌های خود را در اين زمينه آغاز کرده‌اند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعتقاد به اين‌که " علی‌رغم اين مساله که اين‌گونه ردصلاحيت‌های گسترده متوجه اصلاح‌طلبان است، اما پيش از اين تاثيرات آن بر روی کليت نظام است و موجب ياس مردم می‌شود" اظهار کرد: اين اقدامات به دست دشمنان نظام بهانه می‌دهد که در ادامه‌ اتهامات‌شان به نظام و زير سوال بردن دموکراسی در ايران، دستاويز جديدی پيدا کنند و اطلاعات خود را عليه کشورمان مستندسازی کنند.

وی با تاکيد بر اين‌که " اين‌گونه اقدامات به نظام و اقتدار ملی ضربه وارد می‌کند" افزود: اگر ما به اين نکته توجه داريم که هدف دشمنان به‌ويژه آمريکا و صهيونيست‌ها مخدوش جلوه دادن چهره‌ ايران و کل جامعه‌ ايرانی است، در عين حال بايد عنايت داشته باشيم که اقداماتی از اين دست جز آن‌که به دشمنان جهت تبليغات منفی عليه کشور کمک می‌کند ثمره‌ ديگری ندارد.

انصاری با بيان اين اعتقاد ‌که " متاسفانه شاخص‌های نگران‌کننده‌ای در رابطه با مسايل اقتصادی، روابط بين‌الملل و ساير حوزه‌ها در پرتو مديريت‌های نادرست به گوش می‌رسد" افزود: اين‌گونه اخبار نشان از تاخير در دستيابی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و غيرممکن شدن دسترسی به برخی از اين اهداف دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس کميته حقوقی و سلامت انتخابات ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان هم‌چنين با اعتقاد به اين‌که " بازگشت به دوران تنگ‌نظری‌های سياسی و قانون‌گريزی‌های مخرب که اوايل انقلاب باب شده و به فرمان هشت ماده‌ای امام در دفاع از حقوق شهروندی منتهی شد، ديگر جايز نيست" ادامه داد: اين مساله امروز مورد وفاق همه‌ دلسوزان نظام است و بايد با اين‌گونه پديده‌ها که می‌تواند به واگرايی ملی و دلسردی اجتماعی منتهی شود به شدت مقابله کرد.

دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز اضافه کرد: در آستانه انتخابات، خواسته‌ همه احزاب و گروه‌ها و نيروهای علاقه‌مند به نظام و انقلاب اين است که هيات‌های نظارت و شورای نگهبان با عملکرد مناسب خود فضای ايجاد شده را جبران کنند.

انصاری اظهار اميدواری کرد که " هيات‌های نظارت و شورای نگهبان، شور و نشاط را به صحنه‌ انتخابات برگردانند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجيد انصاری: ناطق نوری هم نسبت به روند انتخابات اعتراض کرده است، بهارستان هشتم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016