چهارشنبه 21 آذر 1386

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائیان خلق در رابطه با آزادی کاظم دارابی و عباس راحل

کاظم دارابی و عباس راحل قاتلان میکونوس آزاد شدند

بر اساس اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری ها، امروز دهم دسامبر کاظم دارابی از زندان آزاد و روانه ایران گردید. روز 5شنبه 6 دسامبر نیز عباس راحل دیگر مجرم لبنانی تبار، که او نیز به حبس ابد محکوم شده بود از زندان آزاد و به ایران فرستاده شد.
در پاييز سال ۱۹۹۲ در برلين، پایتخت آلمان دکتر صادق شرافکندی دبیر کل حزب دموکرات کردستان ایران که برای شرکت درهمايش انترناسيونال سوسياليستی به این شهر سفر کرده بود پس از پایان این جلسه به همراه فتاح عبدالی، همایون اردلان و نوری دهکردی در حالی که در رستوران «ميکونوس» برلين مشغول صرف غذا و گفت وگو بودند، به ناگهان توسط تيمی از تروریست های مسلح وابسته به جمهوری اسلامی به رگبار بسته شده، در همان لحظات نخست جان باختند. بر اساس حکم دادگاه ميکونوس آخرين رايزنی های تیم ترور برای انجام اين قتل، در منزل کاظم دارابی انجام شده است. دادگاه آلمان، متهمان اين ترور را ماموران اعزامی از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی دانست و براین اساس، شماری از سران وقت جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور و علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت را به آمريت در اين قتل ها متهم کرد.
طی سالهای گذشته سرنوشت کاظم دارابی و عباس راحل، که به دستور جمهوری اسلامی اجرای این ترور را به عهده داشتند، به موضوع یک معامله تبدیل شده بود و از این زاویه مورد توجه رسانه ها قرار داشت. پس از اینکه معامله دارابی با رون آراد خلبان اسرائیلی، که گفته می شود در اسارت جمهوری اسلامی است، به مطبوعات درز کرد، انجام چنین معامله ای دشوار و پیچیده شد. دولت آلمان هر چند که نتوانست چنین معامله ای را به سرانجام رساند، اما با ورود در این بازی نشان داد که ظرفیت این را دارد که چشم بر حقوق بشر در رابطه با کشورهائی نظیر ایران ببندد. جمهوری اسلامی نیز با خواندن دست حریفان خود در غرب متوجه شده است که سرکوب شهروندان ایرانی برای دولت هائی نظیر آلمان چندان اهمیتی ندارد، مشروط به اینکه خط قرمزهای آنان را نادیده نگیرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران بخشودن کاظم دارابی و عباس راحل را تشویق تروریسم و باج دادن به دولت تروریست پرور جمهوری اسلامی می داند. ما از احزاب و سازمانهای سیاسی، انجمن ها و نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهیم که با همیاری نهادهای دموکراتیک بین المللی انزجار خود را از این اقدام دولت آلمان اعلام نمایند. مشوق دولت جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد برنامه هسته ای خود و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد همین معاملات پنهانی و بخشودن تروریست های وابسته بدانهاست. این ادعا که افرادی چون کاظم دارابی و عباس رایل تروریست اند و از جمهوری اسلامی دستور گرفته اند تنها ادعای اپوزیسیون سیاسی جمهوری اسلامی نیست. حکم دادگاههای دولت فدرال آلمان است. حکمی که پشتوانه آن بیش از چندین سال کار تحقیقی فشرده و بازجوئی از صدها تن از کسانی است که اطلاعی ولو ناچیز، از این ماجرا داشته اند. آزادی دارابی و راحل، یک معامله سیاسی است که در سطح بالاترین مقامات دولت فدرال آلمان صورت گرفته است. این اقدام بی اعتبار کردن حکم دادگاههای مستقل آلمان و هدیه و پاداشی است به همه تروریست ها و دولت های حامی آنها.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه سازمان اتحاد فدائیان خلق در رابطه با آزادی کاظم دارابی و عباس راحل' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016