سه شنبه 9 بهمن 1386

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران در رابطه با مرگ جرج حبش، رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطين

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
در سوگ جرج حبش رهبر ملی مردم فلسطين و جبهه خلق برای آزادی فلسطين

کميته مرکزی اتحاد فدائيان خلق ايران، هم چون همه دوستداران جنبش مردم فلسطين خود را در اندوه فقدان رفيق جرج حبش، رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطين، يکی از موثرترين چهره‌های چپ خاورميانه و جهان در طول بيش از نيم قرن گذشته، سوگوار می داند و فقدان رهبر ملی مردم فلسطين را به کميته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطين، مردم فلسطين و همه دوستداران آزادی و عدالت اجتماعی در جهان ونيز خانواده او تسليت می گويد.
جرج حبش به تعبير ابوماذن، رهبری تاريخ ساز بود و يکی از شخصيت‌های برجسته و تاثيرگذار قرن بيستم در خاورميانه بود. با درگذشت او مردم فلسطين يکی از رهبران برجسته خود را، جهان عرب يکی از چهره‌های شاخص خود را، مبارزان آزاديخواه و چپ جهان يک از پر شورترين ياران خود در مقابله با سرکوب و سلطه و بی‌عدالتی را، از دست دادند و ما فدائيان خلق، يکی از قديمی‌ترين ياران و حاميان خود را.
با درگذشت جرج حبش رهبری چشم از جهان فرو بسته است، که تاثير حضورش، هم چون حضور جنبش فلسطين که خود يکی از پايه‌های اصلی آن بود، بمراتب بيش از حضور جغرافيائی و منطقه‌ای فلسطين بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ارزش‌ها و آرمان‌هائی که او مدافع سرسخت آن‌ها بود بزرگ و برای ميليون‌ها انسان مقدس بوده‌اند و هنوز هم هستند. اکنون او رفته است اما، اهداف و آرمان های او هم چنان پا بر جا هستند و شجاعت و توانائی‌های او در تلاش برای ايجاد جهانی ديگر و عاری از آوارگی، جنگ، ستم و استثمار، چراغ راهنمای همه کسانی است که بر اين اهداف پای می فشارند و ياد و نام جرج حبش، در اين راه عزم آن ها را جزم تر و اراده آن‌ها را مقاوم ‌تر می کند.
ياد جرج حبش، رفيق همه مبارزان راه آزادی و عدالت را پاس می داريم و اراده و عزمش را می ستائيم و فقدان او را بار ديگر بر مردم فلسطين، ياران و همراهان او و همه دوستدارانش تسليت می‌گوئيم.
يادش جاودان و راهش پر رهرو باد

کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
۷ بهمن ۱۳۸۶
۲۷ ژانويه ۲۰۰۸

Copyright: gooya.com 2016