یکشنبه 16 دی 1386

بازهم چوبه های دار، باز هم اعدام ۱۳ تن ديگر، اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

برای لغو حکم اعدام مبارزه کنيم

در دومين روز سال نو ميلادی، جمهوری اسلامی ايران ۱۳ تن ديگر را به جوخه مرگ سپرد. از جمله اعدام شدگان راحله زمانی، زن جوان ۲۷ ساله و مادر دو کودک است که به دليل قتل شوهر خود در جريان يک مشاجره خانوادگی به مرگ محکوم شده بود. خانم زمانی طی يک اعدام دسته جمعی در زندان اوين به همراه ۷ مرد به دار آويخته شده است. در اين روز هم چنين ۳ مرد نيز به جرم قاچاق مواد مخدر در قم و ۲ تن ديگر در زاهدان اعدام شدهاند.
در کشور ما تنها طی سال ۲۰۰۷ ، بيش از ۳۰۰ نفر اعدام شدهاند. در حال حاضر بيش از ۱۵۰ نفر نيز در زندانها، حکم اعدام گرفتهاند و در انتظار اجرای حکم خود نشستهاند. فقط در اهواز ۸ نفر در معرض خطر اعدام فوری قرار دارند.
جمهوری اسلامی، برخلاف درخواست سازمان ملل و نيز مجامع مدافع حقوق بشر هم چنان بر صدور احکام اعدام و اجرای اين احکام پافشاری ميکند. در قرن بيست و يکم بر مردم ايران کسانی حکومت ميکنند که از اعماق تاريخ سر برآورده‌اند و جامعه امروزی ايران را با قوانين هزار سال پيش اداره ميکنند.
اکنون سالهاست که در اغلب کشورهای جهان مجازات اعدام لغو شده است. در برخی کشورها نيز با وجود اين که هنوز به صورت قانونی اين حکم وجود دارد، اما اجرا نميشود. جمهوری اسلامی از جمله معدود کشورهائی است که نه تنها هنوز مرتکب اين جنايت «قانونی» ميشود، بلکه نسبت به جمعيت سرانه کشور، مقام نخست را در اجرای احکام مرگ داراست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما مجامع و نهادهای بين المللی مدافع حقوق بشر، رسانه‌های عمومی جهانی، احزاب و سازمانهای سياسی را فرا ميخوانيم که دست در دست هم برای لغو حکم اعدام و به ويژه اقدام برای جلوگيری از کشتن کسانی که در ايران در معرض احکام مرگ قرار دارند، مبارزه کرده و به هر طريقی، مانع اجرای احکام آنها شوند.
کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران ضمن ابراز انزجار از اعدام سيزده تن از شهروندان ايرانی، اين اعدامها را، که توسط حکومت ايران اعمال ميشود، محکوم دانسته، و مبارزه برای لغو اعدام را از وظايف آزاديخواهان ميداند.

کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
۱۵ دی ۱۳۸۶ – ۵ ژانويه ۲۰۰۸

Copyright: gooya.com 2016