دوشنبه 3 دی 1386

چهار وعده اصلاح‌طلبان به ملت، نوروز

قائم مقام دبيرکل جبهه مشارکت در نشست فصلی حوزه شرق تهران جبهه مشارکت ايران اسلامی با اشاره به اهميت حضور در انتخابات مجلس هشتم تاکيد کرد: مسئوليت تمامی رد صلاحيت‌ها بر عهده دولت است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی منطقه تهران جبهه مشارکت (طراوت)، دکتر عبدالله رمضان زاده فعاليت تشکيلاتی و قانون‌مند را تنها راه حل برون رفت از شرايط فعلی دانست و با اشاره به اين مطلب که «جبهه مشارکت تعهد دارد فعاليتش را در مسيری طی کند که کمترين هزينه را برای مردم داشته باشد»، گفت: چاره‌ای جز کار جمعی هماهنگ برای آگاه‌سازی مردم و تشويق آنها برای حضور جدی در صحنه نداريم هر راه ديگر جز اين، هزينه های سنگينی برای مردم به همراه خواهد داشت.

وی با دعوت به کانديداتوری از تمامی افرادی که خود را واجد شرايط می دانند، مسئوليت هرگونه ردصلاحيتی را متوجه دولت دانست و ادامه داد: در ميان اصلاح‌طلبان آنقدر نيروی توانا وجود دارد که هيچ هراسی از ردصلاحيت‌ها نخواهيم داشت.

قائم مقام دبيرکل جبهه مشارکت با اشاره به انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری افزود: کسانی با اين تصور که با قهر کردن از مسئوليت‌های اجتماعی و بی‌توجهی به وضعيت جامعه، شرايط بهتر خواهد شد پای صندوق‌های رأی حاضر نشدند و شرايطی به مراتب بدتر حاکم شد.

وی افزود: امروز هيچ انسان منصفی وجود ندارد که به وخامت اوضاع اذعان نداشته باشد و مسئوليت بخشی از اين وخامت بر عهده کسانی است که با صندوق‌های رأی قهر کردند و زمينه را برای انتخاب رئيس‌جمهور با رأی اقليت فراهم نمودند و شايد اگر تنها ۱۰درصد از تحريمی‌ها پای صندوقها می‌آمدند، شرايط به گونه‌ای ديگر رقم می‌خورد.

رمضان زاده ضمن بحرانی خواندن شرايط کشور گفت: شرايط به گونه‌ای شده است که کشور در بهترين شرايط مالی تاريخ، در بدترين شرايط اقتصادی به سر می‌برد. در زمينه سياست خارجی هم در شرايطی که می‌توانستيم صحنه گردان تعاملات بين‌المللی باشيم، در انزوای کامل قرار گرفته‌ايم و حداکثر روابط خارجی‌مان با ونزوئلاست و التماس می‌کنيم شيوخ خليج فارس ما را به اجلاسشان دعوت کنند.

وی ادامه داد: در داخل نيز فشاری که بر کارگران، دانشجويان، فعالين حقوق زنان و ساير گروه‌های اجتماعی می‌رود قابل وصف نيست و در خارج هم با وجود تحريم‌های متعدد ، تعهدات بانکی ايران را نمی‌پذيرند.

رييس منطقه تهران جبهه مشارکت با قابل نقد دانستن عملکرد اصلاح‌طلبان گفت: ما کم‌کاری کرده ايم و نتوانستيم پياممان را به مردم منتقل کنيم. رئيس مجلس هفتم که رأی اول را در انتخابات به دست آورد، نفر ۳۳ مجلس ششم بود و بررسی آراء نشان می‌دهد که در هر دوی اين انتخابات رأی وی ثابت بوده است. جناح مقابل رأی ثابتی در انتخابات دارد و اگر ما بتوانيم پياممان را به مردم برسانيم، پيروز خواهيم بود.

وی با تاکيد بر اينکه «به طور قطع در هر انتخاباتی که مشارکت مردمی بيش از ۶۵درصد باشد، پيروزی از آن اصلاح‌طلبان است»، افزود: مسئله بزرگ کشور امروز، نا کارآمدی دولت است زيرا به هيچ متخصص و نخبه ای احترام نمی‌گذارد و اعتماد ندارد مگر اينکه تابع باشند.

سخنگوی دولت اصلاحات افزود: بزرگترين مشکل کشور مديريت ناکارآمد مبتنی بر روش‌های غير علمی است.انتظار ما از دولت فقط يک چيز است: بپذيرند که مملکت را بر مبنای اصول علمی و عقلايی اداره کنند.

وی با ابراز ترديد نسبت به ايرادی که بر اصلاح‌طبان گرفته می‌شد مبنی بر اينکه «در انتخابات شعار اقتصادی ندادند»، اضافه کرد: در سال ۷۹ نرخ تورم ۵/۱۹درصد بود که کارشناسان اعلام کردند اگر برنامه اقتصادی دولت صحيح اجرا شود، نرخ تورم در سال ۸۴ به ۱۵درصد خواهد رسيد.در حالی که در عمل اين نرخ در سال ۸۴ به ۱۲درصد رسيد و ما موفق‌تر از برنامه عمل کرديم و مصمم بوديم که بايد نرخ تورم را به زير ۱۰درصد رسانيد.

رمضان زاده ادامه داد: ما بر اساس جمع بندی‌های علمی به اين نتيجه رسيديم که اگر به مشکلات اقتصادی دقيق و کارشناسی نگاه شود،۲۰ سال با مالزی و ترکيه فاصله داريم که اين برآورد برای سال ۸۴ بود و امروز فاصله‌مان با آنها به ۳۰ سال رسيده است. اين در حالی است که دولت نهم قول داده بود که نرخ تورم را تک رقمی کند؛ در صورتی که امروز نرخ تورم بر اساس آمار دولتی به ۲۴درصد رسيده است.

قائم مقام دبيرکل جبهه مشارکت با وخيم خواندن شرايط اقتصادی کشور، نسبت به افزايش خارج از کنترل نرخ تورم هشدار داد و افزود: خوشحاليم که احمدی‌نژاد برای اولين بار پذيرفت که گرانی وجود دارد و اميدواريم که ساير اشتباهاتشان را هم بپذيرند و فرافکنی نکنند. به هر حال برای دولتی با اين درآمد بالا، جای سؤال دارد که چرا اکنون دولت در پرداخت حقوق کارمندانش هم دچار مشکل است.

وی در بخش ديگری از سخنانش با خاطر نشان کردن وظايف اصلاح‌طلبان، ارتباط مستمر با مردم را لازمه بهبود شرايط موجود دانست و تاکيد کرد: اگر می خواهيم فشارهای اجتماعی کمتر شود، اگر می‌خواهيم روابط خارجی بهبود يابد و اوضاع اقتصادی متحول شود بايد با مردم در ارتباط باشيم. بايد همت کنيم و مردم را به صحنه بياوريم.

رمضان‌زاده افزود: اکنون شرايط به گونه‌ای است که هيچ رسانه مکتوبی در اختيار نداريم و تنها وسيله ارتباطی‌مان برنامه ۲۰:۳۰ شده است! برخورد رسانه ملی دوگانه است و تنها ابزار ارتباطيمان با مردم سايتهای اينترنتی است. البته شرايط انتخاباتی رقيب را وادار خواهد کرد تا بگذارند ما نيز حرفمان را بزنيم.

اين استاد دانشگاه تهران انتخابات مجلس هشتم را آزمون بزرگی برای دولت دانست و گفت: اين انتخابات معياری است برای آزمودن راستگويی احمدی نژاد در دانشگاه کلمبيا. هرگونه رد صلاحيت غيرقانونی نشانگر برخورد دوگانه دولت خواهد بود و صحت سخنان رييس جمهور را در دانشگاه کلمبيا که گفته بود «ايران آزاد ترين کشور دنياست» را زير سؤال خواهد برد.

عبدالله رمضان‌زاده ضمن تحليل شرايط در نهمين انتخابات رياست جمهوری، گفت: در اين انتخابات، در دور اول دکتر معين ۴ ميليون رای به دست آورد و احمدی‌نژاد ۵ ميليون رای و اين در حالی است که ما در نيمی از شهرهای کشور فاقد ستاد انتخاباتی بوديم اما علی‌رغم تمام مشکلات مالی و کارشکنی‌ها، بيش از ۱۰۰۰ سخنرانی در کشور برگزار کرديم و ۴ ميليون رای کسب نموديم. بنابراين، کم کاری از جانب ما بود وگرنه رقيب ما قدرت و پتانسيل پيروزی را نداشت.

قائم مقام دبيرکل جبهه مشارکت با انتقاد از مشی پوپوليستی دولت نهم گفت: ما به شعور ملت ايران ايمان داريم و معتقديم اگر پيام ما به مردم برسد، تشخيص خواهند داد که چه کسی صادق است و خود قضاوت خواهند کرد. ما پوپوليستی عمل نمی‌کنيم و وعده‌های پوچ نخواهيم داد. وعده ما به ملت اين است که جلوی روند رو به ازدياد تخريب اقتصاد ملی را خواهيم گرفت، امنيت و اعتماد را به مردم باز می‌گردانيم، فشارهای اجتماعی را کاهش می‌دهيم و روابط خارجی را قطعا بهبود می‌بخشيم.

وی با اشاره به تجربيات حزب مشارکت يادآور شد: جمله اصلی ما تلاش، همت، پشتکار و حرکت در چارچوب قانون است. ما ملتزم به قانون هستيم و حرکتمان قانونی و تدريجی است و هيچ شعار انقلابی و راديکالی نخواهيم داد.
سخنگوی دولت خاتمی، جبهه مشارکت را موفق‌ترين و منسجم‌ترين تشکل سياسی کشور دانست و افزود: بنابر اعتراف رقبا، موفق‌ترين حزب کشور هستيم اما اين امر باعث غرور ما نخواهد شد. ما گسترده‌ترين تشکيلات و قدرتمندترين نيروهای تشکيلاتی را داريم اما برای رسيدن به موفقيت نيازمند تلاش و پشتکار و نظم بيشتری هستيم.

وی در پاسخ به سؤال يکی از حاضرين درباره اظهارات اخير بادامچيان در مصاحبه با سايت رجا نيوز که گفته بود «مجلس هشتم جای ترسوهايی مثل رمضان‌زاده نيست»، گفت: به حرمت نکاتی که از ايشان آموخته‌ام، پاسخی به ايشان نمی‌دهم.

وی در سؤال ديگری در ارتباط با برخوردهای اخير با دانشجويان، اين برخوردها را از نظر جبهه مشارکت محکوم دانست و اضافه کرد: هيچ دليل منطقی برای اينگونه برخوردها وجود ندارد و در هيچ جامعه آزادی اين امر رخ نمی دهد. حال عجيب است که اين اتفاق در «آزادترين کشور دنيا» می‌افتد از نظر ما هيچ کس را نبايد با اينگونه اتهامات بازداشت کرد و حتی در صورت رخ دادن اين امر بايد مطابق قانون و عدالت با آنان برخورد شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رمضان‌زاده در بخشی ديگر از پاسخ‌هايش به اعضای حوزه شرق تهران جبهه مشارکت، درباره پرونده هسته‌ای ايران يادآور شد: ۲۵درصد از پروژه هسته‌ای در زمان دولت هاشمی و ۶۵درصد در زمان دولت اصلاحات انجام شد و تنها ۱۰درصد اين پروژه برعهده دولت نهم بوده است.در زمان دولت خاتمی اگرچه فعاليت‌ها در حال تعليق بود، اما در تحريم نبوديم و بسياری از نيازهايمان را تأمين کرديم اما امروز ضربه‌هايی که تحريم‌ها به تکميل پروژه هسته‌ای ايران زده بسيار زيان‌بار بوده است.

قائم مقام دبيرکل جبهه مشارکت در پايان با اشاره به حضور خانواده «ابراهيم مددی» ـ نايب رئيس سنديکای رانندگان شرکت واحد ـ در اين مراسم و ابراز خوشحالی از آزادی وی، ابراز اميواری کرد که «منصور اسانلو» نيز به زودی از بند رهايی يابد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چهار وعده اصلاح‌طلبان به ملت، نوروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016