جمعه 7 دی 1386

جنتی: ايران بهترين الگو برای برگزاری انتخابات آزاد است، فارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه کشور ما بهترين الگو را برای انتخابات پياده می‌کند، تصريح کرد: حضور گسترده مردم بيانگر برگزاری انتخاباتی آزاد در ايران است.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، احمد جنتی طی سخنانی در خطبه‌ی دوم نماز جمعه تهران با تقدير از دست‌اندرکاران امنيت پرواز گفت: زمانی که هواپيماربايی رايج شد امام خمينی (ره) اعلام کردند که امنيت پرواز بايد بوسيله سپاه سرفراز برقرار شود و از سال ۶۳ تاکنون نيز حتی يک هواپيما ربايی صورت نگرفته است لذا به اين منظور بايد از برادران سرفراز سپاه تقدير و تشکر کرد.
وی در ادامه نهضت سواد آموزی را خدمت بسيار بزرگی دانست که بوسيله رهنمودهای امام راحل پايه گذاری شد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری دومين مرحله طرح ارتقای امنيت اجتماعی، بر استمرار کمک‌ها به دست‌اندرکاران امر تاکيد کرد و گفت: امنيت از جمله اساسی‌ترين مسائل يک کشور شمرده می‌شود بنابراين بايد از دست‌اندرکاران اين مسئله تقدير کرد.
وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به تقديم لايحه بودجه به مجلس يادآور شد: بودجه نويسی مسئله بسيار حساسی است که سرنوشت اقتصادی، مالی و فرهنگی يک مملکت را درست می‌کند، بنابراين اگر درست مصرف نشود به نفع مردم نيست.
جنتی به دست‌اندرکاران امر بودجه توصيه کرد که در اين مسير از ولخرجی‌های بيهوده جلوگيری کنند و با در نظر گرفتن اولويت‌ها، عقب ماندگی‌ها به ويژه عقب ماندگی‌های فرهنگی را جبران نمايند.
وی در عين حال گفت: بايد سعی شود تا اقتصاد مملکت وابسته به نفت نباشد و امکانات ديگری را به اين منظور تعريف کنيم.
خطيب جمعه تهران بر ضرورت توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی تاکيد کرد و افزود: اصل ۴۴ انقلاب اقتصادی بوجود می‌آورد و حرکتی در مسير تکثير ثروت است، از طرف ديگر از آنجا که يک بيستم سند چشم‌انداز را تأمين می‌کند بايد مورد توجه اساسی قرار گيرد.
وی گفت: مجلس هم نبايد کنترل نقدينگی و تورم را به گردن دولت بيندازد چرا که دولت به تنهايی نمی‌تواند کار کند، همه دستگاه‌ها از جمله مجلس بايد کمک کنند تا مصالح ملی صرف نيازهای ملی شود.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس هشتم اظهار داشت: کشور ما بهترين الگو را برای انتخابات پياده می‌کند و حضور گسترده مردم بيانگر برگزاری انتخاباتی آزاد است.
وی با بيان اينکه حضور گسترده مردم در انتخابات بسياری توطئه‌ها را خنثی کرد يادآور شد: اين حضور بايد همواره محفوظ باشد، چرا که انتخابات وحدت کلمه جامعه ايرانی را نشان می‌دهد.
جنتی در ادامه فرا رسيدن سال نو ميلادی را به هموطنان مسيحی تبريک گفت و افزود: مسيح جزو انبياء مظلوم است، چرا که برخی از آدم‌هايی که اکنون مدعی طرفداری از مسيح همانند بوش رئيس جمهور آمريکا هستند بيگناهان را می‌کشند و برای مردم بحران سازی می‌کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی بحران‌سازی آمريکايی‌ها در لبنان را مورد اشاره قرار داد و افزود: تاريخ لبنان نشان نمی‌دهد که اينچنين گرفتار بحران سياسی شده باشند، لذا بايد از آمريکايی‌ها پرسيد که چرا دست از سر مردم دنيا برنمی‌دارند و اختلاف انگيزی می‌کنند بنابراين اگر علمای مسيحی واقعاً به مسيح ايمان دارند بايد عدالت را در اين زمينه در نظر گيرند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سالگرد پيام امام خمينی (ره) به گورباچف گفت: اين پيام از افتخارات روحانيت، اسلام، نظام و ملت ماست.
جنتی در پايان نيز با اشاره به فرا رسيدن سوگواری امام حسين (ع) به مداحان اهل بيت و دسته جات توصيه کرد که در اين مراسم اشعاری را بيان کنند که موجب تضعيف تشيع نشود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنتی: ايران بهترين الگو برای برگزاری انتخابات آزاد است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016