سه شنبه 2 بهمن 1386

سعيد جليلی در پارلمان اروپا سخنرانی می کند، راديو فردا

سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران صبح روز سه شنبه رهسپار بروکسل شد تا، به گفته خبرگزاری های ايران، در جلسه ويژه ای در پارلمان اروپا سخنرانی کند.

سفر دبير شورای عالی امنيت ملی همزمان با برگزاری نشست اعضای گروه ۱+۵ در برلين انجام می شود.

وزيران امور خارجه اعضای دايمی شورای امنيت همراه با آلمان روز سه شنبه گرد هم می آيند تا درباره دستيابی به توافقی بر سر پيش نويس قطعنامه سوم شورای امنيت عليه فعاليت های هسته ای ايران مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، سعيد جليلی در بروکسل در جلسه ای با حضور نمايندگان پارلمان اروپا، ديپلمات های مقيم بروکسل، محققان و دانشگاهيان در باره مسايل بين المللی، برنامه هسته ای جمهوری اسلامی و روابط دوجانبه ايران و اتحاديه اروپا سخنرانی خواهد کرد.

دبير شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی در سفر به بروکسل، با برخی مسئولان اتريش نيز ملاقات خواهد کرد.

روشن نيست که آقای جليلی با خاوير سولانا، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، نيز ملاقات خواهد کرد يا نه. خاوير سولانا از برگزاری چنين ملاقاتی ابراز بی اطلاعی کرده است.

بروکسل؛ پس از چين

مقامات جمهوری اسلامی ايران در آستانه نشست گروه پنج به علاوه يک تحرکات ديپلماتيک گسترده ای را برای جلوگيری از تصويب دور تازه ای از تحريم ها عليه جمهوری اسلامی آغاز کرده اند.

هفته گذشته، دبير شورای عالی امنيت ملی به چين سفر کرد و پس از ديدار با مقامات اين کشور گفت که حمايت پکن را عليه موضع آمريکا برای افزايش تحريم تهران جلب کرده است.

اما وزارت امور خارجه چين اعلام کرد که يانگ جيه چی، وزير خارجه اين کشور، در ديدار شامگاه پنج شنبه با سعيد جليلی، از ايران خواسته است برای گذر از بن بست جاری، با جامعه جهانی از در گفت و گو وارد شود تا اين کشمکش هسته ای به پايان برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزارت خارجه چين به نقل از آقای يانگ اعلام کرد: «مسئله هسته ای ايران در شرايط حساسی به سر می برد و چين اميدوار است که همه جناح های درگير با مشارکت يکديگر هر چه سريع تر به ميز مذاکره بازگردند و اين بحران را به طور شايسته ای حل کنند.»

برخی گزارش های تاييد نشده نيز حاکيست که قرار است مجتبی هاشمی ثمره، مشاور ارشد محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به ايتاليا سفر کند و با رومانو پرودی، نخست وزير اين کشور ديدار و گفت وگو نمايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد جليلی در پارلمان اروپا سخنرانی می کند، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016