چهارشنبه 3 بهمن 1386

بيانيه ادوار تحکيم، شاخه فارس در باره رد صلاحيت گسترده در انتخابات مجلس

"مجلس عصاره فضايل ملت است"

مجلسی که آحاد مردم، احزاب و گروه های سياسی دارای مجوز از حق برابر برای مشارکت در آن برخوردار نباشند چگونه می تواند عصاره فضايل ملت باشد.
کشور در شرايط خاصی قرار دارد، هرچند که تهديد خارجی از هميشه جدی تر است، اما بايد خاطر نشان کرد سومديريت داخلی در حال توليد بحران جدی تری است. مجلس هفتم که می توانست اين سو مديريت را به صورت جدی تخفيف دهد با همراهی بی دليل با دولت نتوانست آثار زيان بار تصميمات غير کارشناسی را کاهش دهد. رشد تورم، انباشت بيش از حد نقدينگی و بی تصميمی در سياست خارجی تنها مواردی از اين سومديريت است. مجلس هفتم نيز اگر عصاره فضايل ملت بود آيا اين گونه می شد که شد؟ اميد بود که مجلس هشتم بتواند اين نقص را به طور جدی کاهش دهد اما اين هم اميدی که توسط منصوبين دولت و شورای نگهبان به ياس تبديل شد. بر اين باوريم که مقابله با تهديد خارجی و حل مشکلات داخلی تنها با مشارکت همگانی و با تجلی هويت ملی بر محور منافع ملی ممکن است. مدعيان ارتباط های ماورايی، اعمال زمينی خود را به همين ماورا مستند می کنند. در صورتی که اين اعمال نه با سفارش امام و روح قانون اساسی سازگار نيست.
با همه اتفاقات رخ داده در دوره های گذشته، بدون پيش داوری شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ايران شاخه فارس(ادوار تحکيم) اقدام به تشويق کارشناسان و صلاحيت داران برای ثبت نام در انتخابات کرد.
در طی روز های گذشته حديث تکراری رد صلاحيت مکرر شد. عده بسياری از دلسوزان ايران به اميد اصلاح شرايط خاص کشور اقدام به ثبت نام کردند. اما اکنون آشکار شده است که اين اميد به اصلاح امور و فرصتی تاريخی برای مشارکت کارشناسان در حال از دست رفتن است. عده ای با سواستفاده از قدرت ملت که در کف آن ها نهاده شده است به رد صلاحيت گروه های مختلف مردم اقدام کرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از اين ميان دبير شاخه فارس آقای دکتر عظيمی فر که در طول جنگ التزام و اعتقاد خود را به ارکان نظام با در خطر قرار دادن جانش ثابت کرده است اقدام به ثبت نام نمود، اما ايثارگران نيز ديگر تحمل نمی شوند. سئوال اين است که ايشان به چه مستندی رد صلاحيت شده اند؟ ديگر اعضای اين سازمان نيز به همين گونه اند. لذا ما به روش تاييد صلاحيت ها به شدت معترض ايم و اعلام می کنيم که اکنون به اجبار از صحنه مشارکت در سرنوشت مان بيرون رانده شده ايم. اميدواريم که مجريان و نگهبانان قانون با تجديد نظر در عملکرد خود موجب رعايت قانون و حضور آحاد جامعه در عرصه انتخابات گردد تا مجلس عصاره فضايل ملت باشد.

سازمان دانش آموختگان ايران
شاخه فارس (ادوار تحکيم)

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه ادوار تحکيم، شاخه فارس در باره رد صلاحيت گسترده در انتخابات مجلس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016