یکشنبه 14 بهمن 1386

محمد هاشمی: گله دوستان را قبول داريم، اما قهر از صحنه‌ انتخابات منطقی نيست، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


يک عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر حضور فعالانه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هشتم گفت: اگر يک جريان يا ارگانی به وظايف ملی و اسلامی خود عمل نمی‌کند و خطا می‌رود دليل نيست که سايرين هم همان خطا را به نحو ديگری تکرار کنند.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) انتخابات را يک امر ملی و بسيار مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به شرايط بسيار حساس کشور قطعا مشارکت‌های مردمی گسترده آثار بازدارنده‌ای دارد.

اين عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی " مشارکت و حضور در صحنه انتخابات و تلاش برای گرم کردن تنور انتخابات را يک وظيفه ملی برای همه‌ تشکل‌های سياسی، گروه‌ها و افراد" عنوان کرد و افزود: اين درست است که همگان اين توقع را دارند که دست‌اندرکاران انتخابات عادلانه رفتار کرده و اعمال نظر شخصی نکنند. اين يک توقع کاملا به‌جا و درست در نظام اسلامی است. اما در کل اگر چنين اتفاقی افتاد، دليل نمی‌شود که يک جريان يا گروه يا افراد صحنه را خالی کنند.

هاشمی با تاکيد بر اين‌که " اصلاح‌طلبان بايد فعالانه در انتخابات پيش رو شرکت کنند" گفت: قرآن کريم در اين زمينه يک دستور صريح و روشن دارد که می‌فرمايد اگر با شما بدرفتاری شد و عده‌ای نادرست رفتار کردند شما با کرامت و بزرگواری رفتار و برخورد کنيد.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سوء رفتار ديگران و عدم انجام وظيفه درست و عادلانه آن‌ها، نبايد با عملکرد مشابهی جواب داده شود؛ چراکه همه‌ ما در برابر خون شهدا، امام و اسلام مسووليم.

هاشمی با تاکيد بر اين‌که " قهر کردن از صحنه‌ انتخابات هيچ منطق درستی ندارد" افزود: ما گله دوستان را قبول داريم و می‌دانيم که مجريان و ناظران به خوبی عمل نکردند، اما رفتار آن‌ها توجيهی برای عدم انجام وظيفه اشخاص در يک جامعه نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: به فرض آن‌که بر اين باور باشيم که اين ردصلاحيت‌های گسترده و عدم احراز صلاحيت افراد برای اين بوده که يک جناح و يک گروه خاص از صحنه حذف شده و به کرسی‌های مجلس نرسند، خالی کردن صحنه، اين امر را بهتر برای رقبا تسهيل می‌کند. اگر اين اقدام با هدف انجام شده باشد، حاضر نشدن در صحنه‌ انتخابات به آن‌ها کمک می‌کند که آسان‌تر و زودتر به هدفشان برسند. قطعا ترک کردن صحنه‌ انتخابات تنها موجب می‌شود که دشمنان انقلاب و کشور از اين عدم حضور سوءاستفاده کنند.

هاشمی در پايان گفت‌وگوی خود با ايسنا تاکيد کرد: اگر هر حزب و گروه و فردی از تعهداتی که دارد قصور کند، ديگر رفتارش با کسانی که به وظايف ملی خود عمل نکرده‌اند، هيچ فرقی نمی‌کند.

Copyright: gooya.com 2016