دوشنبه 29 بهمن 1386

مواضع و ديدگاه های کلان سياسی ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکيم)، ادوار نيوز

ادوارنيوز: سازمان دانش اموختگان ايران مواضع و ديدگاههای کلان " سياسی ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی" خود را منتشر ساخت. ديدگاههای کلان سازمان ادوار تحکيم که توسط کميته تدوين استراتژی اين سازمان تدوين و به تصويب شورای سياستگذاری آن رسيده است، شامل جهت گيری کلی سازمان ادوار تحکيم در دو سال آينده خواهد بود:


مقدمه :
سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی به عنوان سازمانی که اعضای آن از دانش آموختگان و فارغ التحصيلان دانشگاهها بوده و اعضای اصلی و فعال آنرا عمدتا فعالان سياسی، فرهنگی و اجتماعی در دوران حضور در دانشگاهها تشکيل می دهند، در شرايط حاضر وارد دوره جديدی از فعاليت های خود می شود.
اگر دوره اول فعاليت شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت ) را دوره تاسيس سازمان بدانيم و دوره دوم فعاليت سازمان را دوران تثبيت به حساب آوريم ، سازمان آرام آرام وارد دوران جديدی از فعاليت می شود که می توان ازآن به دورانی برای توسعه تشکيلاتی و توانمند سازی نيروها، تلاش در جهت سامان حزبی و ارتقاع سطح کيفی فعاليت ها تعبير کرد.


فصل اول:
دوران تاسيس
در اين دوران سازمان با کمک گرفتن از نسل های مختلف فعال در دفتر تحکيم وحدت و با همت تنی چند از فعالان جدی مجموعه دفتر تحکيم وحدتِ در سال های نه چندان دور، و با نگرشی گسترده نسبت به تمامی نسل ها و نيز دانشگاه های مختلف، تاسيس شد. اقدامات مقدماتی برای نظام مند کردن واحدها و کميته ها و ساير ارکان سازمان نيز همزمان صورت پذيرفت. اما دوران ياد شده مصادف با حضور چند تن از اعضای هيات موسس و نيز شورای مرکزی سازمان در مجلس شورای اسلامی و بخش هايی از دولت آقای خاتمی بود و بيشتر امور صرف فراهم کردن مقدمات فعاليت سازمان شد. بنابراين زمان کمتری برای تعريف هويت مشخص و صريح سازمان صرف شد .

دوران تثبيت
طی اين دوران ، رفته رفته با خروج نيروهای سازمان از مراکز قدرت و نيز با توجه به تغيير شرايط سياسی ، همچنين با شکاف روبه تزايد ساختارهای رسمی حکومتی و جنبش دانشجويی از يکديگر، سازمان ضمن نقد روش ها و رويه های در پيش گرفته شده از سوی حاکميت ، به کسب اعتماد و اعتبار بيشتر برای مجموعه و تثبيت فعاليت بخش های مختلف خود روی آورد.دستاورد اين فعاليتها را می توان اعتماد سازی عمومی و کسب وجهه جديدی برای سازمان دانست ، که به واسطه آن امکان توسعه و جذب نيروی بيشتر فراهم شده است .
دوران جديد ( دوران توسعه تشکيلاتی و توانمند سازی نيروها)
دانشگاه ،دانشگاهيان و تحصيل کرده گان دانشگاه ها به عنوان مهمترين مظاهر حضور و بروز مدرنيته ، در جامعه در حال گذار ايران نقش ويژه ای دارند. با توجه به همه گير بودن دانشگاه ها و ارتباط تنگاتنگ دانشگاهيان با تمامی اقشار جامعه ، امکان تاثير بر جامعه و بر تحولات سياسی و اجتماعی و فرهنگی برای دانشگاه بيش از ساير بخش ها فراهم است .
وجود بيش از ۴-۳ ميليون دانشجو ( در مراکز مختلف آموزش عالی کشور ) و وجود بيش از ۷ ميليون دانش آموخته از دانشگاه های کشور ، موقعيت منحصر به فردی رابه عنوان مزيت ويژه برای دانشگاهيان و دانش آموختگان دانشگاه ها فراهم می آورد، که اين امتياز امکان بازگشت دوباره مرجعيت فکری جامعه در حوزه های سياسی و فرهنگی و اجتماعی و رشد نگرش علمی به مقولات اساسی جامعه را برای دانشگاهيان و دانش آموختگان دانشگاه فراهم می کند .
اين امر ايجاد انسجام بيشتر در فعاليت دانشگاهيان و دانش آموختگان را لازم می دارد، تا بتوان با بهره بردن از تجربيات و پتانسيل دانشجويان فعال سال های گذشته و حال ، به سازماندهی و سامان دهی اين توان پرداخت. چرا که فعاليت های تشکيلاتی و جهت دهی و هدفمند کردن رفتارهای سياسی اين قشر، طبقه فکری قوی و منسجم را که مشی و منش مشخصی را دنبال می کند، ايجاد خواهد کرد.
فعال کردن قشرهای تحصيل کرده دانشگاهی برای اثر گذاری بر تحولات اقتصادی ، سياسی ، فرهنگی و اجتماعی جامعه، حاکميت روحيه علمی در برخورد بااين مسايل را در جامعه نهادينه کرده و به تدريج بستر و زمينه حرکت های بی شکل و توده وار جامعه را از بين خواهد برد.
بنابراين لازم است، سازمان در افق آينده خود با توسعه تشکيلاتی و توانمند سازی نيروها به سمتی حرکت کند که در جهت اداره بهتر امور کشور بر مبنای ساختاری دموکراتيک و مبتنی بر مضامين حقوق بشر،‌ آزادی و برابری ،‌در زمينه های سياسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برنامه ارائه کند.

مزيت های نسبی سازمان دانش آموختگان
• گستره حضور دانش آموختگان درکشور و امکان ارتباط با توده مردم از طريق آنها
• ارتباط نزديک با دانشگاه و دانشجويان
• امکان عضوگيری و توسعه تشکيلاتی روز افزون ازميان فارغ التحصيلان دانشگاه
• امکان مواجهه علمی با مسايل اساسی جامعه به علت ارتباط با مراکز علمی
• علاقه مندی مناسب دانش آموختگان دارای تجربه تشکيلاتی برای فعاليت منسجم در سازمان مورد اعتماد آنان

چشم انداز سازمان
سازمان در افق خود لازم است با توسعه تشکيلاتی و توانمند سازی نيروهای خود به سمتی حرکت کند که برای مواجهه با بحران ها و مشکلات پيش روی جامعه، هم از برنامه و هم از نيروی کارآزموده برخوردار باشد.

هدف و ماموريت سازمان
• سازماندهی فعاليت های سياسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی دانش آموختگان دانشگاه هابه خصوص فعالين دوران دانشجويی
• تلاش برای ايجاد انسجام بين نيروهای فعال سياسی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که به لحاظ فکری و اصول، اشتراکات فراوانی داشته اند
• جهت دهی اين پتانسيل در مسير تقويت آزادی ،دموکراسی ،رفاه ،پيشرفت و توسعه کشور
تا سازمان به عنوان يکی از نهادهای موثر و قابل اعتماد جامعه اعتبار يافته وموثر باشد .

مخاطبين سازمان
سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی با توجه به ماهيت اعضا ، که فارغ التحصيلان مراکز علمی کشور هستند ،طبيعتا بيشترين مخاطبان خود را در ميان اقشار زير خواهد يافت :
۱. دانش آموختگان دانشگاه ها متناسب با رشته های تحصيلی
۲. دانشجويان دانشگاه ها
۳. اساتيد، روشنفکران، نويسندگان و روزنامه نگاران و اصحاب انديشه و نظر
بنابر اين لازم است برنامه ريزی ها و زمان به کار گرفته شده برای ارتباط و جذب مخاطب با عنايت به طيف مخاطبان بوده و بيشترين توجه به روی قشر های مذکور متمرکز شود.هر چند اين امر نمی تواند نافی ايجاد ارتباط با ديگر قشرهای جامعه باشد.
بايد توجه داشت که برای ايجاد ارتباط با توده جامعه، بايد مخاطبان مرتبط با بخش های مختلف جامعه را شناسايی کرده و بر اساس اين ارتباط غير مستقيم و متقابل جهت اثر گذاری بر جامعه گام نهاد. سازمان می تواند بواسطه اين ارتباط دو طرفه ، برای ايجاد هماهنگی و انسجام رفتاری بين مخاطبان خود و در جهت هدفمند ساختن مطالبات و منسجم کردن آنها اقدام کند.
همچنين می توان با ايجاد ارتباط مناسب با مخاطبان از طريق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به موقع، برای طرح و پيگيری مطالبات مخاطبان از يک سو و توانمندسازی و رشد فکری آنان از سوی ديگرعمل کرد.
استفاده از توان مخاطبان، امکان ارتباط وزمينه رساندن پيام سازمان به اقشار مختلف جامعه (خانواده ها، جوانان ،دانش آموزان ،کارگران و کشاورزان) را فراهم می کند.

حوزه اثر:
اگر چه برای انجام برنامه ريزی های بهتر و پرهيز از پراکنده شدن توان مجموعه ، طيف مخاطبان به افراد مرتبط با دانشگاه محدود شد ، اما در "حوزه اثر" سازمان ، قاعدتا اين حوزه بسيار فراگير تر خواهد بود، چرا که با توجه به روند رشد و توسعه مورد انتظار برای جامعه و لزوم پيشرفت تکنولوژی برای اداره امور اقتصادی ، صنعتی و .... و در يک کلام با توجه به روند مدرن شدن جامعه و از سوی ديگر به علت روند افزايش تعداد افراد تحصيل کرده جامعه در ميان خانواده ها ، طبيعی است که رفته رفته ارتباط دانش آموختگان دانشگاه ها اعم از مهندس و پزشک و معلم و حقوقدان و اقتصاددان و .... با بخش های مختلف جامعه به طور اجتناب ناپذيری بيشتر خواهد شد و لذا امکان گسترش حوزه اثر سازمان به گروهها و اقشار مختلف جامعه را فراهم می کند .

فصل دوم:
حال با توجه به چشم انداز و ماموريت و هدف در نظر گرفته شده برای سازمان و مخاطبين و حوزه اثر سازمان و برخی از مزيت های سازمان در مقايسه با ساير احزاب و گروه ها ، برای تبيين استراتژی سازمان در مقولات مختلف موضوعات محوری نظير دين ،قدرت، حکومت ، اقتصاد و احزاب ونسبت ما با گروه های ديگر و نيز نسبت ما با جهان پيرامون انتخاب شده است، تا ضمن مشخص کردن نسبت سازمان با هر يک از اين مقولات ، استراتژی دوساله سازمان در مواجهه با هريک از آنها و نهايتاً رويکرد اصلی و مشی سازمان روشن و مشخص شود.

حوزه سياست
۱. سازمان ادوار تحکيم وحدت به لحاظ روشی ، دستيابی به اهداف سند مواضع راهبردی خود را از طريق شيوه های رفرميستی و مدنی، و با حمايت از تلاش های اجماعی ساير گروه ها و جريانات سياسی خواهان حکومت دمکراتيک، تعقيب می کند. از اين رو اولا خشونت و توجه به هزينه های ملی تغييرات سياسی ايران را از ضرورتهای مسئوليت پذيری منتقدان و مخالفان وضع موجود و عقلانی شدن روند تغييرات در ايران ميداند. ثانيا ضمن پرهيزاز ايجاد تضادهای مخرب ميان گروه های قائل به دموکراسی و حقوق بشر ، خواهان حضور و هماهنگی بيشتر نيروهای سياسی - اجتماعی منتقد نظم موجود به منظور استقرار حاکميت ملی و دموکراتيک است .

۲. سازمان دانش آموختگان بر مبنای قرائتی عادلانه و دموکراتيک از قانون اساسی و تلاش در جهت اصلاح آن از طريق مکانيزمهای پيش بينی شده در متن اين قانون، فعاليت خود را با توجه به التزام به آن، طبق عرف فعاليت های آزاديخواهانه مسالمت آميز و به عنوان رفتاری غير خشونت آميز انجام می دهد.

۳. سازمان دانش آموختگان با توجه به آزمون نظام های سياسی دينی در جهان و ايران پس از انقلاب و عطف توجه به نقش بی بديل مذهب در سنت فرهنگی و تعليمی جامعه ايران ، ضمن پاسداشت دينداری محققانه و حقيقت محور بجای دين داری مقلدانه و ايدئولوژيک و تاکيد بر احياء و پيرايش اخلاق و معنويت دينی و تعادل بخشيدن ميان پاره های مغفول دين ورزی همچون عقلانيت ، معنويت، اخلاق و عرفان در مقايسه با وجوه سياست زده شده دين ، خواهان تفکيک نهاد دين به عنوان پديده ای اجتماعی و فرهنگی از نهاد حکومت و دولت است. از اينرو ضمن رد مرز بندی ايدئولوژيک حول حکومت دينی - حکومت سکولار در ميان منتقدان وضع موجود، مساله اصلی را مرزبندی آمريت -مردم سالاری است.

۴. سازمان دانش آموختگان حضور در جامعه جهانی و ورود متعادل و منطبق با منافع ملی به فرآيند جهانی شدن را از اقدامات موثر در فرايند توسعه ايران و حل مشکلات اساسی کشور می داند . از اين رو تلاش برای باز گرداندن ايران به جامعه جهانی و خروج از انزوا و پرهيز از بحران و تنش در سياست خارجی را از اهم وظايف دولت ها می داند . لذا حل مشکل با آمريکا و پرهيز از روشهای ستيزه جويانه در سياست خارجی را از اهم اقدامات موثر می داند . در همين رابطه خطوط قرمز سياست خارجی کشور را حفظ منافع و هويت ايران زمين دانسته ، هر گونه تلاش برای درگيرکردن کشور در جنگ يا تحريم اقتصادی را مردود می‌داند.

۵. سازمان دانش آموختگان خواهان سطحی از تغيرات نظام سياسی است که موجب تثبيت و تضمين روندهای دموکراتيک اداره کشور شود . از اين رو بعنوان بخشی از نيروهای منتقد وضع موجود، پرداختن به بنيان های باز توليد استبداد و خودکامگی در ايران و عطف توجه به ساختارهای مولد قدرت سياسی و تقويت بنيه جامعه مدنی و روشنگری موثر رااز وظايف اصلی خود می داند. بر اين اساس بدون وجود دلايل عينی از حضور در سامانه قدرت سياسی پرهيز می کند.

۶. سازمان دانش آموختگان خود را هم سو با تمامی گروه ها و جريان‌هايی می داند که خواهان حکومتی دموکراتيک و مبتنی بر منافع ملی اند. از اين رو ضمن پرهيز از توليد تضادهای فرعی از شکل گيری ائتلاف های دموکراتيک ميان دموکراسی خواهان ايران حمايت کرده ، مرزبندی شفاف خودرا با طرفداران انواع حکومتهای غير دمکراتيک ، صنفی ، ايدئولوژيک ، اليگارشيک ، و موروثی اعلام می کند.

۷. سازمان دانش آموختگان اعلاميه جهانی حقوق بشر را به عنوان مبنای حقوقی مناسبی برای تامين حقوق شهروندی در نظام قضايی دانسته و تلاش در جهت تحقق مفاد اين اعلاميه و دفاع از آن را از مهمترين کارکردهای خود می داند.لذا ضمن اعتقاد به برابری همه انسانها و دفاع از آزادی، به ويژه آزادی مخالفان مسالمت جوی وضع موجود، رويکردهای تبعيضی بر مبنای اعتقادات سياسی، مذهبی، جنسيتی و همچنين درجه بندی شهروندان را مردود دانسته و در جهت اصلاح آن خواهد کوشيد.

۸. سازمان دانش آموختگان برای دست يابی به سازوکار دموکراتيک و حل اختلافات جامعه از طريق تعامل گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی و حفظ همبستگی ملی، تعامل با همه جنبش های اجتماعی رادر دستور کار خود قرار داده و از مطالبات عادلانه آنها حمايت می کند.

حوزه اقتصاد
بررسی مبانی اقتصاد سياسی ايران ، بدون ارزيابی نقش دولتهای اقتدار گرا ،رانتی ، وناکارآمد امکان پذير نيست. در سايه سلطه سنگين دولت بر حوزه اقتصاد ، شکل گيری و توسعه مالکيت خصوصی و انباشت سرمايه تنها در مقياسی کوچک آنهم همراه با پذيرش ريسک و خطر بالا در حوزه اقتصادی قابل رديابی و مشاهده است . ناکارآمدی مشهود در اقتصاد ايران و اعمال سياست های نادرست اقتصادی، که خود را در وابستگی روزافزون به درآمدهای نفتی ، تورم ساختاری و دو رقمی ، وجود شکاف درآمدی عميق بين دهک های درآمدی ، بيکاری گسترده ، واردات بی رويه رسمی و غير رسمی و و جود انحصارات و امتيازات فروان و نبود امکان مساوی رقابت در عرصه اقتصادی و ........ نشان می دهد .
در اين شرايط سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی با احساس مسئوليت ملی و تاکيد بر نقش اقتصاد در تحول مدنی و سياسی کشور مواضع اقتصادی خود را به شرح زير اعلام می دارد:
۱. دفاع از اقتصاد رقابتی مبتنی بر مکانيزم بازار همراه با نقش نظارتی دولت و کاهش تصدی گری دولت
۲. دفاع از گسترش و تقويت بخش خصوصی
۳. تاکيد بر حضور دولت در فعاليت های زير بنايی و تحقيقات استراتژيک برای ايجاد مقدمات توسعه
۴. کنترل و نظارت بر هزينه های نظامی و کاهش هزينه های غير ضروری
۵. تاکيد بر اتخاذ استراتژی مناسب توسعه صنعتی و حرکت به سمت توليد صنعتی در روند جهانی شدن با لحاظ مزيت های رقابتی ما در صنعت
۶. تاکيد بر ضرورت پی ريزی ساختار نظارت ملی بر درآمدهای نفتی واستقلال دولت از درآمدهای نفتی از طريق افزايش درآمدهای مالياتی
۷. پوشش کامل شهروندان از چترهای حمايتی تامينی و بيمه های تامين اجتماعی در راستای تحقق نظام جامع رفاه اجتماعی
۸. تلاش برای آماده سازی بخش های مختلف اقتصادی برای جهانی شدن
۹. تاکيد بر ضرورت تمکين دولت از مقاوله نامه های بين المللی و انجام تعهدات در زمينه کار شايسته و تشکيل اتحاديه های مستقل کار گری و کارفرمايی و دفاع از حقوق آنان

نسبت ما با جنبش دانشجويی و دانشگاه
سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی در حال حاضر به لحاظ اصول و مواضع و ارتباط با دانشگاه و همچنين نزديکی اعضا خود و با توجه به اين که بيشترين توسعه تشکيلاتی و عضو گيری سازمان در آينده از ميان فعالان جنبش دانشجويی صورت می پذيرد ، رويکرد ويژه ای به دانشگاه و جنبش دانشجويی خواهد داشت. لذا در تعيين نحوه استراتژی ما در مواجهه با جنبش دانشجويی اين موارد قابل توجه است :
۱. حمايت از حضور و فعاليت جنبش دانشجويی به عنوان يکی از مهمترين و موثرترين بخش های فعال در عرصه تحولات سياسی و اجتماعی در سال های اخير بدون دخالت در فعاليت ها و برنامه های ايشان
۲. کمک به تحقق استقلال دانشگاه ها از قدرت به خصوص دفاع از اداره دموکراتيک دانشگاه ها توسط اساتيد و دانشجويان
۳. کمک به تغيير نحوه آموزش در دانشگاه ها و ساير مراکز آموزشی به سمت کارکردی شدن نظام آموزشی با رويکردی علمی
۴. جمع آوری و تدوين تجربيات فعالان سابق جنبش دانشجويی و دانشگاه ها و نيز جمع آوری تجربيات فعالان سياسی و احزاب و گروه ها و انتقال اين تجربيات به دانشجويان برای تصميم گيری های مناسب تر و آگاهانه تر
۵. کمک به جنبش دانشجويی از طريق برقراری گفتگوی انتقادی برنامه ها و عملکردها و کمک گرفتن از ايشان در جهت نقد سازمان

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نسبت ما با احزاب و گروه ها
سازمان دانش آموختگان ايران در تبيين نسبت با احزاب و گروه های فعال سياسی، به مشی اين گروه ها توجه کرده و رويکرد آنان در مقولات مهم و اساسی نظير حکومت و قدرت، فرهنگ ، اقتصاد ، دمکراسی ، آزادی و توسعه را مبنايی برای تعريف رابطه و برقراری تعامل با آنان قرار خواهد داد. لحاظ اين رويکردها با در نظر گرفتن باورهای سازمان در موارد زير خواهد بود:
• دمکراسی به عنوان مناسب ترين شيوه موجود و امتحان شده برای اداره کشور
• نقد خودکامگی و ايستادگی در برابر ستم ها و خودکامگی ها در حد توان
• باور به آزادی ، برابری و برادری که روح اعلاميه جهانی حقوق بشر است
• باور به مفاد اعلاميه جهانی حقوق بشر
• باور به رويکرد اخلاقی و مسالمت آميز(با تعريف عرفی موجود ) برای ايجاد تحولات و پرهيز از خشونت
• باور به اقتصاد رقابتی مبتنی بر مکانيزم بازار با اولويت توسعه صنعتی
• باور به لزوم مشارکت ايران در فرايند جهانی شدن به منظورحفظ منافع ملی
• باور به همکاری های بين المللی در مسير دستيابی به صلح جهانی
• مخالفت با سياستهای تنش زای مبتنی بر شعار های هيجانی منافی منافع ملی و باور به اصل منفعت ملی ،حفظ تماميت ارضی و استقلال سياسی به عنوان خط قرمزهای اصلی سياست خارجی
• مخالفت جدی با سياست هايی که درگير شدن کشور در جنگ يا تحريم اقتصادی را باعث می شود.
سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی می تواند با گروه ها و احزابی که با توجه به سابقه و عملکرد شان ،صادقانه به موارد فوق و يا بخشی از آنها قائل باشند، تعامل داشته، که اين تعامل با برقراری گفتگو های مستمر و مداوم قابل حصول خواهد بود. البته اين موضوع نه حداکثری، بلکه بسته به مواردی است که در آن نزديکی ديدگاه برای همکاری و تعامل سازنده وجود دارد.
نسبت ما با مسايل فرهنگی و اجتماعی
سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی، با توجه به بروز معضلات فرهنگی و اجتماعی همچون : شکاف نسلی ، بحران هويت، مهاجرت نخبگان، گسستگی نظام خانواده، آشفتگی اخلاق جنسی، گسترش اعتياد به مواد مخدر، آمار بالای وجود انواع بيماری های روانی و شخصيتی بويژه در ميان جوانان، گسترش بزه اجتماعی، ضمن يادآوری مجدد علل سياسی و اقتصادی بحران های فوق، بر لزوم عطف توجه به مشکلات اصلی حوزه فرهنگ و جامعه ايران تاکيد می ورزد.
بر اين اساس سازمان برنامه های خودرا در مقولات فرهنگی و اجتماعی بشرح ذيل پيگيری خواهد کرد:
۱. تلاش پيگير برای تحکيم و توسعه نهادهای مدنی و سازمان های غير دولتی به منظور تعديل قدرت بلا منازع دولت
۲. تلاش مجدانه در راه حذف نابرابری های حقوقی ميان زنان و مردان
۳. بازشناسی علل بروز بحران هويت و شکاف نسلی در جامعه ايران و تلاش برای بازگشايی امکان گفتگو و مفاهمه بين نسلی
۴. تلاش برای به رسميت شناختن حق انتخاب سبک زندگی و گسترش آزادی های اجتماعی و بهبود کيفيت زندگی
۵. تلاش برای بازگرداندن روحيه نشاط و اميد به زندگی و آينده بويژه در ميان جوانان
۶. تلاش برای به رسميت شناختن حقوق اقليت های جامعه ايران اعم از دينی، زبانی و قومی و تامين مطالبات مشروع آنان از جانب حکومت
نحوه اثر و استراتژی کلی سازمان
با توجه به تبيين نسبت ما با مقولات و مفاهيم اصلی مورد بحث ، برای تاثيرگذاری هر چه بيشتر و بهتر و نتيجه گرفتن در جهت اهداف ،خط مشی و استراتژی معين شده در هر يک از مباحث مورد طرح ، سه محور اساسی به عنوان مهمترين جهت گيری سازمان در کليه مقولات دراولويت اصلی قرار می گيرد :
• جذب نيرو از ميان مخاطبان و دانش آموختگان فعال و فرهيخته دانشگاه
• توانمندسازی و تقويت بنيه علمی ،فکری و نظری اعضا در مقولات مختلف
• تلاش در جهت ايجاد کانال های ارتباطی گسترده تر و موثرتر با مخاطبان سازمان و نيز توده جامعه .


سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)
۲۸ /۱۱/۱۳۸۶

Copyright: gooya.com 2016