چهارشنبه 1 اسفند 1386

انتقاد سخنگوی حزب اعتماد ملی از بخش خبری صدا و سيما، ايسنا


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس


سخنگوی حزب اعتماد ملی ضمن اظهار ناخشنودی و گله از برخی عملکردها در صدا و سيما به‌ويژه عملکرد بخش‌ خبری ۲۰:۳۰ ، گفت:متاسفانه به نظر می‌رسد برخی برنامه‌ها و بخش‌های خبری در رسانه‌ی ملی تنها برای تخريب چهره اصلاح‌طلبان و پررنگ نشان دادن اختلافات آن‌ها توليد می‌شود.

اسماعيل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، اضافه کرد: ‌در حالی که هر روز به ايام انتخابات نزديک می‌شويم شاهديم که صدا و سيما به ويژه برخی بخش‌های خبری آن مثل برنامه‌ی ۲۰:۳۰ و اخبار شبکه خبر کاملا يکسويه و جهت‌دار اقدام به تخريب اصلاح‌طلبان می‌کند.

وی افزود: با وجود اين که اين رسانه از خزانه‌ی دولت استفاده می‌کند و رسانه‌ی همه‌ی ملت محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد که کاملا برنامه‌ريزی شده در اختيار جناح اصولگراست و هزينه‌ی هنگفتی که برای توليد يک برنامه‌ی ۱۰ تا ۱۵ دقيقه‌ای صرف می‌شود تنها برای ۲ تا ۳ دقيقه پايانی آن است که به تحليل اخبار جريانات سياسی از جمله اصلاح‌طلبان می‌پردازد و همه همت اين برنامه هم اين است که به مخاطبين القاء کند جريان اصلاح‌طلب از هم پاشيده است و در مقابل جريان اصولگرا دارای وحدت و انسجام ناگسستنی است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی افزود: در اين بخش خبری رسانه‌ی ملی با گرفتن مصاحبه از سلايق مختلف گروه‌های اصلاح‌طلب، اختلاف سليقه‌های طبيعی در طيف بزرگ اصلاح‌طلب را بزرگ جلوه داده و می‌خواهند به افکار عمومی القا کنند که اصلاح‌طلبان دارای تشتت هستند.

گرامی‌مقدم اين عمل را خلاف جايگاه و رسالت رسانه‌ ملی و خلاف اخلاق سياسی دانست و گفت: ما بارها به دوستان در رسانه ملی پيشنهاد کرده‌ايم که می‌توانند از اصلاح‌طلبان درباره‌ برنامه‌ی آن‌ها برای انتخابات پيش رو بپرسند و از رقيب اصلاح‌طلبان يعنی اصولگرايان درباره‌ی عملکردشان در دوره‌ای که اکثريت مجلس هفتم را دارا بودند سوال کنند تا مشخص شود چه اقداماتی برای بهتر شدن وضعيت عمومی کشور تا کنون انجام داده‌اند.

اين نماينده‌ی اقليت مجلس هفتم با اعتقاد به اين‌که صدا و سيما می‌تواند سوالات برجسته و بکری را درباره‌ی نيازمندی مردم بپرسد، افزود: امروز که مردم گرفتار تورم شديد و نابسامانی‌های اقتصادی هستند سوژه‌ی خبرنگاران صدا و سيما می‌تواند در اين راستا باشد اما متاسفانه با صرف هزينه‌های بسيار زياد به تهيه‌ی برنامه‌هايی می‌پردازد که هدف اصلی آن تخريب چهره‌ی اصلاح‌طلبان به شيوه‌های رسانه‌يی و نه شيوه‌های درست و منطقی است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در پشت صحنه‌ی برخی برنامه‌ها با حذف جملاتی از مصاحبه ‌شونده و يا جابه‌جا کردن جملات به نوعی به مخاطبان القا می‌کنند که يک فرد فعال اصلاح‌طلب و عضو يک حزب مشخص در مقابل ساير گروه‌های اصلاح‌طلب قرار دارد؛ در حالی که اگر به صورت دقيق و کامل و بدون سانسور، برنامه‌ها و گفت‌وگوهای چهره‌های اصلاح‌طلب پخش شود همگان متوجه می‌شوند که هيچ اختلاف عميقی بين اصلاح‌طلبان وجود ندارد و اگر وجود دارد در سطح اختلاف سلايق طبيعی است.

گرامی‌مقدم با اظهار تاسف از اين‌که تلاش صدا و سيما برای انجام مصاحبه با چهره‌های اصلاح‌طلب برای اعلام برنامه‌ها و اهداف آينده‌ی آن‌ها نيست بلکه تنها برای فراهم کردن خوراکی برای نشان دادن اختلافات بين اصلاح‌طلبان است، افزود: اگر بدون سانسور و جابه‌جايی جملات، مصاحبه‌ها و اخبار پخش شود مشخص می‌شود که به چه ميزان اختلافات اصلاح‌طلبان کمرنگ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوی حزب اعتماد ملی اظهار اميدواری کرد که در روزهای باقی‌مانده تا انتخابات، اگر صدا و سيما از اصلاح‌طلبان مصاحبه‌ای می‌گيرد خارج از اين فضا باشد، چرا که سوژه‌هايی مثل «فلان فرد اين صحبت را کرد، نظر شما چيست؟» هيچ دردی را از اين مردم و جامعه درمان نمی‌کند.

اين عضو فراکسيون خط امام (ره) مجلس با تاکيد بر اين‌که صدا و سيما جريان حاکم در مجلس را به پاسخگويی دعوت کند تا مردم آزادانه و بدون اعمال نظر مديريت پشت صحنه‌ی اين برنامه‌ها برای آينده‌ی خود تصميم‌گيری کنند، افزود: اگر صدا و سيما چنين عملکردی را داشته باشد قطعا مردم متوجه می‌شوند که جريان اصلاح‌طلب در ارايه‌ی خدمات به مردم توانايی‌های زيادی دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد سخنگوی حزب اعتماد ملی از بخش خبری صدا و سيما، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016