پنجشنبه 2 اسفند 1386

برنامه سفر احمدی نژاد به عراق، مهر

سفارت ايران در عراق با تاکيد بر سفر رئيس جمهوری ايران به اين کشور در دوم مارس(۱۲ اسفند) اعلام کرد : احمدی نژاد در اين سفر چند روزه با جلال طالبانی و نوری المالکی ديدار می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر،"سعيد محبوبی" مشاور سياسی سفارت ايران درعراق در گفتگو با روزنامه الصباح چاپ بغداد گفت : سفر رئيس جمهوری ايران به عراق چند روزه است.

مشاور سياسی سفارت ايران در بغداد همچنين تصريح کرد: اين سفر درچارچوب روابط دوجانبه و تقويت همکاری دو کشور انجام می شود.

وی درادامه افزود: احمدی نژاد دراين ديدار با جمعی از مسئولان بلندپايه عراقی و در راس آنها با جلال طالبانی رئيس جمهوری و نوری المالکی نخست وزير عراق ديدار می کند.

" سعيد محبوبی"همچنين خاطر نشان کرد : احمدی نژاد به همراه هيئتی بلند پايه از جمله چند وزير به عراق سفر می کند و درخلال اين سفر به عتبات عاليات هم می رود.

اين روزنامه چاپ بغداد درادامه به نقل از منابع آگاه با اشاره به اين موضوع که احمدی نژاد درخلال اين سفربه منطقه کردستان عراق می رود، نوشت : رئيس جمهوری ايران ديدارهايی با مسئولان کُرد نيز خواهد داشت و اين سفرگامی مهم و تاريخی برای روابط تهران و منطقه کردستان عراق به شمار می رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوی ديگر "باسم شريف" از نمايندگان وابسته به جناح الفضليه درپارلمان عراق درباره اين سفر اظهار داشت : سفر احمدی نژاد برای ثبات عراق بسيار با اهميت است. ايران کشور همسايه عراق است و انجام چنين سفرهايی بين دو کشور امری طبيعی است.

اين درحالی است که هوشيار زيباری وزير امورخارجه عراق درباره سفر رئيس جمهوری ايران به کشورش به يک روزنامه عرب زبان گفت: احمدی نژاد فقط يک روز در بغداد می ماند و به مناطق ديگر هم نمی رود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برنامه سفر احمدی نژاد به عراق، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016