چهارشنبه 15 خرداد 1387

پس از بازگشت به تهران، احمدی نژاد برنامه‌های سفر يک‌ روزه به ايتاليا را تشريح کرد، ايسنا

محمود احمدی‌نژاد پس از بازگشت ازاجلاس اضطراری سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) به تهران، در فرودگاه مهرآباد و در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشريح برنامه‌ها و اهداف خود از اين سفر يک‌روزه پرداخت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) رييس‌جمهور شرکت در اجلاس فائو را دليل اصلی سفر خود به ايتاليا عنوان کرد و گفت: به خاطر شرايط سختی که در وضعيت اقتصادی و غذايی مردم جهان حاکم شده، فائو به برگزاری اجلاسی اضطراری برای برون رفت از اين وضعيت اقدام و از چندين ماه قبل از سران برخی کشورها از جمله ايران دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی کارشناسان کشورمان عوامل بروز وضعيت اقتصادی فعلی جهان شناسايی و ريشه‌يابی و راه حل‌هايی مطرح شده بود که در اين اجلاس از سوی جمهوری اسلامی ايران ارائه شد.

وی با اشاره به اين‌که " در حاشيه اين اجلاس بين‌المللی ديدارهايی با برخی مقامات کشورها و همچنين دبيرکل سازمان ملل متحد انجام شد، تصريح کرد: در ديدار با دبيرکل سازمان ملل درباره مسايل منطقه،عراق، افغانستان و لبنان و مسايل عمومی جهانی وانتظارات ملت ايران از سازمان ملل و شخص دبيرکل در صيانت از حقوق ملت‌ها مطرح شد.

وی همچنين خاطرنشان کرد: در ديداربا سران برخی کشورها نيز درباره مسايل بين‌المللی و شرايط پيش آمده، گسترش و تقويت روابط و همچنين وحدت جهان اسلام گفت‌وگوهايی صورت گرفت.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که " بخش دوم اين سفر يک روزه به رساندن پيام ملت و انقلاب ايران به مردم ايتاليا اختصاص يافت" اظهار کرد: فرا رسيدن سالگرد امام راحل فرصت مناسبی بود که انديشه‌ها و راه امام (ره) به عنوان تنها راه بشريت مطرح و معرفی شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: در دو نشست خبری سنگين با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف و همچنين سه شبکه تلويزيونی ايتاليا و يک روزنامه پرطرفدار ايتاليايی هم به طور جداگانه به سوالات مختلف آنان به ويژه درباره رژيم صهيونيستی و موضع ايران در مورد آن به طور مشروح سخن گفتيم.

رييس‌جمهور همچنين ديدار بازرگانان،صاحبان صنايع و همچنين تجار ايتاليايی و ايرانی و ديدار با ايرانيان مقيم ايتاليا را از ديگر برنامه‌های سفر يک روزه خود به ايتاليا عنوان کرد.

Copyright: gooya.com 2016