چهارشنبه 15 خرداد 1387

احمدی نژاد در نشست خبری رم: انتخابات آمريکا آزاد نيست، اين‌که خبر داديم اسرائيل رفتنی است خبر خوشايندی است، ايسنا

رييس‌جمهور با تاکيد بر اين‌که " با راه‌های سلطه‌طلبانه نمی‌توان مشکلات بشريت را حل کرد" گفت: وضعيت جهان ظرفيت ادامه تنش‌زايی‌ها توسط دولت آمريکا را ندارد و ادامه اين وضع صدمات سنگينی برای دولت و ملت آمريکا خواهد داشت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر روزسه‌شنبه در کنفرانس خبری با حضور صدها خبرنگار رسانه‌ای مختلف جهان که در حاشيه اجلاس فائو برگزارشد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تهديد آمريکا به حمله نظامی عليه ايران گفت: آقای بوش خيلی علاقه‌مند است که به ايران حمله کند و تلاش زيادی برای به دست آوردن بهانه اين حمله انجام داده اما شکست خورده است و به رغم اشتياق فراوان، آقای بوش هرگز موفق به حمله به ايران نخواهد شد و دوران رياست جمهوری خود را با غصه اين آرزو به پايان خواهد برد.

وی با تاکيد براين‌که " موضوع هسته‌يی بهانه‌ای بيش نيست که آمريکا آن را دست‌آويزی برای حمله به ايران قرارداده است" تصريح کرد: فعاليت‌های ايران کاملا قانونی، شفاف و زير نظر آژانس است اما قدرت‌های زورگو و دولت آمريکا برخی دولت‌ها از جمله رژيم جعلی صهيونيستی را به سلاح هسته‌يی مجهز کرده و از آن‌ها حمايت می‌کنند که يک استاندارد دوگانه است و دوران استاندارد دوگانه پايان رسيده است.

وی با بيان اين‌که " ما از تهديدها نمی‌ترسيم و بيش از حق خود و خارج از قانون هم چيزی نمی‌خواهيم" خاطرنشان کرد: ملت ايران صلح‌طلب است و نشانه‌ای از تجاوز ملت ايران به سايرين درتاريخ مشاهده نمی‌شود، ملت ايران ملت صلح، برادری و عشق است و هيچ نگرانی از اين تهديدها ندارد، نگرانی از آن کسانی است که با دروغ و چپاول حقو ق ملت‌ها را تضييع می‌کنند.

احمدی‌نژاد درباره مذاکره با آمريکا و اين‌که چرا ايران از آمريکا به عنوان شيطان بزرگ نام می‌برد با بيان اين‌که " اين يک حقيقت است" اظهار کرد: امروز رييس دولت آمريکا آبروی ملت آمريکا را به حراج گذاشته است، چه کسی بايد پاسخ هزاران کشته در عراق، افغانستان، فلسطين و لبنان را بدهد. آيا شيطان جز اين عمل می‌کند.

رييس‌جمهورهمچنين درباره مذاکره با آمريکا خاطرنشان کرد: ملت ايران اهل صلح و گفت‌وگو است و برای حل مساله جهان،زبان منطق را بهتر از زور می‌دانيم اما بعضی‌ها فقط زبان تهديد را بلدند درحالی که زبان ملت ايران زبان منطق، فرهنگ و صلح است.

وی گفت: ما از دولت آمريکا خواستيم که رفتار خود را اصلاح کند زيرا از رفتارهای امروز آن‌ها همه جهان ضرر می‌کند اگر هم گفت‌وگو کنيم همين درخواست را خواهيم داشت.

وی با بيان اين‌که " ملت ايران پرچمدار صلح و ادبيات ايران سرشار از محبت و عشق است" اظهار کرد: کسانی که در ۱۰۰سال اخير ريشه همه جنگ‌ها بوده‌اند و ميليون‌ها انسان بی‌دفاع را قتل عام کرده‌اند، ملت ايران را متهم می‌کنند و اين يک دروغ برای چپاول ملت ايران است.

احمدی‌نژاد گفت: به ملت ايران حق بدهيد که در مقابل زورگويی‌ها بايستد و از حقوق خود دفاع کند.

رييس‌جمهوردر پاسخ به سوالی درباره انتخابات آمريکا و تاثير نتيجه آن بر روابط دو کشور با اظهار اميدواری از اين‌که " انتخابات آمريکا آزادانه برگزار شود" گفت: نشانه‌ها و دلايل فراوانی داريم که انتخابات آمريکا آزاد نيست. فرقی نمی‌کند چه کسی رای بياورد، مهم جهت‌گيری و رويکردهاست.

وی با تاکيد بر اين‌که " وضعيت جهان ظرفيت ادامه تنش‌زايی‌ها توسط دولت آمريکا را ندارد و ادامه اين وضع صدمات سنگينی برای دولت و ملت آمريکا خواهد داشت" تصريح کرد: هرکسی انتخاب شود بايد تجاوزگری و اشغالگری را پايان دهد و فضای تهديد را برچيند و گفت‌وگو را حاکم کند.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: سال گذشته پيشنهاد مناظره با آقای بوش را درحضور خبرنگاران درسازمان ملل مطرح کردم امسال هم پيشنهاد می‌دهم که با نامزدهای رياست جمهوری آمريکا در حضور خبرنگاران مسايل جهان را بررسی کنيم؛ زيرا معتقديم گفت‌وگو و منطق بهتر از درگيری است.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: با راه‌های سلطه‌طلبانه نمی‌توان مشکلات بشريت را حل کرد.

وی در ادامه نشست مطبوعاتی با خبرنگاران خارجی در رم در پاسخ به خبرنگارانی که درباره اظهاراتش در مورد اسراييل سوال کردند، گفت: ما دوستدار همه انسان‌ها هستيم و فکر می‌کنيم مشکلات امروز جهان را ه حل‌های انسانی دارد و با راه‌های سلطه‌طلبانه نمی‌توان مشکلات بشريت را حل کرد. صحبت‌های من در واقع يک خبر بود و فکر می‌کنم که همه کسانی که مسايل جهان را پيگيری می‌کنند به اين نتيجه رسيده‌اند که اين موضوع( محو اسراييل ) اتفاق خواهد افتاد چه ما دخالت داشته باشيم چه نداشته باشيم.

وی گفت: وقوع اين رخداد به نفع اروپا هم خواهد بود، چون که هزينه برخی جنايات صهيونيست‌ها به مردم اروپا تحميل می‌شود.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: حرف ما اين است که اجازه دهند ملت فلسطين دريک انتخابات آزاد سرنوشت خود را برگزيند. اين يک راه حل انسانی و پايان ۶۰ سال جنايت است. می‌خواهيم عدالت اجرا شود و از کشته شدن انسان‌ها به شدت ناراحتيم.

رييس‌جمهورتصريح کرد: اين‌که خبر داديم يک رژيم جعلی و اشغالگر رفتنی است، فکر می‌کنيم اين خبر برای همه انسان‌دوستان و طرفداران صلح و برادری خبر خوشايندی است. اين يک خبر است که درحال وقوع است.

وی خاطرنشان کرد: گفته‌ام که هژومونی آمريکا در منطقه خاورميانه و جهان در حال اضمحلال است و ملت‌های خاورميانه از حضور دولت آمريکا هيچ چيزی جز جنگ و تهديد نصيب نبرده‌اند.

از رييس‌جمهور درباره افزايش قيمت محصولات نفت و کشاورزی و تاثير برگزاری اين اجلاس در جلوگيری از اين افزايش قيمت‌ها سوال شد، که در پاسخ گفت: امروز افزايش قيمت محصولات کشاورزی را عادی نمی‌دانيم و معتقديم قيمت‌ها به صورت مصنوعی تعيين می‌شود. دراين افزايش قيمت‌ها دو علت دخالت دارد؛ يکی اين‌که سيستم بازار پاسخگوی شرايط نيست و ما نيازمند کنترل کننده قوی هستيم و دليل دوم نيز دخالت قدرت‌های سلطه‌گر است که معادلات جهانی را به نفع خود ناعادلانه تنظيم می‌کنند.

وی تاکيد کرد: امروز رشد عرضه بيش از رشد مصرف است اما قيمت به طور مصنوعی بالا می‌رود و به اعتقاد ما سازمان‌های موجود برای کنترل اوضاع در انجام ماموريت خود ناتوان هستند و نيازمند سازو کارهای جديدی هستيم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی با تاکيد براين‌که " ملت ايران قربانی تروريسم است" گفت: متاسفم که امروز تروريست‌ها در آمريکا و برخی کشورها آزادانه زندگی و فرمان ترور صادرمی‌کنند.

وی افزود: ما نمی‌خواهيم در دنيا کشتار باشد و به نام صلح جنگ را تحميل کنند و به نام حقوق بشر کشتار و جنايت صورت گيرد. ما می‌خواهيم صلح و برادری باشد و دروغ و فريب نباشد. من دلم برای بشريت امروز می‌سوزد و از کشته شدن انسان‌ها متاسف می‌شوم و تلاش می‌کنم که صلح برقرار شود و زورگويی و تجاوزها از بين برود.

احمدی‌نژاد درباره دليل بی‌اعتمادی ايران به اروپايی‌ها گفت: البته همه قدرت‌های اروپايی اين‌گونه نيستند و به جز يکی دو کشور به دنبال صلح و روابط گسترده با ايران هستند.

رييس‌جمهور افزود: قبل از انقلاب با چند کشور اروپايی و آمريکا و کانادا قرار داد هسته‌يی داشته‌ايم و حتی پول آن را هم پرداخته‌ايم اما آن‌ها يک طرفه قرارداد را فسخ کردند و طبيعی است که ما به آن‌ها اعتماد نکنيم.

وی با اشاره به اين‌که " ملت ايران تحميل و تجاوز را نخواهد پذيرفت" تاکيد کرد: پيشنهادهای ما به نفع ملت‌های اروپايی است. مردم امروز اروپا که نقشی در جنگ‌های گذشته نداشته‌اند، چرا بايد هزينه اين جنگ‌ها را پرداخت کنند و اين تحميل به مردم اروپاست و ما با آن مخالفيم.

وی خاطرنشان کرد: شخصيت مردم اروپا قربانی دفاع از جنايات صهيونيست‌ها می‌شود و شک ندارم که مردم اروپا با اين جنايات مخالفند اما آن‌چه امروز منتشر می‌شود اين است که مردم اروپا موافق هستند و اين ظلم به مردم اروپاست.

احمدی‌نژاد افزود: اين را هم متوجه هستيم که دولت‌های اروپا دوست ندارند که صهيونيست‌ها در اروپا زندگی کنند اما نبايد آن‌ها را به مردم فلسطين تحميل کنند.

رييس‌جمهور درباره روابط ايران و ايتاليا و انجام نشدن ديدار با مقامات ايتاليا در اين سفر، گفت: روابط ايران و ايتاليا تاريخی و دراز مدت است و بيشترين حجم روابط اقتصادی ايران واروپا متعلق به ايتالياست.

وی اضافه کرد: اين سفر برای شرکت در اجلاس فائو بود و برنامه‌ای برای ديدار دوجانبه نداشتيم. ما ملت ايتاليا را دوست داريم و علاقه‌مند به گسترش روابط هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در ابتدای اين کنفرانس خبری و قبل از پاسخگويی به سوالات خبرنگاران در سخنانی با اشاره به سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمينی(ره) گفت: آرمان‌های امام خمينی، آرمان‌های پيامبران الهی و حضرت عيسی مسيح است و بدون ترديد امام خمينی مظهر حضرت مسيح در عصر ماست. او عاشق مردم و عدالت بود و برای ملت‌ها عاشقانه دل می‌سوزاند.

احمدی‌نژاد گفت: امام خمينی پرچمدار عشق و محبت و مبارزه با ستم و خواهان آزادی بود و همچون پيامبران الهی و حضرت مسيح عدالت را ترويج می‌کرد.

وی گرفتاری امروز بشريت را ناشی از بی‌عدالتی‌ها و و تضييع حقوق انسان‌ها دانست و به مشکلات امروز کشورهای اشغال شده همچون عراق، فلسطين و افغانستان و کشتار مردم بی‌دفاع اشاره کرد و گفت: مشکل امروز دنيا مديريت انسان‌های ناصالح در مراکز اصلی مديريت جهانی است و قرار گرفتن بخشی از قدرت و ثروت ملت‌ها دردست انسان‌های ناصالح است.

وی بابيان اين‌که " امام آمد و در مقابل قدرت‌های فاسق ايستاد و کرامت انسانی و عشق و محبت را به روی آن‌ها گشود" گفت: ما امروز با تبعيت از امام عزيزمان خواهان کرامت، آزادگی، عدالت و حفظ حقوق برای همه انسان‌ها هستيم و همه بايد دست به دست هم دهيم و جهانی بر پايه عشق و عدالت بسازيم.

رييس‌جمهورتاکيد کرد: البته قدرت‌های زورگو اين پيام را بر نمی‌تابند و در برابر آن صف‌آرايی می‌کنند، اما بايد بدانيم که تنها راه بشريت و رفع بحران‌ها و حل عادلانه مشکلات جهان پيروی از راه امام خمينی(ره) است که راه پيامبران و صالحان و راه حضرت مسيح است.

Copyright: gooya.com 2016