پنجشنبه 2 اسفند 1386

فدائيان خلق (اکثريت): انتخابات غيردمکراتيک و فرمايشی است، شرکت نکنيم!

اعلاميه هيات سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران(اکثريت)
پيرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی


انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، انتخابات غيردمکراتيک و فرمايشی است. ولی فقيه، سپاه پاسداران و راست افراطی همراه با جريان راست سنتی تصميم گرفته اند که مجلسی يکدست تشکيل دهند، مجلسی که مطيع اوامر "رهبر"، سپاه و دولت باشد. جريان حاکم اين برنامه را با رد گسترده صلاحيت کانديداها پيش برده است.
در اين انتخابات حتی امکان رقابت بين جناحهای اصلی حکومت منتفی است. اين انتخابات تنها محل مناقشه بين جناحهای درون اصولگرايان است. مناقشه جناحهای درون اصولگرايان بر سر برنامه انتخاباتی و يا سياستگذاری نسبت به مسائل مبرم و مهم کشور نيست، بلکه بر سر گرفتن سهم بيشتر از کرسی های مجلس است.
سپاه پاسداران در اين دوره انتخابات، آشکارتر و گسترده تر از دوره های قبلی با حمايت "رهبر" وارد صحنه انتخابات شده، از اصولگرايان حمايت بعمل آورده و ميخواهد مجلس را همانند دولت به تسخير خود درآورد.

مردم آزاديخواه کشور!
بازی انتخابات با شرکت يک تيم برگزار خواهد شد و طبعا هم همين تيم بازی را خواهد برد و مجلس يکدستی را تشکيل خواهد داد. جريان حاکم نمی خواهد سرنوشت انتخابات را به صندوق های رای به سپارد. بهمين خاطر با رد گسترده صلاحيت کانديداها، از هم اکنون پيروزی جريان اصولگرا را تضمين کرده است.
در جمهوری اسلامی انتخابات غيردمکراتيک است. انتخابات دوره هشتم هم غيردمکراتيک است و هم فرمايشی که در آن نه امکان مشارکت برای نيروهای اپوزيسيون و نمايندگان بخش مهمی از گروههای اجتماعی وجود دارد و نه حتی امکان رقابت برای جناحهای ديگر حکومت. سکوت در مقابل برگزاری جنين انتخاباتی جايز نيست. بايد عليه آن به اعتراض خاست و خواست برگزاری انتخابات آزاد را مطرح نمود. شرکت در چنين انتخاباتی مشروعيت بخشيدن به انتخابات غيردمکراتيک و فرمايشی است.

نيروهای آزاديخواه کشور!
جمهوری اسلامی با برگزاری انتخابات فرمايشی و تشکيل مجلس مطيع از يکسو و از سوی ديگر با تحميل فضای پادگانی بر کشور و تشديد سرکوب فعالين سياسی و جنبشهای اجتماعی ميخواهد سياستهايش را بدون مانع در عرصه های مختلف پيش به برد. سياستهای جمهوری اسلامی کشور ما را در عرصه ملی و بين المللی به سوی فاجعه سوق ميدهد. هم اکنون تحريمهای بين المللی، بحران اقتصادی و بحران کارائی تاثيرات مخرب خود را بر زندگی اکثريت مردم کشور ما و به ويژه طبقه کارگر و مزد بگير گذاشته و فقر و فلاکت بی سابقه ای را بر آنها تحميل کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ضروری است در چنين شرايطی با دفاع از انتخابات آزاد، دمکراتيک و سالم، عليه برگزاری نمايشی انتخابات و عليه سياستهای مخرب جمهوری اسلامی متحدا به اعتراض برخاست و اجازه نداد که جريان حاکم با بهره گيری از امکانات گسترده رسانه ای و با ايجاد فضای رعب، گروههای مختلف اجتماعی را به پای صندوقهای رای بکشاند. ما در اين زمينه از همکاری و همگامی نيروهای آزاديخواه و دمکرات استقبال ميکنيم.

هيات سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
اول اسفند ۱۳۸۶

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فدائيان خلق (اکثريت): انتخابات غيردمکراتيک و فرمايشی است، شرکت نکنيم!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016