شنبه 7 اردیبهشت 1387

اطلاعيه فدائيان خلق (اکثريت) به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

اعلاميه هيات سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران(اکثريت)
بمناسبت اول ماه، روز جهانی کارگران و زحمتکشان
همبستگی و سازمان يابی را به پيام اول ماه مه امسال تبديل کنيم!

کارگران و زحمتکشان!
هيات سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران(اکثريت) اول ماه مه(۱۱ ارديبهشت ماه)، روز همبستگی بين المللی کارگران و زحمتکشان را به شما پيکارگران راه صلح، آزادی، حقوق بشر، دمکراسی و عدالت اجتماعی و به همه کارگران و عدالت خواهان جهان تبريک و تهنيت می گويد و مقاومت شما عليه تهاجم رژيم حاکم و کارفرمايان به حقوق سنديکائی، اجتماعی و انسانی اتان را ارج می نهد، از پيکار شما برای دستيابی به خواسته هايتان حمايت می کند و در اين پيکار دشوار که بی گمان موفقيت آن تنها در پرتو اتحاد، همبستگی، آگاهی، سازمان يابی و پيوند با ساير جنبش های اجتماعی امکان پذير است، خود را سهيم و همراه می داند.

کارگران و مزدبگيران!
در سال گذشته شرايط معيشتی و اجتماعی شما به دليل افزايش بيکاری، دستمزد اندک، تورم و گرانی، عدم پرداخت به موقع دستمزد و حقوق و به دليل تشديد اختناق در سطح کشور، سرکوب سنديکاها و تشکل های صنفی باز هم به وخامت بيشتری گرائيد. شما در کارخانه ها و کارگاهها، در مدارس و بيمارستانها، در مقابل مجلس و فرمانداری ها، در شاهراهها و ميادين شهرها به دستمزد کم، عدم پرداخت به هنگام دستمزدها، قراردادهای موقت، تبعيض جنسی، زندانی کردن فعالين و رهبران کارگری، جلوگيری از فعاليت سنديکاها و کانون های صنفی، از ميان رفتن امنيت شغلی، خصوصی سازی موسسات کلان اقتصادی، تعديل خدمات اجتماعی، لغو قوانين رفاهی، افزايش فشار کار، توزيع نا عادلانه درآمدها، تعميق شکاف طبقاتی، واردات بی رويه کالا، کاهش و حذف تعرفه های گمرکی به اعتراض برخاستيد و مخالفت خودتان را با سياستهای اقتصادی و اجتماعی حاکم نشان داديد.
در اين اعتراضات صدها نفر از شما کارگران، معلمان، رانندگان، پرستاران و ديگر مزدبگيران به دليل دفاع از حقوق خودتان که حق بديهی هر شهروندی است به زندان، شلاق، شکنجه، اخراج و محروميتهای ديگر محکوم شديد. با اين حال شما مرعوب اين سرکوبها نگشتيد و با تداوم مبارزات خود، تحسين بسياری از عدالت خواهان را در ايران و جهان برانگيختيد و همبستگی گسترده آنها را جلب نموديد. احزاب و فعالين جنبشهای اجتماعی بويژه جنبش دانشجوئی، عليرغم اينکه تحت سرکوب شديد قرار دارند، از شما حمايت کردند و پيوند بين جنبش دانشجوئی و کارگری را تقويت بخشيدند. احزاب و سازمانهای چپ، دمکرات، ملی، گروه های طرفدار حقوق بشر، رسانه های منتقد و مخالف رژيم حاکم، پيگيرانه به حمايت از شما برخاستند. بزرگترين اتحاديه های کارگری جهان، احزاب چپ در کشورهای مختلف، سازمانهای بين المللی حقوق بشر و سازمان بين المللی کار به اشکال مختلف از شما حمايت کردند. تعدادی از وکلای شجاع دفاع از اسالو، مددی و صالحی و ديگر فعالين کارگری زندانی را بر عهده گرفتند.
چنين حمايت و همبستگی داخلی و بين المللی از مبارزات کارگران ايران بی سابقه است. اين حمايت و همبستگی را ارج بگذاريم و آن را گسترش دهيم.

کارگران و مزدبگيران!
شما گرچه در اين پيکارها هنوز به تمام مطالبات خود دست نيافتيد، اما آگاهی طبقاتی، اجتماعی و سياسی خود را غنا بخشيديد و تجربيات گرانباری اندوختيد که ميتواند پشتوانه قوی برای مبارزات آتی شما باشد. شما نشان داديد که استبداد قادر نيست مبارزات شما را متوقف کند و جنبش کارگری را از ميان بردارد. جنبش کارگری عليرغم ضربات و آسيب هائی که به آن وارد شده است، همچنان جنبشی است نيرومند، پرشمار و پی گير در مطالبات اقتصادی، اجتماعی و سياسی. شما در اين مبارزه مفهوم و اهميت همبستگی بين المللی کارگران جهان را در عمل دريافتيد و از آن بهره گرفتيد.

همرزمان!
مبارزات حق طلبانه اتان را تا رسيدن به حقوق سنديکائی و آزادی های سياسی ادامه دهيد. واقعيت اين است آنچه را کارگران و مزدبگيران در ايران و جهان بدست آورده اند، ثمر مبارزات احزاب چپ، کارگران و سازمانهای کارگری است. دولت های سرمايه داری و سرمايه داران حتی در پيشرفته ترين کشورها تاکنون داوطلبانه حاضر به پذيرش و رعايت حقوق کارگران و مزدبگيران نشده اند و هر آنگاه که ضعف و سستی در همبستگی جنبشهای کارگری و مبارزات آنان پديد آمده است، همانگونه که تجربه دو دهه گذشته نشان داده است، آنها بخشی از حقوق کارگران و مزدبگيران را باز ستانده اند.
از همين رو سازمان يابی سنديکائی و حزبی و ايجاد رسانه های نيرومندی که مطالبات و خواسته های مزدبگيران را مطرح نمايد، از اهميت درجه اول برخوردار است. بايد که امر سازمان يابی، بخصوص سازمان يابی سنديکائی همچنان در راس فعاليت های کارگران قرار گيرد.

کارگران و زحمتکشان!
اول ماه مه روز تجلی همبستگی و پيکار مشترک کارگران جهان پس از صد و هيجده سال همچنان اعتبار و اهميت خود را حفظ نموده است. امسال نيز بدون شک اول ماه مه در سراسر جهان با شکوه و شرکت گسترده تر کارگران و مزد بگيران برگزار خواهد شد. به هر طريقی که می توانيد اين روز را با شکوه تر وگسترده تر از پيش برگزار کنيد، خواهان تعطيلی اول ماه مه به عنوان تعطيل عمومی شويد، همبستگی و سازمان يابی را به پيام اول ماه مه امسال تبديل کنيد، حق تشکل سنديکائی، آزادی فعالين و رهبران سنديکائی، مهار تورم، افزايش دستمزدها و لغو قردادهای موقت را در صدر مطالبات خود قرار دهيد، خواهان آزادی زندانيان سياسی و اجتماعی از جمله اسالو شويد، با تغيير قانون کار به سود منافع سرمايه داران مخالفت کنيد، تشکيل سنديکاها و هيئت های موسسان سنديکائی را در راس برنامه کار سال آينده خود قرار دهيد.
از ساير جنبش های اجتماعی و سياسی که بر عليه استبداد، تبعيض، بی عدالتی و برای آزادی و برابری به اعتراض بر می خيزند، حمايت کنيد. از سازمانها، کميته ها و نهادهای مدافع حقوق بشر، صلح و انتخابات آزاد و عادلانه، حقوق کودکان و از مادران صلح و گروه هائی که برای آزادی زندانيان سياسی فعاليت می کنند، حمايت کنيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کارگران و مزد بگيران!
در سال گذشته چالش سنگينی ميان مدافعين جهانی سازی نئوليبراليستی با حاميان "جهانی ديگر ممکن است!" در عرصه های مختلف جريان داشت. صاحبان شرکتهای فرامليتی کوشيدند با بهره گيری از امکانات عديده ای که در اختيار دارند، مقاومت فزاينده مخالفين خود را که سيطره مخرب آنان بر جهان را بر نمی تابند، در هم شکنند. اما اين اقدامات بر دامنه مخالفتها افزود. مخالفت با تعرض به حقوق کار، کاهش تامين اجتماعی، تعميق شکاف بين شمال و جنوب، گسترش فقر و بيکاری، گرانی مواد غذائی، تخريب محيط زيست، نقض حقوق بشر، تداوم حضور نظامی در عراق، گسترش ناتو، کشتار مردم بيگناه فلسطين، رشد بنيادگرائی، اعمال فشار بر دولتهای چپ گرای آمريکای جنوبی و مرکزی.
احزاب چپ، اتحاديه های کارگری، طرفداران حفظ محيط زيست، سازمانهای هوادار صلح، مدافعين آزادی و عدالت اجتماعی، مخالفين سياستهای بانک جهانی و شرکت های چند مليتی، گروه های خواهان لغو ديون کشورهای فقير و تشکيل دهندگان فروم اجتماعی، جبهه جهانی رنگين کمان مخالفين جهانی سازی نئوليبراليستی را تشکيل ميدهند. جبهه ای که سال به سال بر نيروی آن افزوده ميشود.
کارگران و مزد بگيران با همراهی و حمايت از اين جبهه که برای ايجاد يک دنيای بهتر تلاش می کند، آن را تقويت کنيد.

هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ (۲۶ آوريل ۲۰۰۸)

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه فدائيان خلق (اکثريت) به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016