پنجشنبه 2 اسفند 1386

علی لاريجانی: جريان اصولگرايی قبيله‌ای نيست، حمله نظامی به ايران دست کردن در لانه زنبور است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - قم
سرويس: سياسی


نماينده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنيت ملی شب گذشته در جمع طلاب و فضلای قم تخريب را سبب تضعيف نظام دانست و گفت: انتخابات نماد دموکراسی و اقتدار نظام است و همه گروه‌ها و احزاب موظف به دعوت مردم برای حضور پرشور در انتخابات هستند.

به گزارش ايسنا، علی لاريجانی با اشاره به اهميت و بازتاب بيرونی انتخابات مجلس هشتم گفت: دشمنان هر آن منتظرند تا نتيجه فشارها و تحريمات خود بر ملت ايران را ببينند.

وی خاطر نشان کرد: من نگران فشارهای بيرونی نيستم؛ بلکه خطر از داخل کشور ما را تهديد می‌کند که بايد آن را جدی گرفت.

وی عزت، قدرت و شرافت را پيام سياسی انتخابات دانست و افزود: اگر بتوانيم مشکلات موجود از قبيل گرانی، اشتغال و غيره را کاهش دهيم، می‌توان به حضور گسترده مردم در انتخابات اميدوار بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون در وضعيت نسبتا اميدوار کننده‌ای بسر می‌بريم و در صورت هماهنگی دولت و مجلس سرنوشت خوبی در انتظار کشور خواهد بود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود از اختلاف به عنوان سم ياد کرد و افزود: ما نبايد يکديگر را تخريب کنيم، چرا که کشور را اينگونه نمی‌توان اداره کرد.

وی با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبری در خصوص دايره اصولگرايی گفت: جريان اصولگرايی قبيله‌ای نيست که بتوان آن را تقسيم يا تفکيک کرد؛ بلکه هر کس به اسلام و قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب پايبند باشد داخل دايره اصولگرايی است.

وی هم چنين در رابطه با مسايل مطرح شده در زمينه هتک حرمت بيت امام راحل گفت: تا وقتی ولی فقيه در کشور وجود داشته باشد، آرمان‌های امام فراموش نخواهد شد.

وی تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب بهترين علمدار فکر امام خمينی هستند.

لاريجانی در پاسخ به سوالی در مورد کانديداتوری خود از قم گفت: حسن نيت و نظر مراجع و علما و جامعه مدرسين سبب شد تا از قم کانديدا شوم.

وی با بيان اينکه در صورت انتخاب از سوی مردم قم، دفتر فعالی را راه‌اندازی و با نخبگان جلساتی پيرامون شهر قم برپا خواهم کرد، گفت: قم بايد به شهر نمونه اسلامی تبديل شود و اين دور از دسترس نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تصريح کرد: قم مرکز شيعه در جهان است و لذا بايد گام‌های جدی‌تری در عمران و آبادانی آن برداشته شود.

لاريجانی در پاسخ به سوالی در مورد پرونده هسته‌ای ايران گفت: رسانه‌های خارجی به دنبال تخريب گزارش البرادعی هستند. در حالی که تمامی کارهای ايران با توافق آژانس انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال ديگری در مورد حمله آمريکا به ايران آن را دست کردن در لانه زنبور دانست و اظهار کرد: شواهد حاکی از عدم احتمال حمله به ايران است با اين وجود ما بايد آمادگی خود را حفظ کنيم.

Copyright: gooya.com 2016