سه شنبه 14 خرداد 1387

ديدار دوساعته لاريجانی و احمدی نژاد، آفتاب

محمود احمدی نژاد گفت: «برخی جنگ روانی را شکل داده اند که می خواهند کارهای دولت و کارهايی را که در کشور در حال انجام است، سست کنند».


آفتاب: محمود احمدی نژاد، عصر روز دوشنبه در بهارستان حاضر شد و انتخاب دکتر علی لاريجانی به عنوان رييس جديد مجلس شورای اسلامی را به وی تبريک گفت.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، در اين ديدار که بعد از ظهر دوشنبه در حدود ۲ ساعت به طول انجاميد ،محمود احمدی نژاد اظهار اميدواری کرد در اين مقطع ميان دولت نهم و مجلس هشتم فصل جديدی از همکاری ها و همراهی ها در جهت خدمت بهتر به مردم و پيشبرد هر چه بهتر امور کشور رقم بخورد.

احمدی نژاد و لاريجانی پس از اين ديدار در يک کنفرانس خبری مشترک شرکت و به سوالات خبرنگاران درباره محورهای اين ديدار پاسخ دادند.

محمود احمدی نژاد با تبريک انتخاب علی لاريجانی به عنوان رييس هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی گفت: «امروز آقای لاريجانی در مسووليت رياست مجلس شورای اسلامی مشغول خدمت هستند و اين مسووليت، فرصت ارزشمند خدمتگزاری است».

وی با بيان اينکه جايگاه مجلس در جمهوری اسامی ايران، ‌جايگاه بسيار رفيعی است، اظهار داشت: «مجلس پشتوانه مستحکم تحقق آرمان های ملت و نشانه مستحکم تصميم گيری ها در پيشبرد امور کشور است».

رييس قوه مجريه خاطرنشان کرد: «مجلس و دولت به طور مستمر با هم در تعامل هستند و به طور مشترک امور کشور را به جلو می برند. در بخش قانونگذاری، نظارت، مشورت و طراحی نقش مجلس نقش بسيار برجسته ای است و در بخش اجرايی نيز دولت کار را به جلو می برد».

احمدی نژاد تصريح کرد: «خوشبختانه پس از انقلاب تعامل بين دولت و مجلس بسيار سازنده بوده است اما اميد داريم که در اين مقطع بين دولت نهم و مجلس هشتم فصل جديدی از همکاری ها و همراهی ها در جهت خدمت بهتر به مردم و پيشبرد هر چه بهتر امور کشور رقم بخورد».

احمدی نژاد هدف ديگر از ديدار خود با لاريجانی را عرض تبريک به رييس و نمايندگان مجلس هشتم در مسووليت جديد بيان کرد.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درخصوص شايعه تغيير " طهماسب مظاهری" رييس کل بانک مرکزی گفت: «برخی جنگ روانی را شکل داده اند که می خواهند کارهای دولت و کارهايی را که در کشور در حال انجام است، سست کنند و اين کار خوبی نيست».

احمدی نژاد در ادامه مصاحبه مشترک با رييس مجلس هشتم، موضع مجلس هشتم، در قبال گزارش اخير محمد البرادعی مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی را بسيار انقلابی و بجا توصيف و درعين حال تاکيد کرد که اکنون ضرورتی برای تجديد نظر در همکاری با آژانس وجود ندارد.

محمود احمدی نژاد تاکيد کرد: «مجلس مستحکم در دفاع از حقوق ملت ايستاده است و اجازه نمی‌دهد که کسی در ذهنش مطلبی بگذارند و بخواهد گوشه‌ای از حقوق ملت ايران را خدشه دار کند».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی لاريجانی نيز دراين مصاحبه مشترک در خصوص همکاری مجلس با ساير قوا اظهار داشت: «ما روی بعضی از مکانيسم های همکاری مجلس با دولت و قوه قضائيه می انديشيم و امروز نيز فرصتی بود تا با دولت همکاری ها را در قالب نهادينه ای قرار دهيم».

رييس مجلس هشتم گفت: «ممکن است برخی اوقات اختلاف نظرهايی وجود داشته باشد و بعد از مدتی هم با نشست هايی حل شود اما اگر همکاريها شکل نهادينه ای به خود بگيرد می تواند برای کشور مفيد باشد».

وی تاکيد کرد: «ما به دنبال چنين راه حلی هستيم و امروز نيز در اين زمينه با آقای رييس جمهور بحث هايی داشتيم که قرار شد دنبال شود».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار دوساعته لاريجانی و احمدی نژاد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016