دوشنبه 6 اسفند 1386

ثمره هاشمی: شورای امنيت از ايران عذرخواهی کند، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۱۲/۰۶‬

مشاور ارشد رييس‌جمهوری بابيان‌اينکه تصويب قطعنامه‌جديد عليه فعاليت‌های هسته‌ای صلح آميز ايران از سوی شورای امنيت مضحک است ، تصريح کرد: شورای امنيت سازمان ملل بايد صراحتا بی‌اساس بودن قطعنامه‌های خود را اعلام کرد و از ملت‌ها و دولت‌های جهان بخصوص ملت و دولت ايران عذرخواهی کند.

"سيدمجتبی ثمره هاشمی" در گفت و گو با روزنامه ماينيچی ژاپن با اشاره به‌گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای ايران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران، حق خود را در احقاق حقوق هسته‌ای و همچنين درخواست جبران خسارت‌هايی که از نظر سياسی و اقتصادی در پی اقدامات عليه برنامه هسته‌ای متحمل شده است، برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوری ، مشاور ارشد رييس‌جمهوری با بيان اينکه ملت ايران اجازه نمی‌دهد حقوق مسلمش در دستيابی به فناوری صلح‌آميز هسته‌ای از سوی کسی ضايع شود، تاکيد کرد: اگر شورای امنيت مجددا با فشار آمريکا و برخی دولت‌های اروپايی اشتباه ديگری مرتکب شود مواضع جديدی از جانب جمهوری اسلامی ايران در موضوع هسته‌ای اتخاذ خواهد شد.

ثمره هاشمی با بيان اينکه قطعنامه‌های قبلی شورای امنيت عليه فعاليت‌های هسته‌ای صلح‌آميز ايران براساس اتهامات و دروغ‌های دولت‌آمريکا و برخی کشورهای اروپايی نسبت به ايرن تصويب شده است، گفت: قطعنامه‌های قبلی شورای امنيت مردود بوده و هيچگونه ارزش حقوقی و اجرايی ندارد زيرا طبق گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و حتی گزارش نهادهای اطلاعاتی آمريکا صلح آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای ملت ايران و بی‌اساس بودن ادعاهای آمريکا و متحدانش اثبات شده است.

مشاور ارشد رييس‌جمهوری با اشاره به اينکه آژانس بين‌المللی انرژی اتمی رسما اعلام کرده که ايران به همه سوالات پاسخ داده است، خاطر نشان کرد:
جمهوری اسلامی ايران به عنوان عضو آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و متعهد به معاهده "ان.پی.تی" به تکاليف خود عمل کرده و به همه سوالات آژانس حتی زودتر از برنامه زمانبندی پاسخ داده است و به همين دليل واضح است که بايد بر دستيابی به حقوق خود اصرار کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ثمره هاشمی در بخش ديگری از گفتگو با روزنامه ماينيچی ژاپن ملت ايران را صلح‌طلب، نجيب و دارای روابط دوستانه با ساير ملت‌ها معرفی و تاکيد کرد:
اگر دولت آمريکا رفتار خود را اصلاح کرده و به حقوق ملت ايران تعرض نکند و دست از فتنه انگيزی در منطقه بردارد آنگاه ايران از بهبود روابط با اين کشور استقبال می‌کند.

مشاور ارشد رييس‌جمهوری با تاکيد بر اينکه دولت آمريکا با تغيير و اصلاح رفتار خود می‌تواند شرايط را عوض کند، اظهار داشت: امروز در عمل می‌بينيم که موضع‌گيری‌های آمريکا تفاوتی نکرده است زيرا آنها از گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آميز بودن فعاليت‌های هسته ايران ابراز نااميدی کرده و به مواضع خصمانه خود عليه ملت ايران ادامه داده‌اند.

ثمره هاشمی با بيان اينکه سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران مبتنی بر عدالت و احترام متقابل است، گفت: ايران آماده گسترش و توسعه مناسبات و همکاری‌ها با همه کشورها بجز رژيم صهيونيستی است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ثمره هاشمی: شورای امنيت از ايران عذرخواهی کند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016