پنجشنبه 16 اسفند 1386

ایران قطع اینترنت در روز انتخابات را رد کرد، بی بی سی

مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور ایران قطع اینترنت و سایت های اینترنتی در روز برگزاری انتخابات مجلس هشتم را رد کرد.

آقای پورمحمدی، امروز چهارشنبه 15 اسفند در حاشیه نشست هیات دولت با اعلام این مطلب گفت که وزارت کشور جمهوری اسلامی، اقدام های امنیتی انتخابات را انجام داده و مشکل مرتبط با اینترنت به عهده وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات است.

پیش از این وزیر کشور جمهوری اسلامی در روز دوازده اسفند از احتمال قطع اینترنت و سایت های اینترنتی در روز انتخابات خبر داده بود.

آقای پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره درخواست وزارت کشور از وزارت ارتباطات و فن آوری برای قطع سایت های اینترنتی در روز انتخابات مجلس گفته بود که این اقدام به برنامه های امنیتی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات بستگی دارد.

وزیر کشور ایران در خصوص شرایطی که ممکن است منجر به مسدود شدن احتمالی سایتهای اینترنتی شود توضیحی نداده اما تاکید کرده بود: "اقدامات احتیاطی، خواهی نخواهی انجام می شود و وزارت ارتباطات هم برای برقراری امنیت انتخابات، دقت لازم را خواهد داشت."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ایران برخی از سایت های اینترنتی از سوی مخابرات فیلتر شده و کاربران برای دسترسی به آنها از فیلترشکن ها استفاده می کنند.

تا کنون سابقه نداشته که در ایران و در روز انتخابات، سایت های اینترنتی که مهم ترین منبع خبری کاربران اینترنت در ایران هستند، مختل شوند.

محدود سازی دسترسی به اينترنت پرسرعت از سوی دولت و افزايش فيلترينگ از دیگر اقدام هایی بوده که طی سال های اخیر در ایران صورت گرفته است.

مسدود کردن سايت های اينترنتی و برخورد با مديران و نويسندگان سايت ها و وبلاگ ها و زندانی کردن وبلاگ نويسان به اتهام انتشار مطالب خلاف قانون از جمله مهم ترين محدوديت های اينترنتی در ايران بوده است.

در ایران طبق قانون سایت های اینترنتی باید رسما به ثبت برسند. ماه پیش معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بر ثبت سایت های اینترنتی مطابق با طرح ساماندهی سایت ها و پایگاه های اینترنتی تاکید کرد اما افزود که وبلاگ ها مشمول این طرح نمی شوند.

دی ماه سال پیش وزارت فرهنگ و ارشاد ايران به همه دارندگان سايت ها و وبلاگ ها دو ماه فرصت داده بود تا با مراجعه به سايت "ساماندهی پايگاه های اينترنتی ايرانی" سايت و وبلاگ خود را ثبت کنند و گرنه مسدود خواهند شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ایران قطع اینترنت در روز انتخابات را رد کرد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016