چهارشنبه 22 اسفند 1386

رهبر جمهوری اسلامی: نمايندگانی انتخاب شوند که راه را برای خدمت دولت هموارتر کنند، فارس

خبرگزاری فارس: حضرت آيت الله خامنه‌ای ايجاد ترديد در مردم در زمينه خدمات بزرگ دولت و مجلس، را از اهداف تبليغاتِی بيگانگان دانسته و تأکيد کردند: مردم نمايندگانی را انتخاب کنند که دارای مرزبندی روشن و مشخص با دشمنان باشند و راه را برای خدمت بيشتر دولت پرتلاش و خدمتگزار کنونی، هموارتر کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت الله خامنه‌ای امروز چهارشنبه در ديدار قشرهايی از مردم شهرهای مختلف کشور، جمعی از عشاير سراسر ايران، شماری از خانواده های معظم شهدا و تعدادی از کاروانهای راهيان نور با اشاره به مخالفت استکبار با «برگزاری انتخابات در ايران، حضور مردم در آن و انتخاب نمايندگان اصلح»، علت اصلی تلاش بی‌وقفه و گسترده تبليغاتی – سياسی بيگانگان را برای جلوگيری از حضور پرشور ملت در انتخابات ۲۴ اسفند، دشمنی زورگويان جهانی با اسلام و جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: آنان درک کرده‌اند که ملت بزرگ ايران، ميدان‌دار و پرچم دار روند بيداری و اقتدار امت اسلامی است به همين علت با هر مسئله‌ای که زمينه ساز «عزت و رفاه و پيشرفتِ ايران و ايرانی» باشد مخالفند.
ايشان افزودند: بنده با اطمينان کامل تأکيد می‌کنم که انتخاباتی که تاکنون انجام شده، صحيح و درست بوده و انتخابات روز جمعه نيز همينگونه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با يادآوری سخنان اخير مقامات آمريکايی مبنی بر صدور قطعنامه ضد ايرانی برای جلوگيری از شرکت مردم در انتخابات مجلس افزودند: کسانی که مدعی دموکراسی هستند به صراحت با دموکراسی و انتخابات در ايران دشمنی می‌کنند چرا که می دانند مردمسالاریِ نظام اسلامی زمينه ساز قدرت و پيشرفت ملت ايران است، اما مردم آگاه و شجاع ايران، همچون همه رويدادهای مهم پس از انقلاب، اين بار نيز پرشورتر از گذشته در انتخابات شرکت می کنند و نقشه های زورگويان بين المللی را «برای تضعيف نظام اسلامی و افزايش فشار به ايران»، خنثی خواهند کرد.
رهبر انقلاب اسلامی ايجاد ترديد در مردم ايران را در زمينه خدمات بزرگ دولت و مجلس، يکی ديگر از اهداف تبليغاتِ سياسی بيگانگان دانستند و افزودند: مخالفان حضور ملت ايران در صحنه، در صددند درباره آزاد بودن و صحت و سلامت انتخابات ترديد ايجاد کنند اما بنده با اطمينان کامل تأکيد می‌کنم که انتخاباتی که تاکنون انجام شده، صحيح و درست بوده و انتخابات روز جمعه نيز همينگونه خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه‌ای، مهمترين مسئله در انتخابات مجلس هشتم را ضرورت «حضور گسترده‌ی» مردم خواندند و خاطرنشان کردند: اين حضورِ تعيين کننده، در «۳۰ سال اخير» همواره مايه قدرت بيشتر کشور و دولت بوده و روز به روز، آرمانها و ارزشهای انقلاب را زنده تر کرده است.
ايشان استحکام ايمان و ديانت را در دلهای آحاد مردم، از مهمترين ارزشهای انقلاب خواندند و افزودند: عدالت اجتماعی – مبارزه با فساد – مردم سالاری دينی – تحميل نکردن «آرای فردی، حزبی، دولتی و غيره»، به ملت و آزادی انتخاب مردم در چارچوب مقررات اسلامی از جمله­ی ارزشها و مبانی انقلاب است و مجلس هشتم نيز به ياری پروردگار و همت و دقت مردم با توجه به همين ارزشها شکل خواهد گرفت.
حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به عملکرد متفاوت دوره های مختلف مجلس، درباره مسائل گوناگون از جمله انرژی هسته ای، ضرورت تأمل و تدبر مردم در انتخاب نامزدهای اصلح را خاطرنشان کردند و افزودند: آحاد مردم با هوشياری، تحقيق و مراجعه به افراد «خبره، مطلع و مطمئن» نمايندگانی متدين – امين - طرفدار عدالت – مخالف با فساد – طرفدار محرومان - پايبند به خط امام و طرفدار ارزشها و مبانی اسلامی به مجلس بفرستند و به کسانی رأی دهند که با افکار و اهداف دشمنان دارای مرزبندی روشن و مشخص هستند.
رهبر انقلاب اسلامی در همين زمينه اصل شرکت در انتخابات را دارای ثواب الهی دانستند و افزودند: البته دقت و تشخيص درست، اجر ثواب مضاعف را در پی خواهد داشت.
ايشان، ‌ابراز حساسيت مکرر مقامات امريکايی را درباره انتخابات مجلس هشتم، از نشانه های نادانی آنها برشمردند و افزودند: اين مسئله موجب شده که ملتهای مسلمان، با حساسيت بيشتری انتخابات ايران را پيگيری کنند تا ببينند ملت ايران چگونه وارد اين عرصه بزرگ می شود و چه کسانی را انتخاب می کند.
حضرت آيت الله خامنه‌ای با يادآوری سخنان امام خمينی (ره) مبنی بر نترسيدن از دشنام و اخم دشمن، افزودند: امام بزرگوار معتقد بود دشمنان ملت، بی جهت و بدون هدف از کسی تعريف نمی کنند و ملت هوشيار ايران، اين سخن امام را همواره در خاطر دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت مرزبندی روشن مجموعه های سياسی با بيگانگان خاطرنشان کردند: خوشبختانه بجز اقليتی کوچک، مجموعه های سياسی کشور درباره مبانی اسلام و انقلاب اتفاق نظر دارند اما در مقابل دشمن، بايد رودربايستی و ملاحظه را کاملاً کنار گذاشت و با روشن کردن مرزها، فقط ملاحظه خدا و ملت را کرد و اين، يک شاخص است.
ايشان افزودند: مردم در انتخاب نمايندگان مجلس اين شاخص را نيز در نظر خواهند گرفت تا به ياری پروردگار و در پرتو «شور و شوق» و شرکت عمومی مردم، مجلس هشتم يکسره يا با اکثريتی قاطع، تبلور و تجسم واقعی آرمانهای ملت و ارزشهای اسلام و انقلاب شود و ضمن ادای وظايف گسترده و سنگين قانونگذاری و نظارت، راه را برای خدمت بيشتر دولت پرتلاش و خدمتگزار کنونی، هموارتر کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حضرت آيت الله خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود، با تبريک حلول ماه مبارک ربيع الاول ، ماه ولادت و هجرت نبی مکرم اسلام ، سراسر زندگی پيامبر اعظم را الهام بخش، درس آموز و نشاط آفرين خواندند و تصريح کردند: اگر مسلمانان در اين گنجينه نهفته، تدبر و تأمل کنند و به سيره و درسهای قولی و عملی پيامبر اسلام پايبند باشند، امت اسلامی به چنان موقعيتی در جهان می رسد که هيچ قدرتی توان زورگويی به مسلمانان و تهديد آنان را نداشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به صف آرايی علنی و صريح صهيونيستها و دولتهای زير نفوذ آنان در مقابل اسلام و حملات سازمان يافته به شخصيت نبی مکرم اسلام خاطر نشان کردند: نظام سلطه از توجه ملتهای مسلمان به تعاليم پيامبر اعظم و نتيجه طبيعی آن يعنی بيداری امت اسلامی و قدرت گرفتن جامعه يک ميليارد و پانصد ميليونی مسلمانان وحشت دارد بهمين علت پيامبر خاتم و رحمه للعالمين را آماج حملات تبليغاتی خود قرار داده است.
ايشان جمهوری اسلامی ايران را پرچمدار اسلام و عمل به تعاليم پيامبر برشمردند و تصريح کردند:‌ حقوق بشر، دموکراسی و انرژی هسته ای بهانه های آمريکا برای فشار به ايران است اما مردم جهان ماهيت حقيقی دولت آمريکا و رژيم صهيونيستی را درک کرده اند و با مشاهده فجايع غزه، فلسطين و عراق، امريکا و اسرائيل را بزرگترين دشمنان بشر می دانند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت رسمی رئيس جمهور امريکا با قانون منع شکنجه افزودند: مدعيان دفاع از حقوق بشر، رسماً پرچمدار شکنجه و شکنجه گری شده اند و همين واقعيات باعث شده است که شعار مرگ بر امريکا که روزی فقط از ايران شنيده می شد امروز به شعار مشترک ملتهای مسلمان و بسياری از ملتهای غيرمسلمان تبديل شود.

Copyright: gooya.com 2016