چهارشنبه 1 خرداد 1387

رهبر جمهوری اسلامی: حفظ مرز‌های گروه‌های سياسی با غيرخودی‌ها و بيگانگان ضرورت دارد، فارس

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مرزهای سياسی و اعتقادی همانند مرزهای جغرافيايی است که اگر کمرنگ شوند، ممکن است برخی خودی‌ها بدون آنکه متوجه باشند وارد حريم بيگانگان، يا برخی بيگانگان و غيرخودی‌ها وارد حريم انقلاب اسلامی شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آيت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در ديدار مسئولان و دست اندرکاران ستاد برگزاری مراسم نوزدهمين سالگرد ارتحال امام خمينی (ره) با اشاره به نقش و جايگاه حضرت امام (ره) به عنوان مرکز و نقطه ثقل هويت انقلاب اسلامی و اهتمام مستمر ايشان برای حفظ و مراقبت از مرزهای سياسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی، تأکيد کردند: امام راحل در دوران نهضت اسلامی و پس از پيروزی انقلاب اسلامی با نوشتار و گفتار خود خطوط اساسی و مرزهای نظام جمهوری اسلامی ايران را مشخص کردند و مهم‌ترين مسئله رعايت اين مرزها و حفظ حريم هويت انقلاب اسلامی است.
ايشان شخصيت کامل و جامع الاطراف امام خمينی (ره) را الگويی الهام بخش و جذاب برای حرکت در مسير صحيح دانستند و افزودند: امام بزرگوار در مراحل مختلف انقلاب اسلامی همواره تلاش کردند با حفظ حريم هويت انقلاب اسلامی مانع از کج روی و گمراهی و نفوذ عناصر بيگانه شوند که اين روش درس بزرگی برای ماست.
رهبر انقلاب اسلامی با بيان برخی نکات و تأکيدات امام خمينی (ره) در مسائل مختلف به منظور برجسته نگه داشتن مرزهای سياسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کردند: امام راحل برای حفظ حريم هويت انقلاب اسلامی حتی استفاده از واژه های عاريتی همچون جمهوری دموکراتيک را منع می کردند و بر نوآوری و واژه سازی در چارچوب نگاه دينی و اعتقادی انقلاب تأکيد داشتند.
حضرت آيت الله خامنه‌ای با تأکيد بر اينکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمينی (ره) نوآوری بود، افزودند: اين نوآوری همواره در حرکت امام بزرگوار و روش های ايشان نيز مشهود بود که استفاده از عبارت جمهوری اسلامی به جای جمهوری دموکراتيک و همچنين به کارگيری کلمه ولايت به جای حکومت و سلطنت از جمله اين نوآوری‌ها برای مشخص کردن مرزهای نظام جمهوری اسلامی بود.
ايشان در بيان وجه تمايز ولايت با حکومت و سلطنت خاطرنشان کردند: ولايت، اقتدار همراه با برادری و رفاقت است و انتخاب اين واژه در مقابل حکومت و سلطنت بدين معناست که نظام اسلامی معتقد به اقتدار سياسی براساس اعتقادات دينی است که اين نشان از حکمت و اهتمام امام (ره) برای مشخص کردن مرزها با ديگر نظام های سياسی است.
رهبر انقلاب اسلامی با يادآوری توصيه مکرر ايشان به فعالان، جناح‌ها و گروه‌های سياسی مبنی بر حفظ مرزهای خود با غيرخودی‌ها و بيگانگان خاطرنشان کردند: مرزهای سياسی و اعتقادی همانند مرزهای جغرافيايی است که اگر کمرنگ شوند و يا حساسيت ها در قبال آنها کم شود، ممکن است برخی خودی‌ها بدون آنکه متوجه باشند وارد حريم بيگانگان، يا برخی بيگانگان و غيرخودی‌ها وارد حريم انقلاب اسلامی شوند.
حضرت آيت الله خامنه‌ای در همين خصوص افزودند: متأسفانه اين اتفاق در کشور ما افتاد و براثر غفلت ها،‌ در برخی مواقع، اهتمام جدی برای حفاظت از مرزهای فکری، عقيدتی و سياسی نشد و در نتيجه کسانی که از خانواده انقلاب و عاشق امام بودند به تدريج و بدون آنکه متوجه شوند از مرزها عبور کردند و براثر تنفس در فضای خارج از اين مرزها، دچار دگرگونی و تغيير شدند.
ايشان خاطرنشان کردند: البته از آن طرف هم کسانی ناروا و بدون هيچ مشکلی داخل مرزها شدند، بنابراين همه بايد مراقب باشند و همواره برای حفظ و برجسته باقی ماندن مرزهای اعتقادی و محدوده جغرافيايی سياسی نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد براينکه، خطوط اساسی و بياناتی که امام خمينی (ره) در طول ده سال از عمر پربرکت خود پس از پيروزی انقلاب اسلامی، با گفتار و نوشتار مشخص کردند همان مرزها و حريم نظام جمهوری اسلامی است، افزودند: نظام جمهوری اسلامی نظامی پيش رونده و زاينده در درون خود است و همانند خورشيد از درون آن انرژی می جوشد و واضح ترين دليل برای اين امر، ناکامی توطئه ها و اقدامات دشمنان برای خاموش کردن انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته است.
حضرت آيت الله خامنه‌ای با اشاره به امکانات برتر علمی، انسانی، مالی و تبليغاتی دشمنان در مقايسه با امکانات انقلاب اسلامی ايران خاطرنشان کردند: با وجود اين نابرابری، هرگاه ميدان رقابت و يا چالشی ميان نظام اسلامی و قدرت‌های بزرگ به وجود آمده، پيروزی و تأثيرگذاری با جمهوری اسلامی ايران بوده و اين معادله در سی سال گذشته بارها تکرار شده است.
ايشان تأکيد کردند: اين امر نشان دهنده نيروی درونی و ظرفيت بسيار سرشار انقلاب اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اذعان بيگانگان به قدرت فزاينده نظام اسلامی در منطقه و تأثيرگذاری آن بر افکار عمومی جهان تأکيد کردند: اين در شرايطی است که ما از همه ظرفيت‌های انقلاب اسلامی استفاده نکرده‌ايم، اگر از همه ظرفيت ها استفاده شود، اين دريا بسيار سرشارتر است.
حضرت آيت الله خامنه‌ای، ايستادگی نظام اسلامی در مقابل قدرت‌ها، و قدرت فزاينده آن با وجود همه توطئه ها را اتفاقی معجزه آسا و بی نظير در تاريخ کشور ارزيابی و خاطرنشان کردند: نمونه بسيار کامل‌تر اين اتفاق فقط در تاريخ اسلام و در دوران ده‌ساله حکومت پيامبر (ص) رخ داده است که با هيچ دوره ای قابل مقايسه نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايشان در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اهميت بالای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمينی (ره)، اظهار ارادت و علاقه مردم و حضور آنان در اين مراسم را در دنيا مثال زدنی و بی سابقه دانستند و افزودند: نکته درخور توجه و مهم اين مراسم حضور اکثريت جوانانی است که دوران امام (ره) را درک نکرده اند اما به ايشان عشق می ورزند و اين نشان دهنده جاذبه تمام نشدنی امام خمينی (ره) است که همچنان دل‌ها را به سوی خود می کشاند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنين در پايان از دست اندرکاران برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و دستگاه‌هايی که در اين خصوص فعاليت می کنند تشکر کردند.
در آغاز اين ديدار آقای محمد علی انصاری رئيس ستاد برگزاری نوزدهمين سالگرد ارتحال امام خمينی (ره) با اشاره به نوآوری‌های امام راحل در عرصه های مختلف فرهنگی، سياسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی نوآوری‌های امام (ره) و جذابيت آنها برای مسلمانان و افکار عمومی جهان را برای ادامه سلطه خود خطرناک می دانستند بنابراين با عناوين و به بهانه های مختلف به مقابله با آن پرداختند ولی تاکنون نتوانسته اند مانع از گسترش انديشه ها و افکار امام راحل شوند.
وی همچنين از تمهيدات انجام شده برای برگزاری هرچه با شکوهتر نوزدهمين سالگرد ارتحال امام (ره) گزارشی ارائه کرد.

Copyright: gooya.com 2016