یکشنبه 26 اسفند 1386

اطلاعيه جبهه مشارکت: همت و حضور مردم بازی طراحی شده را بر هم زد


به نام خدا
با پايان يافتن برگزاری انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی نتايج اعلام شده را می توان نشانه روشنی از آن دانست که عليرغم تمام تمهيدات و زمينه‌سازی‌های غيرقانونی و ناعادلانه که از سوی مجريان و ناظران انتخابات فراهم شده بود و در عين طراحی نقشه برای تشکيل مجلسی يکدست و تک‌صدايی، بازی جريان حاکم در انتخابات با همت و حضور شهروندان آگاه و نيروهای اصلاح‌طلب بر هم خورد و به گواهی آمار و نتايج نه فقط در ۱۰۲ کرسی رقابتی در شهرستان‌ها نامزدهای جناح حامی دولت نهم در اقليت قرار گرفته‌اند، بلکه در يکصد و شصت کرسی از پيش‌تعيين شده مجلس نيز توفيق طراحان نقشه انتخابات کامل نبوده و با رأی آوردن نامزدهای منفرد و منتقد دولت در اين حوزه‌ها آن بازی از پيش طراحی شده نيز بر هم خورده است.

نتايج اعلام شده حاکی از آن است که در ۱۰۲ کرسی رقابتی ۳۵ نفر از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان در مرحله اول توسط مردم انتخاب شده‌اند و ۱۵ نفر از آنان نيز به مرحله دوم راه يافته‌اند که عموماً با ديگر نامزدهای اصلاح‌طلب يا منفرد رقابت خواهند کرد. ده نفر ديگر از منتخبان اين ۱۰۲ کرسی نمايندگی از نيروهای اصلاح‌طلبی هستند که بنا بر پاره‌ای ملاحظات در فهرست اعلام شده از سوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان جای نگرفتند. در ۷ کرسی از ۱۰۲ کرسی رقابتی نامزدهای منفرد و منتقد دولت نهم حائز اکثريت شده‌اند و سهم طرفداران دولت نهم از اين ۱۰۲ کرسی ۳۵ نماينده است.

اين نتايج نشان‌دهنده آن است که چنانچه انتخابات آزاد و عادلانه برگزار می‌شد و با ردصلاحيت فله‌ای نامزدهای با نفوذ جريان اصلاحات را در حوزه‌های مختلف انتخاباتی قلع و قمع نمی نمودند تا در همه ۲۹۰ کرسی انتخابات امکان رقابتی آزاد و عادلانه فراهم می‌شد با توجه به تعميم اين ۱۰۲ کرسی به کل کشور می توان مدعی بود که فضای مجلس هشتم را اکثريت قاطع اصلاح‌طلبان با حداقل ۶۰ درصد کرسی‌های نمايندگی در اختيار خود می داشتند.

به هر روی تا همين جای کار و عليرغم همه طراحی‌ها برای حذف اصلاح‌طلبان در مجلس هشتم، فراکسيونی قدرتمندتر و پرشمارتر از فراکسيون اصلاح‌طلبان در مجلس هفتم تشکيل شده است.

اما در مورد انتخابات در حوزه انتخابيه تهران، فضای تبليغات پيش از از انتخابات و اقبال مردمی به فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و همچنين فضای عمومی حاکم بر شعب اخذ رأی در روز انتخابات نشان از اقبال قابل توجه و چشمگير به فهرست اصلاح‌طلبان داشت.

عليرغم تخلف آشکار هیأت‌های اجرايی و نظارت در حذف دو سوم ناظران انتخاباتی نامزدهای اصلاح‌طلب و ممانعت از حضور آنان در فرايند اخذ و شمارش آراء، گزارش‌های ۱۲۰۰ ناظر باقی مانده از شعب اخذ رأی و صندوق‌های شمارش شده حاکی از آن است که نتايج اعلام‌ شده از سوی ستاد انتخابات تفاوت آشکاری با واقعيت‌های صندوق های رأی دارد و ترکيب و ترتيب منتخبان تهران غير از نتايج اعلام شده می‌باشد.

يکدستی مجريان و ناظران انتخاباتی در اين دوره، حذف ناظران نامزدهای اصلاح‌طلب، تخلفات گسترده جناح دولتی در ايام تبليغات و حتی روز رأی‌گيری نگرانی‌های گسترده‌ای را در مورد سلامت انتخابات به وجود آورده بود که نوع و نحوه اعلام نتايج مؤيد و مقوم اين نگرانی‌هاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جبهه مشارکت ايران اسلامی با تأکيد بر اين نگرانی‌ و دغدغه‌ها اعلام می‌دارد، ستاد انتخابات کشور بايد هر چه سريعتر نتايج تک تک صندوق‌های اخذ رأی در تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر را به طور روشن و به تفکيک در اختيار افکار عمومی بويژه نامزدهای انتخابات قرار دهد تا امکان مقايسه نتايج اعلام شده با آراء ريخته شده در صندوق ها فراهم آيد.

اين خواست قانونی همه کسانی است که دغدغه سلامت انتخابات را دارند، خواسته‌ای که در انتخابات سومين دوره شورای اسلامی تهران مؤکدا از وزارت کشور مطالبه شد و متأسفانه به آن وقعی ننهادند و تا هم آکنون ترديدها را در مورد نتايج آن انتخابات با خود به يدک می‌کشند.
بر اين جمله امام راحل (ره)‌تأکيد می‌کنيم که «ميزان رأِی ملت است» و همگان بايد بدان تمکين کنند و آنان که می خواهند «ميزان رأی دولت» باشد و اين خواست را با اعمال سليقه و نفوذ به صورت‌های مختلف دنبال می‌کنند در تقابل آشکار با آرمان‌های امام و بنيان‌های جمهوری اسلامی هستند.

جبهه مشارکت ايران اسلامی
۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۶

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه جبهه مشارکت: همت و حضور مردم بازی طراحی شده را بر هم زد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016