سه شنبه 28 اسفند 1386

آغاز عرضه بنزين آزاد ۴۰۰ تومانی از چهارشنبه، مهر

خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: براساس تصميم ستاد تبصره ۱۳، عرضه بنزين آزاد با نرخ ۴۰۰ تومان به منظور آسايش مردم برای سفرهای نوروزی از ۲۹ اسفند سالجاری آغاز می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين نوذری در جمع خبرنگاران با اعلام خبر عرضه بنزين آزاد به نرخ هر ليتر ۴۰۰ تومان از نيمه شب چهارشنبه (۲۹ اسفند) گفت : به دليل اهميت سفرهای نوروزی و به منظور رفاه حال هموطنان که همواره جز دغدغه‌های دولت نهم بوده است پس از جلسات بسيار در دولت و همچنين کارگروه تبصره ۱۳ چندين تصميم اتخاذ شد.
وی با اشاره به سهميه‌ ۱۲۰ ليتری بنزين فروردين ماه و همچنين سهميه‌ بنزين ويژه نوروز تصريح کرد : با احتساب اين دو سهميه به ميزان ۲۲۰ ليتر هموطنان می‌توانند برای سفرهای خود تا ۲ هزار و ۲۰۰ کيلومتر برنامه‌ريزی کنند.

نوذری افزود : علاوه ‌بر اين سهميه‌ها و به منظور آسايش‌ خاطر هموطنان تلاش کرديم از ۲۸ اسفند ماه سهميه بنزين ارديبهشت و خرداد ماه نيز در کارتهای سوخت شارژ شود.

وزير نفت ادامه داد: از سوی ديگر، چون احتمال می‌رفت که برخی از مردم کارت خود را گم کنند و يا به هر دليلی نياز به سهميه بيشتر داشته باشند بحث عرضه آزاد بنزين برای يک ماه، به ويژه در ايام نوروز مطرح شد که در نهايت پس از بررسی قيمتهای متفاوتی که مطرح شد تصميم کارگروه برآن شد که بنزين آزاد به نرخ هر ليتر ۴۰۰ تومان عرضه شود.

چگونگی عرضه بنزين آزاد

در اين ميان، مدير عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ايران ضمن تشريح چگونگی عرضه بنزين آزاد از سه شنبه هفته جاری، گفت: در حال حاضر کارتهای مخصوص توزيع بنزين آزاد آماده شده و در اختيار جايگاهداران قرار گرفته است.

سيد نورالدين شهنازی زاده در گفتگو با مهر افزود: اين کارتها ۱۰ هزار ليتری و صرفا برای استفاده در يک جايگاه خاص تعريف شده و درجايگاه های ديگر عرضه سوخت قابل استفاده نيست.

به گفته وی بانصب يک نرم افزار خاص برروی دستگاه های کارت خوان مشخص خواهد شد که هر جايگاه چه ميزان بنزين سهميه ای و چه مقدار بنزين آزاد عرضه کرده است.

شهنازی زاده با بيان اينکه عمليات نصب نرم افزار مربوطه به پايان رسيده است، تصريح کرد: طرح عرضه بنزين آزاد در همه جايگاه های کشور اجرا خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين مجری طرح سامانه کارت هوشمند سوخت از به کارگيری تدابير ويژه برای مقابله با تخلف در ارايه بنزين آزاد در ايام نوروز خبر داد.

در همين حال، شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی هم طی اطلاعيه ای اعلام کرد: براساس تصميم ستاد تبصره ۱۳ مقرر شد به منظور ايجاد تسهيلات جهت خودروهای سواری شخصی در ايام نوروز، علاوه بر بنزين سهميه بندی نسبت به عرضه بنزين مازاد بر سهميه از ۲۹ اسفند ماه به مدت يک ماه در تمام جايگاه‌های عرضه بنزين سراسر کشور اقدام شود.

بر اساس اين اطلاعيه دارندگان خودروهای سواری شخصی می‌توانند با مراجعه به جايگاه‌های عرضه بنزين و با استفاده از کارت مخصوص جايگاه‌دار، نسبت به دريافت بنزين مازاد بر سهميه اقدام کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آغاز عرضه بنزين آزاد ۴۰۰ تومانی از چهارشنبه، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016