سه شنبه 20 فروردین 1387

مراسم سالگرد درگذشت يدالله سحابی روز جمعه در امامزاده عبدالله برگزار خواهد شد، ميزان نيوز

ميزان نيوز: در پی ممانعت ماموران امنيتی از برگزاری مراسم سالگرد دکتر يدالله سحابی در حسينيه ارشاد همفکران وی در نهضت آزادی ايران و ائتلاف نيروهای ملی مذهبی روز جمعه ساعت ۱۰ صبح با حضور بر سر مزار وی در امامزاده عبدالله ياد و خاطره پير صفا و ايمان و اسوه اخلاق در عرصه سياست را گرامی خواهند داشت
روز گذشته ماموران وزارت اطلاعات در تماس با مسوولان ستاد برگزاری سالگرد دکتر سحابی و حسينيه ارشاد اعلام نمودند که دستگاههای امنيتی و انتظامی از برگزاری مراسم سالگرد ايشان در حسينيه ارشاد جلوگيری خواهند نمود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متن پيام رهبر جمهوری اسلامی در زمان درگذشت دکتر سحابی


بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت مرحوم مبرور آقای دکتر يدالله سحابی رحمه الله عليه را به همه فرزندان محترم و به خاندان گرامی ايشان تسليت می گويم .
اين شخصيت کهن سال علمی فرهنگی و سياسی سال های درازی را با مجاهدت و جديت به تلاشی صادقانه در راه آنچه بدان باور داشت مصروف کرد.
همت اصلی او گماشته شده بود اولا بر زدودن تهمت ناسازگاری دين و علم که انگيزه های منحرفی موجب طرح مکرر آن از سوی عناصری می گشت و نيز برمردود شمردن پندار جدائی دين از سياست .
در بخش هايی از سال های متمادی اين مجاهدت طولانی وی به شيوه های فرهنگی و دربخش های ديگری به شيوه های سياسی روی می آورد. و سال ها زندان در رژيم ستم شاهی هزينه ی اين اقدام بااهميت بود.
مرحوم دکتر سحابی مردی باايمان باحقيقت خوش روحيه و مقاوم بود. در دوران نظام جمهوری اسلامی پس از مقطعی که وی از قوای مجريه و مقننه خارج شد اختلاف برخی از ديدگاه هايش با مسئولان کشور وی را به وادی بی انصافی و غرض ورزی سوق نداد. اومردی ديندار و متعبد و درست کردار بود.
از خدای متعال مسئلت می کنم که رحمت و فضل خود را بر روح او ارزانی فرمايد و دورانی را که او در آن بسر می برد برای او دوران آسايش و برخورداری از مغفرت الهی قرار دهد.

بمنه و کرمه
سيدعلی خامنه ای
۸۱.۰۱.۲۴

Copyright: gooya.com 2016