سه شنبه 20 فروردین 1387

احمدی نژاد در نطنز: ورود به مرحله ۶۰۰۰ سانتريفيوژی سرسلسله خبرهای خوش امروز، مهر

رئيس جمهور با تبريک روز ملی فن آوری هسته ای به ايرانيان ، از ورود ايران به مرحله نصب ۶۰۰۰ دستگاه سانتريفيوژ به عنوان نخستين خبرخوش از سلسله اخبار خوش هسته ای که قراراست امروز اعلام شود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد پس از بازديد از بخش های مختلف تاسيسات غنی سازی اورانيوم در سايت نطنز سالروز جشن هسته ای به ملت ايران و تمام ملت های آزادی خواه جهان تبريک گفت واظهار داشت: در حقيقت اين روز روز مردم ما است که توانستند با استقامت، همدلی و پيگيری آرمانهای انقلاب اسلامی ، کشور خود را هسته ای نمايند.

رئيس جمهور هسته ای شدن ايران را به معنای گام نهادن در ابتدای مسيری طولانی توصيف کرد که ايران را در جايگاه والايی در دنيا قرار خواهد داد.

وی همچنين بااشاره به تحولات فعاليت های هسته ای کشورمان طی سالهای اخيرافزود: ما سال گذشته ورود فعاليت های هسته ای کشوربه مرحله صنعتی و ورود به مرحله ۳ هزار سانتريفيوژ را جشن گرفتيم و امروزهم مرحله نصب ۶ هزار سانتريفيوژ جديد در اين تاسيسات آغاز شده است.

رئيس جمهور همچنين از اعلام چند خبر خوش هسته ای ديگر در جريان برگزاری جشن هسته ای امشب در سالن همايش های بين المللی صدا وسيما خبر داد.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش دستاوردهای صنعتی هسته ای جوانان ايرانی در مجموعه نطنز و طول زمان انجام اين فعاليت ها خيره کننده دانست و گفت: انشاءالله با ورود اين دستاوردها به عرصه های مختلف کشور ازجمله صنايع شاهد تحولات بزرگی در عرصه های مختلف خواهيم بود.

وی با تاکيد بر لزوم بزرگداشت روز ملی فن آوری هسته ای، گفت: رمز تداوم پيروزی ها و حرکت به سمت قله های بالاتر، همدلی، توکل به خدا و پيروی از خط ولايت است.

رئيس جمهور با اشاره به خصومت های دشمنان ملت ايران با پيشرفت های تاريخی جمهوری اسلامی، گفت: به هر صورت ما در شرايطی هستيم که بد خواهان ملت ايران تمام تلاش های خود را انجام می دهند تا ملت ما به فن آوری های جديد دست نيابد هر چند که ممکن است اين اقدامات از سويی باعث ايجاد برخی کندی ها در روند پيشرفت های ما باشد اما از سوی ديگر موجب شکوفايی استعدادهای جوانان ما خواهد شد.

احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: دستاوردهای بسياری که در مجموعه فعاليت های هسته ای ما مشاهده می شود هر يک کاری بزرگ و ارزشمند است که بايد در وقت خود برای ملت بزرگ ايران تشريح گردد، به هرصورت تحريم های دشمنان ما از سويی وابتکارعمل وخلاقيت ونوآوری و توکل جوانان ما به خدای متعال ازديگر سو موجبات پيشرفت و شکوفايی کشور دراين عرصه را فراهم آورده است.

رئيس شورای عالی امنيت ملی در بخش ديگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت پيشرفت های فنی در زمينه فعاليت های صلح آميز ايران، گفت: بايد توجه داشت که مباحث سياسی نيز در خدمت اهداف فنی ما قرار دارد هر چند که در اين خصوص مسائل سياسی مربوط به موضوع هسته ای ايران معنای ديگری داشته است.

وی استفاده از تمام ظرفيت ها برای تحقق پيشرفت همه جانبه ملت ايران را مورد تاکيد قرار داد وافزود: استفاده از تمام ظرفيت ها ملت ما را از سطح عادی در سطوح بالاتر قرار خواهد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی نژاد همچنين با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۸۷ به عنوان سال نوآوری وشکوفايی افزود: درهمين چارچوب امسال خبرهای خوبی خواهيد شنيد که علاوه براخبار خوش هسته ای که امشب اعلام می شود درعرصه های مختلف علمی وفن آوری نيز خبر هايی خوش در راه است.

رئيس جمهور در ادامه از ارائه گزارش معاون راهبردی اش به ملت در خصوص پيشرفت های ملت ايران طی سالهای اخير خبر داد و گفت: سرعت ما در بخش های مختلف از جمله بخش فناوری، تکنولوژی های بومی و تجاری سازی فن آوری ها بسيار بالا و روز افزون بوده است.

وی در پايان سخنانش حرکت جوانان ايرانی در فتح قله های علم و فناوری را حرکتی معجزه گونه توصيف کرد و گفت: جوانان ما به صورت معجزه گونه عرصه های مختلف فن آوری را فتح می کنند و در جهان می درخشند.

Copyright: gooya.com 2016