شنبه 24 فروردین 1387

گزارش ديدار شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با آيت الله منتظری ‏

‏شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی صبح پنج شنبه ‏۱۳۸۷/۱/۲۲‏ در قم با‏ ‏حضرت آيت الله العظمی منتظری ديدار کردند. در ابتدای اين ديدار معظم له ضمن‏ ‏خوشامدگويی و آرزوی موفقيت برای اعضای آن سازمان ، از آنها به دليل انجام وظيفه در‏ ‏مقاطع مختلف تشکر و قدردانی کردند. و از آنها خواستند به واسطه وجود موانع موفقيت ، از‏ ‏انجام وظايف خود شانه خالی نکرده و در اين راه صبر و تحمل داشته باشند. آيت الله‏ ‏منتظری در همين باره ضمن قرائت سوره "عصر" فرمودند:

‏ ‏اين سوره کوچک دارای مضامين عالی است . در اين سوره خدا به عصر و‏ ‏تاريخ قسم می‎خورد و قسم خوردن به تاريخ و زمان نشان از اهميت آن‏ ‏است . (ان الانسان لفی خسر)، يعنی تمامی انسانها در خسران و زيانند و‏ ‏تاريخ اين را نشان داده که انسان ها با وجود عقل و ادراک و شعور در‏ ‏ضررند و در حال هدر دادن عمرند چون بر اساس عقل و منطق و ادراک‏ ‏خود عمل نمی کنند. پس عمر بهترين سرمايه است و بايد آن را حفظ کرد و‏ ‏در اصلاح آن کوشش نمود تا بتوانيم انسان کامل شويم . پس از اين واقعيت‏ ‏کلی افرادی را استثناء می‎کند: (الا الذين آمنوا و عملوا الصالحات )، يعنی‏ ‏افرادی در خسارت و زيان نيستند، آنها که در وهله اول ايمان به خدا آورند‏ ‏و به واقعيات هستی از خدا تا قيامت اعتقاد داشته باشند; و بدانند که جهان‏ ‏هستی بی هدف خلق نشده است . سپس که اعتقاد محکم شد، - بر خلاف‏ ‏برخی از فرقه ها که می‎گويند دلت را درست کن عمل می‎خواهی چه کنی ! -‏ ‏قرآن می‎فرمايد: (و عملوا الصالحات ) يعنی بر اساس اعتقاد و ايمانش‏ ‏عمل صالح انجام دهد که شامل اعمال صالح فردی چون نماز، روزه ، حج‏ ‏و...می شود و شامل اعمال صالح اجتماعی چون صرف عمر و مال در امور‏ ‏خير، کمک به ديگران .
‏ ‏در اينجا مرحله سوم پيش می‎آيد، يعنی حالا که ايمان آورديم و عمل صالح‏ ‏انجام داديم کامل شديم ؟ نه ! برای اين که در ادامه می‎فرمايد: (و تواصوا‏ ‏بالحق )، بايد يکديگر را تواصی و سفارش به حق نمايند، پشتيبان حق و‏ ‏حقيقت باشند و در همين راستا امربه معروف و نهی از منکر کنند. يعنی‏ ‏پس از ساختن خود به فکر ساختن ديگران و کل جامعه هم باشند. گرچه‏ ‏ممکن است در اين راه برايمان پرونده بسازند، بند ۲۰۹ زندان اوين‏ ‏جايمان باشد که در اين باره می‎فرمايد: (و تواصوا بالصبر). يعنی به‏ ‏يکديگر سفارش کنيد که در مقابل مشکلات و ناملايمات روزگار صابر و‏ ‏بردبار باشند و تحمل خود را از دست ندهند. خداوند در هيچ کجا‏ ‏نفرموده است در مقابل عمل شما اجر بی حد و حساب داريد جز برای‏ ‏صبر: (انما يوفی الصابرون أجرهم بغير حساب ). پس نبايد ميدان را‏ ‏خالی کرد و انجام وظيفه نکرد. البته ما با کسی جنگ و دعوا نداريم ولی پا‏ ‏روی حق هم نمی گذاريم و از اظهار حق و دفاع از آن ابا نداريم .
‏ ‏البته جنگ بين حق و باطل هميشه بوده و هست و اين از خصوصيات نظام‏ ‏وجود است و اين باطل است که خودش را حق مطلق می‎داند و خيال‏ ‏می‎کند هميشه حق است .
‏ ‏در باب اهميت امربه معروف و نهی از منکر حضرت امير(ع) در وصيت‏ ‏خود پس از ضربه خوردن می‎فرمايد: "امربه معروف و نهی از منکر را‏ ‏ترک نکنيد که اگر ترک کرديد، بدهای شما بر شما مسلط می‎شوند و‏ ‏آن وقت هرچه دعا می‎کنيد مستجاب نمی شود". مشخص است که‏ ‏امربه معروف و نهی از منکر تنها منحصر به امور جزيی نيست بلکه شامل‏ ‏مسايل کلی و اساسی جامعه هم هست ; اعم از اقتصاد، سياست و فرهنگ .‏ ‏و اگر شما سکوت کرديد و عافيت طلب شديد و انجام وظيفه نکرده و‏ ‏صحنه را خالی کرديد آن وقت بدها بر شما مسلط شدند، به زمين و زمان‏ ‏بد نگوييد، بلکه خود شما مقصريد. حالا اگر ما وظيفه مان را انجام داديم و‏ ‏نتيجه مورد علاقه حاصل نشد، می‎گوييم خدايا ما وظيفه خودمان را انجام‏ ‏داديم . و او بيش از اين از ما تکليفی نمی خواهد. البته عرض کردم در اين‏ ‏راه با کسی جنگ و ستيزی هم نداريم ، اما از گفتن حق شانه خالی‏ ‏نمی کنيم . ان شاءالله سال خوبی داشته باشيد و اميدوارم مسئولان کشور‏ ‏نسبت به آنچه که در جامعه و نسبت به مردم می‎گذرد احساس مسئوليت‏ ‏کرده و متنبه شوند.

‏ ‏پس از سخنان آيت الله منتظری آقای محمد سلامتی دبير کل سازمان مجاهدين انقلاب‏ ‏اسلامی ضمن ارائه گزارشی از سير برگزاری انتخابات مجلس نهم ، آن را به "انتصابات "‏ ‏تشبيه و ضمن اشاره به رد صلاحيت های گسترده اصلاح طلبان و افرادی که سالها به‏ ‏خوش نامی معروف بودند گفت :

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

‏ ‏"کسانی که به دنبال مديريت انتخابات به نفع جناح خاصی بودند اجازه ندادند ۲۵۰۰ نفری‏ ‏که قرار بود ناظر بر صندوق ها باشند سر صندوق ها حاضر شوند و تنها به ۸۰۰ نفر اجازه‏ ‏دادند و حتی آنها هم در بسياری موارد اجازه اظهارنظر نداشتند. کار به جايی رسيد که به‏ ‏انتخابات خدشه وارد شد."
‏ ‏وی افزود: "در اين انتخابات برخی دوستان اصلاح طلب با مطرح کردن مسايلی چون‏ ‏کندروی و تندروی و حوادث مجلس ششم به اميد عنايتی بودند که شامل شان شود ولی‏ ‏همان برخوردی که با ديگر اصلاح طلبان شد با آنها هم شد و شگرد هم گرايی افاقه نکرد.‏ ‏در اين انتخابات تنها در ۴۰ کرسی امکان رقابت برای اصلاح طلبان بود و در مابقی اين‏ ‏امکان وجود نداشت و اقليت محدودی همان گونه که آنها می‎خواستند، راهی مجلس شدند.‏ ‏در دور دوم هم دوستان اصلاح طلب با توجه به تمايل کانديداها در حال جمع بندی نظرات‏ ‏هستند".
‏ ‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته .

‏دفتر آيت الله العظمی منتظری
‏‏۱۳۸۷/۱/۲۳‏‏

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش ديدار شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با آيت الله منتظری ‏' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016