جمعه 30 فروردین 1387

جنتی: زمان مرگ امريکا فرا رسيده چون شما فرياد مرگ بر شاه سر داديد و شاه مرد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : آيت ا... جنتی با اشاره به ساخت فيلم موهن فتنه در هلند گفت: اينها آنقدر احمق هستند که نمی دانند اسلام و مسلمانان با ساختن چنين فيلم هايی دچار آسيب نمی شوند.

آيت ا... جنتی با اشاره به شعار نمازگزاران عليه آمريکا گفت: اکنون زمان مرگ آمريکا فرارسيده است چون شما فرياد مرگ بر شاه سر داديد و شاه مرد.

به گزارش خبرنگار سرويس سياسی خبرگزاری انتخاب، خطيب نمازجمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه تصريح کرد: شما گفتيد مرگ بر اسرائيل و اسرائيل اکنون در حال احتضار است و شما فرياد می زنيد مرگ بر آمريکا و مطمئن باشيد قدرت پوشالی آمريکا نيز از هم خواهد پاشيد .

آيت ا... جنتی با اشاره به ساخت فيلم موهن فتنه در هلند گفت: اينها آنقدر احمق هستند که نمی دانند اسلام و مسلمانان با ساختن چنين فيلم هايی دچار آسيب نمی شوند.

وی تصريح کرد: مسلمانان آنقدر ضعيف نيستند که با ديدن چنين صحنه هايی از ايمانشان دست بردارند.

وی از مردم خواست در مرحله دوم انتخابات نيز مانند مرحله اول با شور و شکوه شرکت کنند.

جنتی گفت: مرحله اول انتخابات به خوبی برگزار شد و مردم در مرحله دوم نيز بايد حضور جدی و مملو از شور و شوق داشته باشند.

وی افزود: هر رأی گلوله ای است که به سمت دشمن شليک می شود و معاندان اين ملت و مملکت را ناراحت و عصبانی می کند.

احمد جنتی گفت: هر عملی که به ناراحتی و عصبانيت دشمن منجر شود، عبادت است و رأی شما از اين جهت که دشمنان را عصبانی می کند فريضه و عبادت محسوب می شود.

خطيب جمعه تهران با اشاره به ضرورت انتخاب اصلح تأکيد کرد: وظيفه داوطلبان نيز اين است که در اين مرحله، اخلاق اسلامی و قوانين و مقررات را به دقت رعايت کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در بعضی موارد ديده شد که برخی داوطلبان قوانين و مقررات را رعايت نمی کنند و اين رفتار اين سؤال را به ذهن متبادر می کرد کسانی که هنوز به قدرت نرسيده اند و اينگونه تلاش می کنند که با تخلف به مجلس بروند، پس از به قدرت رسيدن و ورود به مجلس چه خواهند کرد؟

خطيب جمعه تهران گفت: ملت و دولت عراق بايد بدانند که آنانی که وطن و خاک مردم عراق را اشغال کردند دشمن هستند و ملت و مملکت عراق را به خاک سياه نشانده اند.

جنتی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: ملت عراق بايد بداند نه شيعه، نه سنی ، نه کرد و نه هيچ گروهی به جز اشغالگران دشمن آنان نيست.

وی افزود: هيچ دليلی برای درگيری بين نيروهای مردمی و دولت عراق وجود ندارد و آنان مطمئن باشند اين درگيری ها به نفع هيچ يک از طرفين نيست.

احمد جنتی گفت: نيروهای مردمی بايد حرمت قانون و حکومت را رعايت و آرامش را حفظ کنند و دولت عراق هم بايد برای نيروهای مردمی ارزش قائل شود .

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز روز ارتش را به ارتشيان غيور تبريک گفت و افزود : ما بايد به جائی برسيم که در آينده ای نه چندان دور نيروهای رزمی ما کارآزموده تر از همه نيروهای رزمی و تجهيزات ما از همه قويتر باشد تا کسی حتی فکر تجاوز به حريم جمهوری اسلامی ايران را به ذهنش راه ندهد .

جنتی گفت : فلسفه نظامی اسلام اين است که قدرتی به وجود آيد که برترين قدرت ها باشد و هيچ قدرتی نتواند آن را شکست دهد در حاليکه اين کانون اقتدار هيچ حرکتی در جهت تجاوز و ظلم نداشته باشد .

خطيب جمعه تهران گفت : ما نه فقط بايد با قدرت خواستار حريم ايران باشيم بلکه بايد پشتيبان و حامی قوی جهان اسلام باشيم تا دشمنان جرات نکنند به کشورهای مظلومی چون افغانستان و فلسطين هجوم آورند .

احمد جنتی گفت : ارتشيان در طول ۸ سال دفاع مقدس ‏ ، برای اسلام و انقلاب ، افتخار و برای مردم عزت ، فخر و مباهات آفريدند .

خطيب جمعه تهران پيشرفت های بزرگ ارتش را مايه روشنی چشمان مردم و اميد نيروهای رزمنده دانست و گفت : ارتش هرچه دارد از اسلام ‏، انقلاب، راهنمايی ها و رهنمودهای حضرت امام خمينی و رهبرمعظم انقلاب اسلامی دارد و ارتش به مردم ، نظام و فرماندهی کل قوا وفادار است .

آيت ا... احمد جنتی گفت : ارتش در جنگ ۸ ساله ، برازندگی و شهامت هايی از خود نشان داد و اينک نيز همچون زمان جنگ در خدمت مردم و انقلاب اسلامی است .

خطيب جمعه تهران افزود : زيربنای همه عزتها و سربلنديها در ارتش و سپاه ايمان و توکل به خدا، تضرع در درگاه الهی ، انجام وظايف ، رعايت حلال و حرام، روزه، دعا و توسل به ائمه اطهار عليهم السلام است .

امام جمعه موقت تهران گفت : نيروهای نظامی ايران با توکل و وفاداری و رعايت رهنمودهای مقام معظم رهبری حافظ اهداف صلح جويانه نظام جمهوری اسلامی هستند .

خطيب جمعه تهران در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز گفت: نيروهای جوان و مبتکر بايد تشويق و حمايت شوند تا طلايه دار نوآوری و شکوفايی شوند.

جنتی افزود:‌ همه نهادها، سازمان ها و بخش های مختلف بايد خود را مخاطب پيام نوروزی مقام معظم رهبری بدانند و بکوشند در همه بخش ها اعم از اقتصادی، علمی، نظامی ، سياسی و قانونگذاری در جهت نوآوری و شکوفايی و عزت اسلام و مسلمين گام بردارند.

وی گفت: فراگيری پيام نوروزی رهبری آنقدر زياد است که همه بايد خودشان را مخاطب آن بدانند و تا پايان سال کارنامه مشخصی از حرکتشان به سمت مشخص شده ارائه دهند.

احمد جنتی تأکيد کرد: نوآوری بايد توسط کسانی انجام شود که توان نوآوری دارند نه کسانی که خود محتاج بازسازی هستند.

خطيب نمازجمعه تهران در بخش ديگری از سخنان خود، به ساخت فيلم موهن فتنه در هلند اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ساخت اين فيلم مبارزه با اسلام و ادامه سياستی است که سالهاست از آمريکا و اروپا بر ضد اسلام سرچشمه گرفته و به بعضی جاهای ديگر هم سرايت کرده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: اينها آنقدر احمق هستند که نمی دانند اسلام و مسلمانان با ساختن چنين فيلم هايی دچار آسيب نمی شوند و مسلمانان آنقدر ضعيف نيستند که با ديدن چنين صحنه هايی از ايمانشان دست بردارند.

جنتی تأکيد کرد: تمام رفتارهای مخالفان اسلام تا کنون به ضرر خودشان تمام شده است همان گونه که در صدر اسلام دشمنی ها با رسول خداوند به ضرر مشرکان تمام می شد.

خطيب جمعه تهران در ادامه با اشاره به واقعه طبس ، آن را نمونه ای از امدادهای خداوند خواند و گفت : هيچ کس باور نمی کرد که باد و خاک اينگونه بر سر دشمنان ريخته شود و آنان را مجبور کند با ذلت و خواری عقب نشينی کنند.

وی در ادامه شعار نمازگزاران عليه آمريکا گفت: اکنون زمان مرگ آمريکا فرارسيده است چون شما فرياد مرگ بر شاه سر داديد و شاه مرد و شما گفتيد مرگ بر اسرائيل و اسرائيل اکنون در حال احتضار است و شما فرياد می زنيد مرگ بر آمريکا و مطمئن باشيد قدرت پوشالی آمريکا نيز از هم خواهد پاشيد .

جنتی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران و در ادامه سخنان خود درباره سيره و سنت پيغمبر(ص) به مسئله محاصره آن حضرت و يارانش به مدت ۳ سال در شعب ابيطالب پرداخت.

امام جمعه موقت تهران در آغاز سخنان خود با توصيه مسلمانان به پرهيزگاری، تقوا، خوف و خشيت خدای متعال و مراقبت بر اعمال و کسب رضای پروردگار، با بيان اينکه حضرت ابيطالب(ع) مهمترين حامی حضرت محمد(ص) بود گفت: حضرت ابيطالب(ع) در مدتی که در شعب ابيطالب بودند، نگهبانانی را برای حفاظت از پيامبر مقابل شبيخون دشمن انتخاب کرده بود و حتی در نيمه های شب محل استراحت حضرت را تغيير می داد و فرزندش را در بستر وی می خواباند تا جان خاتم الانبياء(ص) همواره در امان باشد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سختيهای فراوانی که حضرت محمد(ص) و يارانش در اين ۳ سال متحمل شدند، تصريح کرد: در اين سه سال به غير از ماههای چهارگانه حرام که امنيت کاملی در منطقه حاکم بود، افراد محاصره شده، حق خروج از دره را نداشتند و در اين ايام مجبور به اقامت در شعب ابيطالب بودند.

دبير شورای نگهبان گفت: در اواخر سالهای تبعيد، جبرئيل امين از جانب خداوند، پيامی به پيامبر ابلاغ کرد که در آن آمده بود، ای محمد عهد نامه ای را که دشمنان برای تحريم شما آماده و به ديوار کعبه آويزان کرده اند، به دستور خدا و با مامور قراردادن موريانه، از بين رفته و به غير از نام مقدس خداوند، چيزی از آن باقی نمانده است.

آيت الله جنتی اضافه کرد: از اين رو حضرت موضوع را با عموی خود در ميان گذارد، و از وی خواست آنچه اتفاق افتاده است را به قريش منعکس کند، و حضرت ابيطالب نيز چنين کرد.

وی گفت: عموی پيامبر به اهل قريش گفت، در صورت صحت خبر، به تحريم پايان دهند و آنها نيز اين شرط را پذيرفتند و پس از آن که دريافتند سخنان محمد نبی حقيقت دارد، متزلزل شدند و اين خود زمينه ای برای بازگشت حضرت محمد(ص) و يارانش به مکه شد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران يادآور شد: البته مسائلی از اين دست همواره در طول تاريخ به وقوع پيوسته است کما اينکه هنگام حمله سپاه ابرهه پرندگانی به نام ابابيل که فرستادگان خدا بودند، اين سپاه تا دندان مسلح را شکست دادند،‌ يا هنگامی که حضرت محمد(ص) برای حفاظت جانش در مقابل دشمنان به غاری پناه برده بود، خداوند با مامور قراردادن عنکبوتی، موجب بسته شدن در غار و دور شدن دشمنان را فراهم آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اضافه کرد: همينطور پس از آن که هابيل به دست برادرش قابيل کشته شد، خدا برای آن که بدن هابيل بر روی زمين باقی نماند، کلاغی را مامور کرد تا نحوه تدفين برادر را به قابيل بياموزد که همه اين موارد نشان از اين واقعيت دارد که همه جهان هستی فرمانبر ذات اقدس الهی است.

آيت الله جنتی در ادامه گفت: پس از خاتمه محاصره شعب ابيطالب، دو اتفاق ديگر نيز قلب پيامبر را آزرد، يکی درگذشت حضرت خديجه در سن ۶۵ سالگی بود که حضرت محمد(ص) به وی علاقه شديدی داشتند، و ديگری درگذشت حضرت ابيطالب بود که از ۸ سالگی پيامبر را مورد مهر و محبت خود قرار داده بود، از اين رو پيامبر اين سال را سال عام الحزن(سال غم) ناميد.

خطيب نماز جمعه تهران در سخنان خود با يادآوری سالروز تشکيل ارتش و تبريک به محافظان کشور گفت: اگرچه ارتشيان عزيز همواره برای مراقبت از خاک و سرزمين کشور در تلاشند اما اين نکته را نبايد فراموش کرد که نصرت و پيروزی را تنها خدا عايد انسانها می کند و اين عزيزان نيز بايد در کنار همه اقداماتی که دارند با بهره گيری از آموزه های دينی از کشور حفاظت کنند.

وی خطاب به نيروهای ارتشی ادامه داد: با توجه به اين فرهنگ، بالاترين موفقيتها را به دست می آوريد، کما اينکه موفقيتهای فعلی نيز با بهره گيری از همين فرهنگ که از طريق نظام مقدس جمهوری اسلامی به اين نيروی اسلام تزريق شده، به دست آمده است.

Copyright: gooya.com 2016